7 794 118 läst · 38 158 svar
7794k läst
38,2k svar
Humorhörnan ...
Jaha du Bo, materialkostnad inbakad i tjänstepriset uppenbarligen, vad tycker vi om det? Inte bra. Tycker mig sakna tydlig hänvisning till lämpliga avtal också och ROT-avdraget är verkligen dåligt specat.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 24 444 inlägg
Tycker du 44 riksdaler är värt att bråka om
Men han har ju glömt att ta betalt för restid, samt avgift för häst och vagn...
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 24 444 inlägg
Jag vet inte mer om den än att kvittot är hittad i en koffert i New York tillhörande någon utvandrare. Det är inte originalet, utan det är "renskrivet", någon gång på senare 1900-tal.
Men orden torde vara original - fyndig målarmästare
Men orden torde vara original - fyndig målarmästare
Medlem
· Södermanland
· 611 inlägg
Någonstans här hemma så har jag det där kvittot i pappersform kopierat med en vanlig kopiator, så det där skämtet cirkulerade runt redan innan internet var uppfunnet. Men i min upplaga så är det en betydligt mer gammaldags stavning av texten.
Det låter mer sannolikt, det är just stavningen och inte orden i sig jag reagerade på. Rolig är den hur som helst.Donald-Duck skrev:
Jag googlade runt lite och hittade kvittot, med lite andra formuleringar, i en dagstidning från Vänersborg 1877. Finns hos KB, bland deras scannade tidningar. http://bit.ly/1eEZ8Wh
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Betyder detta att 13% av svenskarna har en UPS hemma?
Eller att 13% av svenskarna inte har koll på att det behövs el till aktiv utrustning i hemmen om man bortser från mobila bredband?
Och andra sidan väljer 15% TV före EL ...
Hela rapporten
TeroM skrev:
De kanske tillhör samma familj som tjejen som svarade i en undersökning för ett par år sedan, om hon var rädd för strömavbrott - nej jag bor och jobbar i stan så jag är inte så beroende av el.
Okeeeeeeej....... :banghead: