Bytt några Vägguttag och brytare till Eljos renova , detta innebär att om man haft andra brytare innan så måste man även ha med såna där j...à tapetskydd.
Det har även kommit upp lister och andra trädetaljer i ett litet trekantsfönster i ett rum som renoverades till dottern för ca 10 år sedan...... Hon har flyttat sedan dess, men jag hoppas hon blir nöjd nu när det äntligen blev klart.....

Satt in downlight, pottor och dragit elen för dem på vinden, med vänsterhanden:cool:
Nu är det bara att vänta på att jag skall få drivare från Kina och att elektrikern skall skruva de fyra sista skruvarna, dock tror jag att jag kommer få svårt att övertala honom att krypa in där jag satt kopplingslådan, men det skall nog gå.

Rivit ut köket!

• bild 1.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • bild 2.JPG
    Skapa konto
Har exsambons grabb och hund här idag så jag har kramat hund hela dagen. :) ImageUploadedByByggahus.se1394317883.422419.jpg
Skapa konto

Sen har jag googlat på skruv till att fästa reglar med i fasaden, hittade lämpliga lättbetongskruvar så det kommer bli piece of cake! 😃

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
ullberg skrev:
Lite skugga på den viktigaste infon, en 346 xp(g)? Är det så att ni riktiga skogsägare hellre hänger kvar med den snarare än att byta till 550/560 xp(g)?
Japp en 346 xpg
Har inte riktigt koll på vad som är skillnaden men den fungerar klockrent så varför byta..

xdigger skrev:
Sen har jag googlat på skruv till att fästa reglar med i fasaden, hittade lämpliga lättbetongskruvar så det kommer bli piece of cake! 

Reglar, lättbetongfasad => fasadplugg.

D09
Fått loss den där jäkla bulten till gafflarna :)

En minibrännare och ett jäkla mothåll is the shit he he

• Gilla
xdigger
  • Laddar…
xdigger skrev:
Varför skulle jag krångla med det? [länk]
Imponerande!

• Gilla
xdigger
  • Laddar…
ullberg
Kjell_G skrev:
Imponerande!
Ja, det såg rätt bra ut. Noterade ni skruven vid 0:30, den tror inte jag sitter allt för bra... Senare kommer ju tipset om att använda momentbegränsare (vilket de också gör), men varför klippte de inte bort sekvensen när de missade att använda det?

/U

• Gilla
Yrrol och 1 till
  • Laddar…
Skurat ur grillen....nåt jävla pannben ställde in den i garaget i höstas och tyckte att "det kan man ta sen" :surprised:
Nu ska den kläs in med folie i botten innan första grillningen....

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
jonas.larsson skrev:
Rivit ut köket!
...och lagt det på sidan? ;)
Schysst tapet där uppe förresten. Satt i mitt barndoms kök om jag inte minns fel. :)

xdigger skrev:
Varför skulle jag krångla med det? [länk]

Hmm....ja, du , för mig är lättbetong=siporex och i sådant drar inte dom där skruven skitbra tycker jag. Fasadpluggen känns bättre. I lättklinker/leca är det en annan femma, där sitter dom finemang.

Jag kanske har fel i materialbenämningarna och databladen kanske säger annat, men så resonerade jag.

MathiasS skrev:
Hmm....ja, du , för mig är lättbetong=siporex och i sådant drar inte dom där skruven skitbra tycker jag. Fasadpluggen känns bättre. I lättklinker/leca är det en annan femma, där sitter dom finemang.
Jag tänker göra ett test helt klart. Tycker inte plugg sitter speciellt bra heller, svårt att fästa i lättbetong överhuvudtaget!

Vad säger databladen egentligen? I lättklinker vill jag minnas att pluggen och skruven
är likvärdiga.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.