Påbörjat maskering och annat förarbete för att applicera Mapei Mapelastic tätskikt på balkongen för att inse att jag:

1) Köpt fel produkt (Mapelastic versus Mapelastic Smart) vilket gör att jag inte kan rolla ut skiten.
2) Missat att det "krävs" armeringsnät över sprickor i betongen -- går inte att få tag på en lördag.

Får bli nytt försök i veckan som kommer...

Fogade i stället in ny armering i tegelskiften ovanför källardörren. Kom inte åt med Hagilab-sprutan utan fick stå och pilla in bruket med fogslev. Drygt men blev bra, utmärkt väder för att jobba med bruk!

Rivit 6,3m2 entrétak, samt hunnit påbörja uppbyggnaden av det nya taket som även blir en dryg m2 större.
Hade en 'vision' om att hinna få upp nya stolparna och bärlinorna innan dagen var slut, men fick ge mig efter att stolpar och urjackningar måttats in.. Stod med lasern i tilltagande regn.. :p
Om allt går planenligt hoppas ja ha de pappat och läktat imorgon...men manhar ju haft fel förr.. ;)

buspojken skrev:
Letar o sökt efter en vettig klyvsåg för 6-8 papp, hittat nada, tröttsamt, tips?

Spacklat o slipat i "hundkojan" som blir en gäststuga
Bosch GTS10XC?

Redigerat:
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
D09
Kollade i rummet som jag spacklat o målat...

Ska aldrig mer spackla,,, sprickor trots 1 miljon spacklingar och pappersremsa...

Blir dekorsten över hela skiten..

D09 skrev:
Just det, en dunke motorsågsolja med =D
Vad skall du med den till? Eller har du fått igång sågen? ;) Har jag missat det? ;)

M
sblixten skrev:
Lammkotletter är fina grejor och det är du värd efter slitandet.
Man är alltid värd god mat :) mycket slit gör en värd gott sällskap :D

D09
-RB- skrev:
Vad skall du med den till? Eller har du fått igång sågen? ;) Har jag missat det? ;)
Ha ha nä, Husqvarnan är hos farsan för felsökning. Han har inte fått den att gå bättre än. Dvs startar men dör.

Jag har min lilla stihl ms170 :)

FredrikR skrev:
Rivit 6,3m2 entrétak, samt hunnit påbörja uppbyggnaden av det nya taket som även blir en dryg m2 större.
Hade en 'vision' om att hinna få upp nya stolparna och bärlinorna innan dagen var slut, men fick ge mig efter att stolpar och urjackningar måttats in.. Stod med lasern i tilltagande regn.. :p
Om allt går planenligt hoppas ja ha de pappat och läktat imorgon...men manhar ju haft fel förr.. ;)

Bosch GTS10XC?
Blev en Dewalt 745rs från toolab, får hoppas den uppfyller förväntningarna

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
D09
Monterat innertak och tv konsol ( viktigt )

Gjorde ett 500kr misstag 😁

• Gilla
Fanjunkarn
  • Laddar…
Y
Skördetröskorna arbetar allt närmare, så jag har riggat musfällorna inför mina nya gästers ankomst.

M
Yrrol skrev:
Skördetröskorna arbetar allt närmare, så jag har riggat musfällorna inför mina nya gästers ankomst.
Skaffa katter?

D09
D09 skrev:
Monterat innertak och tv konsol ( viktigt )

Gjorde ett 500kr misstag 😁
Menar monterat kulfång

ImageUploadedByByggahus.se1408292027.481777.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByByggahus.se1408292046.575474.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Målat en vägg i garaget, monterat ett par verktygstavlor och försöker bringa lite reda bland mina verktyg.
Tycker utbudet av krokar är dåligt.

Yrrol skrev:
Haha.. jag håller på dig! Vissa gäster är mer välkomna än andra..
Här blev jag inte ens av med dem under sommaren ! :x

Men nu ska inhandlas ett gäng med nya fällor för året..

Just nu är dock den där jäkla mullvaden ett större problem, när de skördade rapsen här valde den att bosätta sig på vår gräsmatta :( Dennes högar är INTE osynliga..*suck*

Lycka till ;)
MVH Sandra

Gjutit ett tjugotal säckar betong. Nu har teknikrummet golv.

Rivit yttervägg och bytt ut vissa partier.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.