souba skrev:
Och nu är även väggblocken beställda. Kom ner i ett pris på ca: 300:-/kvm med en 195*45 stomme isolerad 195:a med utegips och plastat invändigt. Blev totalt 19 väggblock:eek:. Dom fick ritningarna imorse och frågade om jag kunde komma och hämta på ons!!!! Snabba ryck:) Så nu ångrar ja att jag inte beställde takstolarna lite tidigare:p
Härligt och se ett redigt garage . Vilken firma tog du prefab väggarna ifrån? Ska byggatill huset och tänkte kolla om det går och få i prefab. Då tiden är en bristvara.. :)
 
Nordstrom skrev:
Härligt och se ett redigt garage . Vilken firma tog du prefab väggarna ifrån? Ska byggatill huset och tänkte kolla om det går och få i prefab. Då tiden är en bristvara.. :)
Det är jag också intresserad av att veta... :)
 
Steffo1980 skrev:
Det är jag också intresserad av att veta... :)
Pm:ar er om det:)
 
  • Gilla
Steffo1980
  • Laddar…
Tar gärna ett pm jag också :)
 
  • Gilla
souba
  • Laddar…
Samma här! :)
 
  • Gilla
souba
  • Laddar…
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har i helgen ordnat loft på förrådsdelen samt klurat lite på ett hyllsystem, är gamla fönstergaller som jag modifierat lite:) bli ung 16kvm hylla när det är klart. Har en del nät över om nån är intresserad:)

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Luftning i förrådsdelen

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Antetran och 2 till
  • Laddar…
Johan_A_M
corre skrev:
Ytterst avundsjuksframkallande att läsa denna tråden :(

Snyggt! :)
Kan inte annat än instämma! Vilka härliga ytor du kommer ha sen!
 
Håller me föregående talare :) blir grymt bra när det är klart. Just de där me förvaring är lite klurigt o hitta på nåt bra tycker jag speciellt när mitt garage är bara 50kvm
 
Ja, man får tänka till lite på förvaringssidan:) är lite allergisk mot att ha för mycket på golv som tar massa plats, så mycket som möjligt upp i tak å vägg har jag tänkt för att kunna utnyttja kvm så mycket som möjligt:)
 
De är ju lättare om man har skapligt takhöjd :) vi har bara 2.20 så det mesta får hamna i typ köksskåp på vägg eller hyllor :) hade varit fint me en halvmeter till i takhöjd :)
 
  • Gilla
souba
  • Laddar…
Hur har du löst det med vattnet från rännorna i golvet? Kommer du köra med oljeavskiljare eller kör du rätt ut bara?
 
Just nu går det till en fördelningsbrunn och sen till stenkista. Efter som jag har jordbruksfastighet bygger jag en ekonomibyggnad och behöver därtill inget bygglov. Tanken är ju att det inte ska bli mer olja på garagegolvet än det skulle bli om bilarna stod ute. och om det blir ett storutsläpp kan jag lätt pumpa ur brunnen innan det går vidare i stenkistan:)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Riktigt trevligt att följa detta!
Det kommer bli ett förnämligt garage, tack för att du delar med dig av bygget!
 
  • Gilla
souba
  • Laddar…
ImageUploadedByByggahus.se1393701442.545385.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Luftspalt satt

ImageUploadedByByggahus.se1393701471.091152.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och några timmar senare att det lite plast där också:)
 
  • Gilla
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
RoTe
Otroligt läckert bygge!!
 
  • Gilla
souba
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.