992 722 läst · 8 026 svar
993k läst
8,0k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Jag har kört skiten ur min nya grästrimmer. Förbrukade en hel tank. Jösses vad fint! Skogskanten gör sig bra i nysnaggat. Och runt träden lyser dom långa grässtråna med sin frånvaro. Och runt hallonbuskarna är det som nytt. Nästan.
Tur att jag inte fegade och köpte något mindre
ps. det blev alltså en FS87.
Tur att jag inte fegade och köpte något mindre
ps. det blev alltså en FS87.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Provkörde gräsklipparen som jag fått av föräldrarna... de hade två klippo
En liten del av tomten gick att klippa på högsta läget. Man kan säga att det finns potential till förbättring av gräsmattan. Roligt hur som helst då den lilla yta med gräs som var tillräckligt plan att klippa ändå är flera gånger större än vår radhusmatta.
En liten del av tomten gick att klippa på högsta läget. Man kan säga att det finns potential till förbättring av gräsmattan. Roligt hur som helst då den lilla yta med gräs som var tillräckligt plan att klippa ändå är flera gånger större än vår radhusmatta.
Kan passa på och tipsa om högtryckstvätt bara att spola mot rötterna och kapa efterhand som man kommit ner under marknivå. Sedan jag kom på det har det gått väldigt fort att bli av med stubbar. Regnställ är ett annat tips om du använder den metoden.Goteborg skrev:
Klipp gräset igen. Och gett mig på spireorna. Det blev bättre än före i alla fall. Men en gräfvskopa och en ny baksida vore ännu bättre.
Har även kommit på att jag var dumsnål som inte köpte till metallverktyget till trimmern. Måste komplettera så jag kan få lite ångestdämpande motion i skogssnåren snart igen. YES!
Har även kommit på att jag var dumsnål som inte köpte till metallverktyget till trimmern. Måste komplettera så jag kan få lite ångestdämpande motion i skogssnåren snart igen. YES!
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Den här gör 95% av jobbet hos migmagda136 skrev:Klipp gräset igen. Och gett mig på spireorna. Det blev bättre än före i alla fall. Men en gräfvskopa och en ny baksida vore ännu bättre.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har har aldrig lyckats få sådana där automatiska trådrulleapparater att fungera
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Nu har tre av tio ägg i en kull från slutet på maj kläckts, får se hur det går med resten.
Här är en av de nya som alltså är "född" på midsommarafton:
En hjälpmamma övervakar,
och pappa Nisse är inne och kollar då och då, stolt som en tupp
Här är en av de nya som alltså är "född" på midsommarafton:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En hjälpmamma övervakar,
och pappa Nisse är inne och kollar då och då, stolt som en tupp
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Menar du inte snapsdrivna variant denna dag? Ioförsig blir det ju en hel del öl denna dag också för en del, men att gräsklipparna också börjat dricka visste jag inte om. Men när jag tänker efter är det kanske inte så dumt eftersom ölet är nog ganska miljöriktigt bränsle och dessutom är det varmt och jobbigt att klippa är det bara att ha ett sugrör i fickan att stoppa ner i tanken. Problemet är om det är riktigt varmt så kanske bränslet tar slut genom drickning, istället för klippning!matgul skrev:
Redigerat:
Känns mest som jag sprungit ut och in mellan skurarna. Gäller att plocka fram minimalt med verktyg mellan gångerna då det snabbt skall plockas undan när varje skur kommer. Men jag har lyckats montera armeringsmattor mellan mur och staket i en båge för att i framtiden få ett snyggt växande "vattenfall" istället för horribelt fult sår i naturen/ slänt.