19 244 läst · 194 svar
19k läst
194 svar
Första betaversionen av androidappen är klar
Administrator
· Skåne
· 6 536 inlägg
breakman, pyro och Lostmoose,breakman skrev:Nja, låter inte helt ok... Jag är rätt beroende av listen för att se vilken tråd jag är inne och läser i, glömmer rätt ofta vilken jag klickat in i och ogillar när jag på mobilsajten blev tvungen att skrolla längst upp då och då.
Mina förslag:
- Låt listen uppe vara kvar, men bara med ämnet som visas. Dock kan den få autohide-funktion så den försvinner när man läser och kommer fram när man skrolla uppåt. Att flytta ner alla knapparna till den nedre låter ok.
- Jag använder mig mer av "olästa" istället för "senaste". Att visa trådar jag redan läst känns onödigt. Kanske valbart vilken knapp man vill ha?
Nu har vi flyttat ner knapparna där nere och gjort så att man även kan välja när man vill visa upp den övre "titlebaren". Vi har också lagt till "Olästa". Hoppas ni gillar förändringen.
Administrator
· Skåne
· 6 536 inlägg
Dalbotös skrev:
Nu har vi fixat så att toolbaren döljs och visas bättre när man scrollar.jtl skrev:
Redigerat:
Administrator
· Skåne
· 6 536 inlägg
Appen kraschar även för mig när jag klickar på Inställningar.
Hmm.. Sitter här och funderar på om jag ska försöka rulla tillbaka eller låta det vara till måndag. Vad tycker ni?
Om man inte klickar på Inställningar så tycker jag denna version funkar bättre.
Hmm.. Sitter här och funderar på om jag ska försöka rulla tillbaka eller låta det vara till måndag. Vad tycker ni?
Om man inte klickar på Inställningar så tycker jag denna version funkar bättre.
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 478 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 478 inlägg
Nya versionen fungerar riktigt dåligt för mig, den envisas med att skicka mig bakåt hela tiden. Öppnar jag appen så kommer jag till tråden som var öppen när jag uppdaterade, klickar mig till bevakningar och efter x (varierar) sekunder så skickas kan tillbaka till tråden som visades när jag startade appen... Skumt!
Jag har samma erfarenhet som breakman. Den hoppar tillbaka till sidan jag läste igår. Ibland hoppar den lite planlöst mellan "senaste inläggen" och olika trådar i den listan.
För mig funkar den bra, förutom att den kraschar när man försöker öppna inställningarna då. Den blandar även lite bland inläggen då man läser senaste, dvs dom kommer inte tidsordning. Uppdaterar man några gånger brukar det bli rätt. Skulle det i en framtida version vara möjligt att kunna ställa in så man bara ser rubriken på respektive tråd?
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 527 inlägg
Hur går det med iphone-appen?
Håller på att få ett nervsammanbrott på mobilsidan.
Håller på att få ett nervsammanbrott på mobilsidan.
Administrator
· Skåne
· 6 536 inlägg
Det går tyvärr dåligt med iphone-appen. Eller, vi har inte påbörjat arbetet med den än.
Vad är det som funkar särskilt dåligt med mobilsidan i din iphone?
Vad är det som funkar särskilt dåligt med mobilsidan i din iphone?
Administrator
· Skåne
· 6 536 inlägg
Kan det vara så att händer när du scrollar lite snett? Vi har lagt in en swipeförberedande finess som vi kanske borde ta bort tills vidare.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 527 inlägg
Vart ska jag börja?Per Eskilsson skrev:
Man kommer högst upp när man går ur en tråd.
Man måste backa genom alla sidor innan man är tillbaka.
Hackar och laggar som om det vore 2007.
Vissa trådar dyker upp precis när man ska trycka på något så man trycker fel. Jämför illvilliga reklambanners men trådar istället.
Edit: stavar som en spade
Svepfunktionen ställer till det för mig med, (fungerar nog som avsett med frammåt och bakåt) jag använder hellre bakåtknappen eller menyn och krysset.Per Eskilsson skrev: