4 362 125 läst · 32 081 svar
4362k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Kommit på att jag håller på och bygger friggeboden för nära tomtgränsen mot "väg", blir att flytta bygget i veckan. Jag som har gjutit plintar och gjort ordentligt. 😚 Kommer ställa eländet på avvägda lecablock så kan man flytta bygget om man vill i framtiden, ett par kraftiga balkar enda som behövs för att flytta med mobilkran.
Det skall vara så. Det är väl så LK gör sina dosor. Är det inte så på Uponors? Jag tror att det är det. Fördelen med dessa är att det går att fästa blandaren i enbart väggdosorna. Inga andra hål behöver göras sen.MathiasS skrev:
Kopplade in vattnet i duschkabinen. Försökte flytta den till sin riktiga plats och då gick ena foten sönder så nu står den och tippar lite olustigt. Samt tycks ju aldrig riktigt sluta droppa.
Den är tyngre och mer svårflyttad än vad jag trodde. Inser att jag inte kommer kunna spontan lätt och glatt flytta den vid behov.
Ångrar djupt. Sitter och googlar på duschväggar med ångesten inombords att kabinen kosta 13tusen och att jag inte litar på badrummets tätskikt och hur jag då ska lägga golv och väggmatta ovanpå klinker/vägg som extraskydd isf............ Eller svetsa fästet på kabinen, ställa den på plats och rensa avloppet underifrån huset och aldrig mer flytta på kabinen.
Den är tyngre och mer svårflyttad än vad jag trodde. Inser att jag inte kommer kunna spontan lätt och glatt flytta den vid behov.
Ångrar djupt. Sitter och googlar på duschväggar med ångesten inombords att kabinen kosta 13tusen och att jag inte litar på badrummets tätskikt och hur jag då ska lägga golv och väggmatta ovanpå klinker/vägg som extraskydd isf............ Eller svetsa fästet på kabinen, ställa den på plats och rensa avloppet underifrån huset och aldrig mer flytta på kabinen.
Ny fot på garantin?Yrrol skrev:Kopplade in vattnet i duschkabinen. Försökte flytta den till sin riktiga plats och då gick ena foten sönder så nu står den och tippar lite olustigt. Samt tycks ju aldrig riktigt sluta droppa.
Medlem
· Stockholm
· 2 188 inlägg
Rivit ytskikt i inbyggd garderob/provkört avskiljaren.
väntar på svar från butiken. det är inte foten i sig utan ramen som den är uppskruvad i. Ett fyrkantrör, med en plåtbit i änden som har mutter. plåtbiten punktsvetsad med 2 små noppor.. ena släppte.. benet vikte sig..D09 skrev:
klart det går att svetsa/löda fast, jag är mer bekymrad för framtiden när man ska lyckas slita ut kalaset igen..
och nu sa mor att hon skulle på sjukhus för operation så om dom ringer så är hon död.. å vilken rolig dag detta blev..