anders.josefson skrev:
Min också åter från service. Såg fin ut, knivar bytta tror även platta där knivarna sitter är bytt... Hittade denna meny, jag kanske bara missat den innan.... Någon annan som hittat något???

[bild]
Hur fick du fram.den menyn? Fick tillbaka min i veckan men ser inget nytt...

Version på mjukvara?

Mvh s
 
peternicklas skrev:
Se bara till att den har den senaste uppdateringen. Lägg slingan enligt manualen. Sköt om den och se till så att den trivs. Är den nöjd sköter den sitt jobb(y)
Rymmer den om den inte trivs? ;-)
 
Siles skrev:
Hur fick du fram.den menyn? Fick tillbaka min i veckan men ser inget nytt...

Version på mjukvara?

Mvh s
Version tror jag är .50 får skall kolla..
Jag tryckte på "2" då kommer ju menyn upp med massa info om lutning etc. Sedan tryckte jag "4" om jag minns rätt.
 
peternicklas
alex86 skrev:
Rymmer den om den inte trivs? ;-)
Den tyckte tydligen inte om versionen på mjukvaran.
 
Fick hem min idag. Nya blad men samma platta som de sitter på.
Ser fram emot att få plocka fram honom och se om de fått till lutningskompenseringen.
 
Vilken version på programvara fick du??
 
anders.josefson skrev:
Vilken version på programvara fick du??
V0.50 06-11-13. Det sista ser väl mer ut som ett datum (?)
 
Samma som på min, skall bli spännande testa :)
 
lazy rick skrev:
Yes!

Fick ett mail idag från Landroid Sverige att en kostnadsfri uppgradering och service av klipparen kunde beställas. Låter mycket bra, jag hakade givetvis på direkt.
Nån som har mer info om nedan? :)

Detta var highlightsen i mailet:
_____________
Sedan du köpte din Worx Landroid har vi gjort ett antal tekniska förbättringar av maskinen för att göra den smartare. Genom att uppgradera din Landroid nu kommer du att få ett ännu bättre klippresultat i framtiden. Med programförbättringarna får du:

  • Uppdaterade programspecifikationer för 2014
  • Ökad klippeffektivitet
  • Förbättrad navigering
  • Förlängd och optimerad batteridrifttid
  • Ökad medvetenhet hos maskinen
Maskinen kommer också att inspekteras, kontrolleras och rengöras innan den återlämnas till dig. Vi till och med byter ut dina gamla knivblad mot nya!

_____________

Jag fick då inget mail från dem trots att jag reggat mig på alla sätt och vis. Kan ni lägga in länken till formuläret eller avsändaradressen i tråden?

Vore kul att få den uppgraderad till våren. Ökad medvetenhet låter ju inte så dumt, även om min fungerat helt ok.
 
Skicka ett mail hit. landroid.upgrade{@}worx.com
(Plocka port hakparanteserna bara :) )
 
  • Gilla
_dalkarl_
  • Laddar…
Det gick lika bra att gå via supporten: service@hpverktyg.se

Maskinen ska strax åka på uppgradering, tydligen ska några delar bytas förutom mjukvaruuppgraderingen.
 
Update, fick lite info från hpverktyg:

Delarna som byts är bland annat:

- Sensorerna i fronten
- Tätningar

På mjukvarusidan fixas bland annat felet att den ger upp efter 3-4 krockar på för kort tid. Detta är det enda större fel jag själv upplevt. Om maskinen kör in och hamnar mellan ett par fasta hinder tex två utemöbler så ger den upp trots att den hade kunnat komma ut om den bara kämpat lite mer..

Låter som att det blir en ännu bättre sommar i år.
 
Jag hade hoppats på viss lutningskorrigering, utan att för den skull säga att den går rakt i alla lägen.
Om jag förstår status/info displayen rätt så visar den lutning i x-y-z led.
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Polar-coordinates-4.png
Omvandlat till polära koordinater så är det en smal sak att via uppslagstabeller för lutning och rikting få fram relativ hastighet mellan de olika hjulen. Det skulle inte bli exakt och 100% rätt, men det skulle helt klart bli mycket bättre.

Den stora avgöerande skillande skulle bli om den inte hinner vända med nosen nedåt innan den träffar linan. Om den har näsan nedåt så vänder den nedåt i en vinkelvolt.
Grundproblemet kan vara att världen inte vet vad en vinkelvolt är. :)
 
peternicklas
Alla maskiner som har varit inskickade för denna åtgärd har fått samma saker åtgärdade. De har gjorts direkt av Worx. Om jag har förstått det hela så tyckte 2.0 att gräset var grönare på andra sidan kablen.
Uppskattar deras ansvarstagande när de gör en sådan sak. Inte som vissa andra märken som tillbringat större delen mellan kund ock verkstad.
 
Redigerat:
  • Gilla
eleson
  • Laddar…
peternicklas skrev:
Alla maskiner som har varit inskickade för denna åtgärd har fått samma saker åtgärdade. De har gjorts direkt av Worx. Om jag har förstått det hela så tyckte 2.0 att gräset var grönare på andra sidan kablen.
Uppskattar deras ansvarstagande när de gör en sådan sak. Inte som vissa andra märken som tillbringat större delen mellan kund ock verkstad.
Kan bara hålla med, oerhört snyggt att ta initiativet till denna uppgradering som det gjorts.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.