Målat lite och städat. Var länge sedan jag gjorde såhär lite nytta över huvud taget på en hel helg, skönt...

Varmt och jäkligt ut, mao får man hålla sig i källaren :) Fick efter tre år tummen ur och fixade en ventil i den oanvända skorstenskanalen ner i gillestugan i källaren. Kinakärnborren fungerar fortfarande utmärkt och ingen fågel har lyckats fylla kanalen med pinnar de senaste 45 åren.

ventilationshal.jpg

Skruvade upp ett par konsoller för att förvara virke i pannrummet, gick en vända till återvinningscentralen samt rensade ogräs.

Bytt handtag på ytterdörren , skruvat upp nya hyllor på altanen och tagit bort en gammal hylla som satt fel.

Försökt laga en skada i putsen på källarmuren men det verkade inte funka denna gången heller - låter ihåligt när man knackar på putsen :mad:

Måste nog knacka loss lite gammal betong ur muren så det fäster bättre .... Tredje gången gillt.

Köpt en begagnad altandörr för nästan inga pengar alls, 3-glas var det dessutom :).

Akutbesök hos tandläkaren kl 09, rotfyllning inbokades.

Sedan var det slut på det roliga. Fönsterputsning resten av dagen.. :thumbdown:

Mikael_L
Långt bättre än målning i alla fall. :D

• Gilla
mycke_nu
  • Laddar…
Sågat till läkt och skivor till trossbotten våning 1, klätt med vindpapp och provat trampa igenom en trossbotten och skrapat sönder benet.

Blev lite ogräsrensning, en kväll till och sen sista rabatten är klar.

D09
Jagat Avloppsstank, bokat maskin, avbokat maskin, jagat Avloppsstank.
Beställt grus..

Snurrigt värre 😜

Monterat loss dörrblad och dörrkarm till badrum i källaren. Köpte i helgen ett sittbadkar som var 68 cm brett och naturligtvis har man använt en klädkammardörr till badrummet som är 63 cm bred. Blev att ta ner foder, dörrblad och karm. Och naturligtvis var just den här dörren spikad och inte skruvad men fanns som tur var en spalt på ena sidan så jag kom åt med bågfilsbladet, sedan bara att lossa på andra sidan med stämjärn och kofot. Får väl stoppa i en dörr med korrekta mått (är det 76 cm dörrbladen skall vara nu?) när jag helrenoverar om något år.

Johan- skrev:
Sågat till läkt och skivor till trossbotten våning 1, klätt med vindpapp och provat trampa igenom en trossbotten och skrapat sönder benet.
Ajajaj, sånt gör ont :(

Blåser det mycket i källaren :)

Räknat ut att jag ska mura lite med de utmärkta kantiga stenarna jag grävde upp från klippan. då behöver jag inte bygga nån form :-D

Sålt det gigantiska hörnbadkaret för en 200ring och sedan skurat kaklet som var därunder. Såklart inte en tillstymmelse av fall mot brunnen där heller. Varför de förra ägarna inte reklamerade hela badrummet är en gåta :banghead:

Edit: Är det någon som kan vara gullig och glo på den här brunnen lite? :
http://i14.photobucket.com/albums/a347/eldrimner/Huset/IMG_7532web_zps355bf680.jpg

Vet ju att man inte ska se manschetten under klämringen? Eller? Varför inte? Men jag fattar inte riktigt vad som är fel och vad som är rätt. Vet ju att manschetten inte ska vara klämd i koppen dock, DET kan jag se iallafall :rolleyes:

MVH känner-ibland-att-man-borde-bo-i-lägenhet

Redigerat:
ullberg
Det kanske var precis vad de gjorde och fick ett gigantiskt hörnbadkar som kompensation / "lösning".

(Men jag anar på tonläget att du har fler invändningar mot utförandet)

Ja kanske, hon sa inget om det särskilt. Bara liksom ryckte på axlarna och sa att sådär har det varit hela tiden. Firman har gått i konkurs (konstigt?) och det är 3½ år sen de gjorde hela badrummet. Försäkringsärende tillochmed >:(

Det är alltså felgjort? Men hur ser man hur allvarligt felgjort det är? Alltså borderline-borde-göra-om-badrummet-istället-för-att-skaffa-ett-badkar-illa?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.