Ett tips för er som inte redan har ett 433.92MHz-system är att köpa en tranceiver från RFXCom istället förr en Telldus

Denna är lite stabilare och flexiblare. Jag googlade runt en hel del innan jag bestämde mig och jhag är mycket nöjd med min. Jag kör sedan en Domoticz-server på en Raspberry Pi för att frikoppla allt från 3:e-parts webbtjänster...

Jag har även kopplat in min klippare (AM220) i detta system via en WiFi-serieportsmodul så att jag kontinuerligt kan logga vad gräsklipparen gör också. LIte pilligt har det varit att skriva alla pluginmoduler för alla parametrar. Just nu så har jag nöjt mig med att logga om den är inne eller inte, batterinivå, samt om den larmar.

LIte off-topic för denna tråden, men när ni ändå var inne på Telldus så kapade jag den litegrann...
 
Redigerat av moderator:
  • Gilla
thor17 och 2 till
  • Laddar…
Äntligen e gräsklippargaraget klart.
Hade uppskattat en skiss på en automatisk port från nån som vet😜 ImageUploadedByByggahus.se1398548510.610307.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Snyggt. Med plåttak och allt ;)
 
Någon här som har byggt ett hus till en Robomow RS 630 ? Har laddstationen i utsatt läge med sol hela dagen så har funderat på att bygga ett hus till "lille" Bertil...tar gärna emot bilder och ritningar :)
 
Bosemannen skrev:
Jag behövde bygga något för att skydda mot insyn till vår Automower 305 så det blev ett blomlådegarage. Blomlådorna går att lyfta ur liksom hela locket. Jag strimlade en gummiduk från Biltema som fick bli själva porten och döljer klipparen. Tanken är att blommorna skall växa till sig och hänga ner lite över porten.

Har ritat in hur jag dragit begränsningskabeln och guide. Som ni ser är installationen inte helt enligt intruktionsboken då laddstationen är placerad i ett hörn, utrymmet till höger och vänster är mindre än vad Husqvarna rekommenderar men det funkar finfint så långt.

[bild]

[bild]
Får man fråga efter mått på de olika delarna för detta bygge, tilltalar oss väldigt mycket och tänkte göra en för vår lilla Landroid M...
 
Hej Musto!

Måtten är enligt bifogad bild. Virkesdimensionerna är 45x45, 22x95, 28x45.

Hls, Tobias
 
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Grymt schysst! Det uppskattas, får hoppas man får samma slutresultat :)
 
Fido fick ett litet hus ikväll. Inte så avancerat, men fyller sin funktion.
20140519_162149.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
rcjofo
  • Laddar…
milu02 skrev:
Fido fick ett litet hus ikväll. Inte så avancerat, men fyller sin funktion.
[bild]
Snyggt👍😀
 
  • Gilla
Thordh och 1 till
  • Laddar…
Mitt experiment till Hondan. ImageUploadedByByggahus.se1400699587.046536.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
preben89 och 1 till
  • Laddar…
Blev ett enkelt soltak med stenlagd gång till vår Landroid :)
ImageUploadedByByggahus.se1400755579.415614.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tollarn
  • Laddar…
Stommen är rest idag. Beklädnad och tak blir när snickaren (jag) får tid:
IMG_0675.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Turbin och 1 till
  • Laddar…
Nu har Skalman fått ögon för att lättare hitta till sitt lilla bo :rolleyes:[video=youtube;2Y-wulXnBPk]https://www.youtube.com/watch?v=2Y-wulXnBPk&list=HL1401463448&feature=mh_lolz[/video]
 
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Nu blev pricken hus klart
 
  • 1401478081230.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
tabugman
  • Laddar…
Annan vinkel
 
  • 1401478336099.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
mortimer och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.