1 795 051 läst · 5 850 svar
1795k läst
5,9k svar
Lidl verktyg denna vecka.
Jag tycker inte ens dom är det. Jag köpte ett på chans för ett tag sedan då jag tyckte jag behövde ett skjutmått till, och en del saker på lidl har ju visat sig prisvärda. Jämfört med mitt gamla digitala skjutmått från CO var det en riktigt obehaglig upplevelse. Vassa kanter, rappligt, tumhjulet var snett och gick inte att använda. Men värst av allt var att det lät som en mindre stenkross. Det slutade med att jag fick spel, skrotade det och betalade för ett digitalt ip65-klassat Mitotoyo istället. Så det blev en dyr affär. Men nu blir jag å andra sidan glad som ett barn i en godisaffär på julafton varje gång jag behöver mäta något.pär h skrev:
Men att lidls skjutmått skulle vara prisvärt håller jag inte med om.
Då är det inte samma version. Inget av det du beskriver passar de jag köpte...och jag är inte dum i huvudet när det gäller verktyg.pyro skrev:Jag tycker inte ens dom är det. Jag köpte ett på chans för ett tag sedan då jag tyckte jag behövde ett skjutmått till, och en del saker på lidl har ju visat sig prisvärda. Jämfört med mitt gamla digitala skjutmått från CO var det en riktigt obehaglig upplevelse. Vassa kanter, rappligt, tumhjulet var snett och gick inte att använda. Men värst av allt var att det lät som en mindre stenkross. Det slutade med att jag fick spel, skrotade det och betalade för ett digitalt ip65-klassat Mitotoyo istället. Så det blev en dyr affär. Men nu blir jag å andra sidan glad som ett barn i en godisaffär på julafton varje gång jag behöver mäta något.
Men att lidls skjutmått skulle vara prisvärt håller jag inte med om.
QUOTE=Paxman;2192656]Då är det inte samma version. Inget av det du beskriver passar de jag köpte...och jag är inte dum i huvudet när det gäller verktyg.[/QUOTE]
Det har absolut inte varit min avsikt att försöka antyda att du är. Med tanke på hur nöjd du verkar vara med dina är det ju bara att gratulera till en bra affär och din teori om att det inte varit samma sort verkar ju inte otrolig. Det stämmer även ganska bra med den bild jag har över hur Lidl bedriver affärer. Eftersom jag inte har kvar mitt kan vi inte få teorin bekräftad, men det är intressant att tänka på när vi diskuterar lidl-verktyg i fortsättningen.
Det har absolut inte varit min avsikt att försöka antyda att du är. Med tanke på hur nöjd du verkar vara med dina är det ju bara att gratulera till en bra affär och din teori om att det inte varit samma sort verkar ju inte otrolig. Det stämmer även ganska bra med den bild jag har över hur Lidl bedriver affärer. Eftersom jag inte har kvar mitt kan vi inte få teorin bekräftad, men det är intressant att tänka på när vi diskuterar lidl-verktyg i fortsättningen.
Lidl säljer fr.o.m idag en verktygslåda: http://reklamblad.lidl.se/3d90d359-d98f-40b8-9601-53d8d73b12d4/#/10
I den undre halvan finns hammare, såg, måttband plus en hel del ledigt utrymme. Jag kanske glömde något. Jag irriterar mig på en sak som jag även sett på andra satser med block-nycklar. Varför saknas 15 mm ? Det är ju en av de vanligaste storlekarna. Jag är hellre utan 17 mm. Det blev inget köp (än).
Min Lidl-butik har fortfarande kvar några Parkside högtryckstvättar för 999:-
Är det någon som vet om de är bra? Min gamla Kärcher K5.85 håller på att falla i bitar.
I den undre halvan finns hammare, såg, måttband plus en hel del ledigt utrymme. Jag kanske glömde något. Jag irriterar mig på en sak som jag även sett på andra satser med block-nycklar. Varför saknas 15 mm ? Det är ju en av de vanligaste storlekarna. Jag är hellre utan 17 mm. Det blev inget köp (än).
Min Lidl-butik har fortfarande kvar några Parkside högtryckstvättar för 999:-
Är det någon som vet om de är bra? Min gamla Kärcher K5.85 håller på att falla i bitar.
Verktygstokig
· Halland
· 7 563 inlägg
Beror lite på vad man ska använda högtryckstvätten till, den fungerar till att spola av stenläggning på uppfarten och annat allmänt spolande. Jmf med min fars kärscher (minns ej vilken modell) är det inget vidare tryck. Men vet iofs inte vad jag skulle med det till.
Min Lidl-butik har inte någon öppnad verktygslåda så att man kan känna på sakerna, men jag har nu tittat noga på förpackningen. Hylsorna är 3/8" och 1/4". Spärrhandtaget är 3/8". 15 mm saknas som sagt bland blocknycklarna, men finns som 3/8" hylsa.
I undre halvan finns hammare, bit-sats, måttband, brytbladskniv, metallsåg + sågblad, insexnycklar och en kraftig sax.
Jag tycker inte den verkar lämplig för bil-mek så den är ganska ointressant för mig. Inget köp.
I undre halvan finns hammare, bit-sats, måttband, brytbladskniv, metallsåg + sågblad, insexnycklar och en kraftig sax.
Jag tycker inte den verkar lämplig för bil-mek så den är ganska ointressant för mig. Inget köp.
Jag har en sån, den laddar batteri, rätt långsamt eftersom strömmen inte är så stor. Startar inte av sig själv utan måste tryckas på för att aktiveras vid tillgång till ström.
Och den lämnar kass kvalité på spänningen, så jag kan inte ha den inkopplad på mina VHF/UHF samtidigt som jag kör. Inte ens med ett batteri som mellankapacitet.
Men för 200pix gör den det jag jag förväntar mig.
Och den lämnar kass kvalité på spänningen, så jag kan inte ha den inkopplad på mina VHF/UHF samtidigt som jag kör. Inte ens med ett batteri som mellankapacitet.
Men för 200pix gör den det jag jag förväntar mig.
den har väl fått bra kritik? är väl en kopia av ctek laddarna?
har en sån i husvagnen och som corre säger så startar den inte av sig själv utan jag måste klicka igång den varje gång man brutit strömmen, lite irriterande i en husvagn
har en sån i husvagnen och som corre säger så startar den inte av sig själv utan jag måste klicka igång den varje gång man brutit strömmen, lite irriterande i en husvagn
Jag har en. Tycker väl att den känns ungefär värd sina pengar, men inte speciellt mycket mer.nino skrev:
Den fungerar ej som C-tek eller biltemas som startar laddning och försöker "få igång" batteriet även om det ligger på en låg spänning.
Denna från Lidl försöker inte ens kicka igång laddningen om batteriet är under ca 10V, då verkar laddaren bara tänka att det inte är något inkopplat.
Biltemas försöker verkligen få igång även djupurladdade batterier.
Ctek är lite halvt mellan ytterligheterna.
Sen startar inte Lidl-laddaren av sig självt efter strömavbrott.
Jag hade en Ctek 3.6A i många år. Var en bra laddare, men den dog så småningom för att det hade kommit in vatten i den och korroderat upp elektroniken.
Sen hade jag en Biltema, var rätt nöjd med den, men skyddade den betydligt mer mot fukt. Men den höll inte så länge, kanske ett par år. Numera beter den sig hur knäppt som helst.
Lidl-laddaren håller fortfarande, och är den jag använder nu. Den har hållt minst lika länge som Biltemas vid det här laget. Men jag tycker inte den funkar riktigt lika bra.
Men med allt detta sagt så kan jag nog ändå tänka mig att köpa en sådan där från Lidl om jag skulle behövt en till laddare.