stefancrs skrev:
Åh, då är jag inte ensam :) Vore kul med något som mätte decimaler också...
Har du också oregons i humidoren, är den bäst? Måste också ha :)
 
Powermange skrev:
Har du också oregons i humidoren, är den bäst? Måste också ha :)
Nae, jag har classes tokbilliga. Den verkar bete sig hyffsat efter man hade justerat för hur många procent fel den hade, men det får man ju göra med analoga med.
 
Så vad tror ni, går Apple ut med att de köper upp Fibaro ikväll vid 19? ;)
 
Haha tja det hade varit roligt. De har nog ett enormt tryck att komma med något nu. Det har inte hänt så mycket på länge nu. Klocka?! Tv?! Glasögon?! Hemautomation?!
 
Homeseers hemsida får en ju att må dåligt och får ofrivilliga flashbacks till 90-talsets webbdesign. Hoppas dom är bättre på automationsmjukvara :)
 
dhanjel skrev:
Så vad tror ni, går Apple ut med att de köper upp Fibaro ikväll vid 19? ;)
Nej. :)
 
Bamsefar skrev:
Har inte HomeSeer dels en månadskostnad, och dels beroende till deras servrar/webservar?

Jag söker efter en lösning som är 100% stand alone, utan beroende till andra leverantörers servrar eller liknande alltså.
Närå, du betalar bara en licenspeng för HS3:an. Jag har kört i 6 månader och har i alla fall inte betalat något mer för den. Däremot har jag köpt till RFXCOM-plugin, HSTouch server-plugin (för att kunna bygga egna gränssnitt på t ex Android-plattor) samt en databasplugin för att spara ALLA uppdateringar som kommer in... :)

HomeSeer är HELT fristående från leverantörsservrar etc. Jag kör på ett litet hembygge med UPS inkopplad. Funkar hur bra som helst.

Finns dessutom en ganska bra röstplugin, Squeezebox-plugin och en massa andra roliga plugins. Bara att kolla på

http://store.homeseer.com/store/Software-Plug-ins-by-Category-C92.aspx

samt

http://store.homeseer.com/store/Home-Automation-Control-Software-C5.aspx för själva programvaran
 
TE-Rex skrev:
12 sensorer! Där ligger man i lä...:D använder själv sensorer från Oregon men de har bara tre kanaler, så som jag förstår det kan jag bara ha 3 st. Vilka sensorer använder du? Har även testat sensorer från Clas Ohlson men de är helt kassa...
Jag kör med THGR810 och kan då ha 10 st sådana (förutom vindsensor, regnsensor och utetempsensorn).
Fast jag måste dock säga att runt 75% i luftfuktighet så är THGR810 inte speciellt noggrann. Den visar 85% när min "proffs"-hygrometer i humidoren visar 75% (vilket även min digital XIKAR mätare visar).
 
Powermange skrev:
Har du också oregons i humidoren, är den bäst? Måste också ha :)
Se mitt svar i nr 3292 ovan.

Måste se om det går att hitta nån annan hygrometer som är bättre på området 60-80% och som antingen funkar med Z-wave eller med ett protokoll som min RFXLAN klarar av.

Helkul dock att visa upp telefonen till sina "cigarr-kompisar" och visa att cigarrerna mår bra. :D
 
  • Gilla
stefancrs
  • Laddar…
Vi får skriva till Fibaro och be om en humidorhygrometer. Det finns uppenbarligen en marknad :)
 
CrazyFin skrev:
Jag kör med THGR810 och kan då ha 10 st sådana (förutom vindsensor, regnsensor och utetempsensorn).
Fast jag måste dock säga att runt 75% i luftfuktighet så är THGR810 inte speciellt noggrann. Den visar 85% när min "proffs"-hygrometer i humidoren visar 75% (vilket även min digital XIKAR mätare visar).
Kan du inte, i din mjukvara, dra av 10% från THGR810? Jag har fått dra av 8% tror jag det var på classes budgetsensor.
 
Powermange skrev:
Vi får skriva till Fibaro och be om en humidorhygrometer. Det finns uppenbarligen en marknad :)
JAA! Den ska vara exakt i 60-80% och ha decimaler... :)

Min humidor är ett kabinettorn, med plexiglasväggar. Händer spännande saker med RH'n om solen råkar lysa på den några minuter :)
 
stefancrs skrev:
Kan du inte, i din mjukvara, dra av 10% från THGR810? Jag har fått dra av 8% tror jag det var på classes budgetsensor.
Yepp det är så jag får göra helt enkelt. Går att köra med en "offset" i HS3:an.
Irriterar mig dock lite att Oregons sensorer är så dåliga. Det trodde jag inte om dom...Ochag som nyligen plockade ned men LaCrosse-anläggning (WS2500 med en massa sensorer och 2 displayer... (y) ) för att jag trodde Oregon skulle vara bättre.

Nån som vill köpa en LaCrosse WS2500 med en låda full med sensorer och tillbehör? (Får man slänga ut såna här "annonstrevare" här på forumet förresten? :surprised: )
 
Kollat på OpenHAB om du vill ha fristående lösning?
 
Eller Domotiga?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.