Byggt ett garage :)
 
Spikat panel, sågat panel och målat panel 😃
 
Småfipplat med köket. Det blir ju aldrig klart. Nu känns det åtminstone som väldigt nära dags att smacka igen väggarna.
 
Efter råd blivit ännu mer sugen på att riva ner det slitna risiga innandömet i torpet för att starta på nytt. Känner hur det kliar i kofotsfingrarna.
 
  • Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
Inte ett smack idag heller, tog båten till Skärhamn med familjen och käkade fish'n'chips :D
I morgon får jag dock ta mig i kragen och fortsätta med markstenen runt huset :)
 
Lagt lite underlagspapp på den delen av garaget som fick bytas ut på grund av en fuktskada. Målat panel och spikat upp några av de sista brädorna på en sida. Retligt nog så hade jag räknat lite fel så det saknades två brädor för att få ihop pusslet. Nu är dessa brädor tillkapade och målade så imorgon kan iaf den väggen bli klar och få sig en slutstrykning.

Har även kört till returpunkten med en full släpkärra med diverse rivningsavfall från väggar och tak.
 
Hittat en lösning för dragning avlopp till köket och två av fyra toaletter. Sover gott i natt.
 
Inte ett skit idag heller. Har flytt landet för tre dagar öl, svarta kläder och musik. Inget bra sätt att vila upp sig på ;-)
 
Befriat en av mina altaner + altanmöbler från en massa humle.:cool:
Skulle hellre dricka en massa kall öl och njuta av det fina vädret men gör inte detta då det är tvunget att köra bil i dag.:)
 
Micro skrev:
Befriat en av mina altaner + altanmöbler från en massa humle.:cool:
Skulle hellre dricka en massa kall öl och njuta av det fina vädret men gör inte detta då det är tvunget att köra bil i dag.:)
Du fick din dos humle i alla fall! :D
 
  • Gilla
Crebel och 1 till
  • Laddar…
Idag blir det att riva tak och förbereda uppsättning av ny panel på verkstaden, fortsätta borra för avlopp och regla för toalett.
 
Beundrat regnstormen.

Rivit runt fönster. Ställt ut fläktar. Förtvivlat.
 
Befriat mig från lite "antikviteter": stått på bakluckeloppis och sålt leksaker, barnböcker, serietidningar och min elefantsalming. 800 till mig, 700 till dotter, 500 till grannen, efter att inköp (dottern köpte lite saker, grannfrun blåbär och kantareller), platshyra och en korv är avräknat. Snart får allt linne palts i nya linneskåpet så att vi kan riva ut de fasta!
 
  • Gilla
Fanjunkarn
  • Laddar…
Monterat en dörrbroms. Spikat underlagspapp och monterat lite panel.
 
fiskbuggaren skrev:
Beundrat regnstormen...
Vi fick bara 12 mm :p

Bonden, vars kossor vi har på bete på vår lilla ängstomt, var här och inspekterade sin djur.
Han berättade att Findus inte hinner frysa in alla kontrakts-sådda ärter nu.
Allt har mognat för fort och samtidigt p.g.a den exploderande sommarvärmen.
Så det som inte tas till utsäde får helt enkelt plöjas ner.

Synd på så rara ärter :(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.