peternicklas
dhanjel skrev:
Tackar, så håller man en meter från tomtgränsen på hinder som inte behöver avskärmas så borde man ha en hyfsad marginal då om slingan är kanske 30-40cm från tomtgränsen.

Är lite orolig för att den har svårt att hitta hem utan guide?
Ska du inte vara. Säkerställer man bara installationen så fungerar det bra. Fördelen med guide är att sträckan inte blir fullt så lång. 1 m. är långt, jag har 20 cm. till stenmur, kanske lite snålt men det fungerar.
Repeterar, följ manualen för installation, säkerställ funktionen, optimera slingans avstånd till hinder detta medför en lycklig Landroidägare(y)
 
Vad gäller guideslinga så hade jag uppskattat det eftersom det är när landroiden ska gå hem längs begränsningsslingan som den har problem på min tomt. Måste göra om gräsmattan så att det inte lutar utåt vid slingan då den lätt hamnar utanför vid hemgång.
 
Vad gäller att skicka in den så erbjöd sig supporten att skicka en ny kartong, men det funkade utmärkt med en flyttkartong från Ikea...
 
Har nu testat att hänga på en vikt på bakdelen som beskrivits här i tråden för att landroiden ska fungera bättre i nedförsbacke. Än så länge ser det mycket lovande ut, den har gjort 10 körningar utför och inte larmat en gång än, så tack så mycket för förslaget och bilden för att se hur förbättring gjorts.
 
Hej,
skaffade mig en Landroid M idag efter att ha läst igenom denna tråden. Har en fråga om installationen som jag är säker på att någon av er här kan svara på! Det gäller placeringen av laddstationen. Enligt anvisningen ska den ju ha 2 meter fritt framför och bakom (alltså egentligen ligga på slingan), men jag har sett andra som placerat den på mer passande ställen och jag själv skulle vilja placera den enligt blden nedan.

Jag har alltså plattor lagda bakom garaget, kommer sätta ett nytt uttag på baksidan av garaget för laddbasstationen och tänkte ävevn göra något enklare regnskydd som man kan ställa över laddbasstationen (flyttbart). Kan man göra så som jag tänkte nedan, eller har ni något annat (bättre) förslag på hur man kan göra?

Tack på förhand!

landroid laddstation.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
peternicklas
Tror den vill ha lite längre rakt sträcka innan laddstationen. Efter laddstationen, det bör funka.
Prova och se.
 
Börje 51 skrev:
Rabattkoden tog slut igår 24/4 :((
Jag åkte till Skene och Jem & fix. Köpte en maskin daterad 1404. Oranga däcksidor
:) . 6.995:-
Installation i morgon
 
lindö skrev:
Hej,
skaffade mig en Landroid M idag efter att ha läst igenom denna tråden. Har en fråga om installationen som jag är säker på att någon av er här kan svara på! Det gäller placeringen av laddstationen. Enligt anvisningen ska den ju ha 2 meter fritt framför och bakom (alltså egentligen ligga på slingan), men jag har sett andra som placerat den på mer passande ställen och jag själv skulle vilja placera den enligt blden nedan.

Jag har alltså plattor lagda bakom garaget, kommer sätta ett nytt uttag på baksidan av garaget för laddbasstationen och tänkte ävevn göra något enklare regnskydd som man kan ställa över laddbasstationen (flyttbart). Kan man göra så som jag tänkte nedan, eller har ni något annat (bättre) förslag på hur man kan göra?

Tack på förhand!

[bild]
Jag har bara ca 1 meter bakom. Inga problem, bara den kan backa ut..
 
Någon som lurat på att få till lite led belysning på klipparn?
 
  • Gilla
Börje 51
  • Laddar…
peternicklas skrev:
Specen är väl omvända siffror om jag minns rätt. Oavsett så är det bättre siffror än L samt många andra fabrikat.
Ja, det är det, dvs. verkligheten är bättre än specen som jag skrev. Även min 1.0 går bättre än spec. dock inte lika mycket bättre som M. Den laddar i 1½ timma och går 1.45 - 2 timmar per laddning.
 
Kort fråga. Den beräknade tiden (schematid) är det minus laddtid? dvs 4,5 tim är den tid den e ute o klipper? Annars blir väl tiden väldigt kort.
 
Det är totala tiden
 
Ska köpa till extra kabel till min landroid men det finns ju inte en chans att jag betalar 700:- för 150m? Kollade på elfa där vi handlar en del på jobbet efter likadan kabel och där hittade jag en förtent koppar kabel på 0,5mm2. 100m gav vi då 152:- för ex moms. Det borde gå att skarva på sådan kabel tycker jag?
 
Premiär för landroid på min gräsmatta. På de delar som har gräs tog den sig fram hyggligt. På mossa och löv, lite ojämn mark och begränsningstråd hade den märkbara problem.

Den lyckades också kila sig fast under rutschkanan, till synes utan att förstå vad som hände. Ena hjulet backade och andra körde framåt. Men eftersom nosen satt under kanan kunde den inte snurra och den verkade inte ha några planer på att ge upp eller byta strategi. Den hann gräva två små hål i marken innan jag hjälpte den loss.
 
Inget är fulländat tycker du ska prova med lite vikt bak den är alldeles för lätt där testa lite lätt med 1.5 kg så får du se då är den nästan fulländad
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.