1 734 214 läst · 6 044 svar
1734k läst
6,0k svar
Worx Landroid 2.0
Ser inget problem med det om den bara stått framme, man kan ju inte göra mycket mer än att titta på den. Ja bytte min 2013 mot en 2014 demo som var helt utan spår av användning.slaskankan skrev:
När maskinen står och laddar mellan klippningar så verkar skärmen låst. Man kan inte komma åt menyn utan att starta om den. Verkar lite konstigt? Dessutom verkar den inte ladda ibland efter avslutat klippschema, imorse stod den avstängd och urladdad hade därför inte startat klippningen kl 8 som den var inställd på. Har ny maskin med senaste mjukvaran (0.61).
Hmmm är det någon som INTE har några problem med sin klippare???? tycker dom flesta har problem med oljud, laddning mm...hoppas jag får tillbaka min nästa vecka och att den funkar för en gång skulle..Blir det strul igen ska jag kräva pengarna tillbaka och köpa en 220 ac och störa ut varenda granne med Worx .OBS! ironi!
Är väl kanske att ta i lite för mycket. Är kanske 10 st. här som har lite problem. Worx har sålt otroligt bra i Sverige och det kanske handlar om några promille som har problem. Jag har konk från en motor men det är inget som påverkar klippningen, bara otrevligt. Måste säga att M 2.0 går mycket bra och utan problem. Har haft 3 stopp hittills i år och 2 var mitt eget fel. Sedan att HQ skulle störa ut Worx tror jag inte mycket på. HQ har t.o.m. gått ut till sina återförsäljare att de ska unvika att störa ut andra fabrikat. Det har även rycktats om att HQ vill eller har köpt Worx, vilket intenågon tror på. Tittar man på de siffror som finns på Byggahus gällande vilken klippare man har så kan jag förstå att HQ har lite problem. Worx säljer just nu så mycket att man inte hinner med att leverera. Tittar vi sedan på de problem som vissa har med Worx så är en del kopplat till att man inte följer manualen, provar olika lösningar som inte stöds mm. Jag skickade en film till supporten i förra veckan om ljudet från motorerna. Detta har skickats vidare till Worx, jag har dock intehört något ännu.Martin84 skrev:Hmmm är det någon som INTE har några problem med sin klippare???? tycker dom flesta har problem med oljud, laddning mm...hoppas jag får tillbaka min nästa vecka och att den funkar för en gång skulle..Blir det strul igen ska jag kräva pengarna tillbaka och köpa en 220 ac och störa ut varenda granne med Worx .OBS! ironi!
Jag har inte haft några problem alls med min klippare. Den har gått som en klocka sedan dag ett. Jag har heller inte haft ett enda omotiverat driftstopp på hela tiden. Om jag måste klaga på något så får det bli på kluckandet från drivningen som hörs ibland efter den backat. Men det är som vi vet ett mjukvarufel som troligtvis åtgärdas med en uppdatering. Frånsett detta har jag bara positivt att säga om den hittills.Martin84 skrev:Hmmm är det någon som INTE har några problem med sin klippare???? tycker dom flesta har problem med oljud, laddning mm...hoppas jag får tillbaka min nästa vecka och att den funkar för en gång skulle..Blir det strul igen ska jag kräva pengarna tillbaka och köpa en 220 ac och störa ut varenda granne med Worx .OBS! ironi!
Jag tror att många upplevda "fel" och driftstopp grundar sig i att folk inte orkar eller klarar av att läsa en manual. Många frågor i trådarna här vittnar om att man struntar i manualen och i stället gör som man själv tycker, och uppstår det ett problem frågar man hellre på forumet än läser innantill i manualen.
Men det finns naturligtvis de som haft oturen att få ett måndags-ex. Och det är bara tråkigt och beklagligt men det är likadant även om man köper en Husqvarna 220 ac. Förhoppningsvis är det dock glesare mellan måndags-exen med tanke på att den kostar 2,5 gånger så mycket som Landroid M.
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 478 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 478 inlägg
jag har läst manualen till punkt och pricka..den har funkat klockrent, endast kluckandet har varit störande..Nu har problemen börjat och någon kanske har ändrat slingan på natten?! ..Grannen har installerat en 220 ac men det är minst 3,5 meter ifrån..Jag tror Husqvarnas nya modeller har starkare slingsignal och det är därför det blivit strul..kan det vara så att Husqvarna jävlas för att worx blivit så populär?
Inte omöjligt, de själv säger att de ska inte störa ut andra fabrikat. Dock så vet vi att de säger en sak och gör något annat. Jag har ställt en fråga till Poolrobot, får se om de kan testa som de gjorde förra året.Martin84 skrev:jag har läst manualen till punkt och pricka..den har funkat klockrent, endast kluckandet har varit störande..Nu har problemen börjat och någon kanske har ändrat slingan på natten?! ..Grannen har installerat en 220 ac men det är minst 3,5 meter ifrån..Jag tror Husqvarnas nya modeller har starkare slingsignal och det är därför det blivit strul..kan det vara så att Husqvarna jävlas för att worx blivit så populär?
Eftersom du har rätt att häva köpet så är det upp till dig om du nöjer dig med en som gått 40h eller inte.
De måste ju lämna garanti som om den vore helt ny.
Det verkar vara svårt att få tag i landroid 2.0 nu, i alla fall där jag bor, så det kan ju också vara något att ta i beaktande.
Har de helt nya på plats och i lager så hade jag klart krävt en sådan istället för ett demoex av flera anledningar
1) du vet att ingen pillat på den
2) beroende på åldern på demoexet så har du förhoppningsvis nyare mjukvara.
3) känns bättre med nytt
De måste ju lämna garanti som om den vore helt ny.
Det verkar vara svårt att få tag i landroid 2.0 nu, i alla fall där jag bor, så det kan ju också vara något att ta i beaktande.
Har de helt nya på plats och i lager så hade jag klart krävt en sådan istället för ett demoex av flera anledningar
1) du vet att ingen pillat på den
2) beroende på åldern på demoexet så har du förhoppningsvis nyare mjukvara.
3) känns bättre med nytt
Vilket klonk har du? Det som försvinner vid omstart eller har du varianten som hörs "hela tiden" vid vändning.peternicklas skrev:Är väl kanske att ta i lite för mycket. Är kanske 10 st. här som har lite problem. Worx har sålt otroligt bra i Sverige och det kanske handlar om några promille som har problem. Jag har konk från en motor men det är inget som påverkar klippningen, bara otrevligt. Måste säga att M 2.0 går mycket bra och utan problem. Har haft 3 stopp hittills i år och 2 var mitt eget fel. Sedan att HQ skulle störa ut Worx tror jag inte mycket på. HQ har t.o.m. gått ut till sina återförsäljare att de ska unvika att störa ut andra fabrikat. Det har även rycktats om att HQ vill eller har köpt Worx, vilket intenågon tror på. Tittar man på de siffror som finns på Byggahus gällande vilken klippare man har så kan jag förstå att HQ har lite problem. Worx säljer just nu så mycket att man inte hinner med att leverera. Tittar vi sedan på de problem som vissa har med Worx så är en del kopplat till att man inte följer manualen, provar olika lösningar som inte stöds mm. Jag skickade en film till supporten i förra veckan om ljudet från motorerna. Detta har skickats vidare till Worx, jag har dock intehört något ännu.
Min har klonkat från första dagen förra sommaren. Har pratat med supporten någon gång i höstas, men de ville att vi skulle titta på det nu i vår istället. Skrev en lapp till dem när jag skickade in den för service, när jag fick tillbaka den gick den tystare någon dag, innan det var tillbaka. Har också funderat på att skicka in en film, för det är så irriterande att höra den vända på långt håll när den är så tyst annars.
De var några som svarade ca 40mm på det tidigare i tråden men det hänger nog väldigt mycket på vad gräset har för förutsättningar, bra jord och halvsolig tomt fungerar det säkert, men hemma blir gräset gultgrönt om jag klipper 40 så jag gick på Algomins tips att man ska klippa 50mm och det blev bättre hemma ivf. (Bor utsatt på ett berg där solen står på hela dagen och med begränsad jordmängd, ca 5-15 cm matjord)AfrooDite skrev: