ceson skrev:
Ja detta stämmer, men det gäller bara viss törst och om man späder med ex. vodka:)
Instämer, ser det som en påminnelse att ta en koll på hemsidan. Som även den numera ger sämre översikt över aktuella kampanjer.

Lägg ett mail till Lidl att det är en försämring, om flera gör det kanske de ändrar sig.

Jag vet inte om det har hänt samma för er men Lidls utskick är tillbaka till det normala formatet. Den här försämringen hände bara en gång för mig.

Nya erbjudanden på verktyg kommande vecka. Skruvdragare, cirkelsåg och sticksåg - samtliga batteridrivna. Dock enbart 1,5 Ah batteri så jag skulle inte köpa något annat än skruvdragaren om man inte kan komplettera med större batterier.

Bra pris på Pattex montagelim samt silikon (20 kronor). Reparationskitet för kakel och golv verkar vara tillbaka också.

Reklambladet: http://reklamblad.lidl.se/5381f50d-eb2b-496a-8c06-9dae7edcb40d/

DennisCA skrev:
Jag vet inte om det har hänt samma för er men Lidls utskick är tillbaka till det normala formatet. Den här försämringen hände bara en gång för mig.
Jag har bara en sammanfattning av kategorier i mailet, hur fick du till det gamla?

tacho skrev:
Reparationskitet för kakel och golv verkar vara tillbaka också.
Visst har folk rapporterat att detta kit är riktigt bra?

Bezt skrev:
Jag har bara en sammanfattning av kategorier i mailet, hur fick du till det gamla?
Jag fär nu förvisso det finska nyhetsbrevet, men jag gjorde ingenting, det bara kom igen som det alltid varit.

Jag såg i dagens nyhetsbrev att i finska Lidl har dom denna vecka:
-Parkside tryckluftsdriven excenterslip
-Spraypistol
-Tryckluftsslang på rulle (denna är intressantast för mig)

Och en massa andra tryckluftsgrejer, dyckertpistol och mutterdragare bl.a.

Paxman skrev:
Visst har folk rapporterat att detta kit är riktigt bra?
Jag har inte testat det själv, men jag vet att andra varit positivt inställda till något liknande från LIDL.

Denna tycker jag verkar intressant för oss som inte har sänksåg + skenor. Det skulle ju kunna bli en kompromiss.

Dock väldigt tråkigt att spännvidden är 100cm, standardmått skivor är ju ofta 120cm.

Dagens tips! Laminat/parkett lagning på Lidl 129:-
OBS! Fungerar inte på stampat jordgolv :wow:

Mvh Erik

image.jpg1_2.jpg

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
DennisCA skrev:
Vässningsmaskinen ser intressant ut, även smärgeln.
Om den håller samma kvalité och precision som borrslipen de hade för ett tag sedan så är den inte ens värd resan till butiken...tyvärr...

Dock kan jag rekommendera skjutmåttet om de kommer igen. Sist de hade dem i butiken köpte jag fyra-fem stycken och de är riktigt fin kvalité!

Tja skjutmått är inget jag behöver mer av, har ett mitutoyo i vernier utförande och ett digitalt, skulle det komma ett med analog klocka vore jag intresserad, annars används mitutoyon överlägset mest.

Jag köpte två skjutmått för ett tag sedan. Jag tycker att alla kanter var väldigt vassa och det gjorde att den gick lite trögt jämfört med mitt kellen som OBS sålde får några år sedan. Och så kommer den inte i håg vart den är när man sätter på den vilket kellen gör. Men kanterna var bara att bryta lite lätt med sandpapper. Kellen måttet kostade dubbelt så mycket

Dom är absolut värda sina pengar men att "det är riktigt fin kvalitet" tycker jag inte.

Pär

pär h skrev:
Dom är absolut värda sina pengar men att "det är riktigt fin kvalitet" tycker jag inte.
Allt är ju relativt...jag jämför med ett digitalt jag köpte på CO för några år sedan...riktigt usel kvalitet och rackig känsla. För så lite pengar som Lidls kostar är kvalitén precis så, "riktigt fin". Jag upplever inte alls att kanterna är vassa på de jag köpte...men det kan ju skilja mellan batchar kanske.

Även jag har ett analogt Mitutoyo som jag vårdar ömt. Lidls får ta mycket mer stryk i verktygslådor och andra ställen där jag inte bryr mig så mycket. Jag har också lite planer på att modda ett av dem som en fast djupmätning på pelarborrmaskinen...men så långt har jag inte kommit ännu.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.