13 718 läst · 67 svar
14k läst
67 svar
Vilken skruvautomat råder ni mig att köpa?
har en makita 550 som jag knappt använt, men har den kvar till dagen då mycket skruv skall dras, har även makitas förlängningsskaft till den för att skruva tak/golv.
Har tänkt att köpa till 750 frontdelen till den, men har inte haft behovet, och när jag köpte min(utan batterin) så var maskinen ungefär samma pris som vad endast frontdelen kosta. Tror den kosta lite över 1000kr när jag köpte min.
Om ni vill jag kan jag mäta upp hållaren på förlängningsskaftet, för den borde funka med andra märken bara handtagen inte är för stora/småa.
Med makitan fick jag med distanser för att handtaget skulle passa tajt utan glapp och ändra vinkeln(handtaget på maskinen är lite vinklat och i förlängningen är hålet vinkelrätt), så på basen av det tror jag att den funkar med andra märken? Sen tryckknappen bara en vinklad metallbit som man ska justera in så den tar på knappen.
Nackdelen med förlängningsskaftet t är att den inte flyttar batteriet, så den blir lite klumpig. Skulle vara mycket trevligare att få bort batterivikten från maskinen och till basen av förlängningen isället
*OFFTOPIC* Sk*t Chrome krasha när jag just skulla skicka in det, blev lite sur, sen såg jag knappen "Återställ automatsparat innehåll". Tack för den funktionen!
Har tänkt att köpa till 750 frontdelen till den, men har inte haft behovet, och när jag köpte min(utan batterin) så var maskinen ungefär samma pris som vad endast frontdelen kosta. Tror den kosta lite över 1000kr när jag köpte min.
Om ni vill jag kan jag mäta upp hållaren på förlängningsskaftet, för den borde funka med andra märken bara handtagen inte är för stora/småa.
Med makitan fick jag med distanser för att handtaget skulle passa tajt utan glapp och ändra vinkeln(handtaget på maskinen är lite vinklat och i förlängningen är hålet vinkelrätt), så på basen av det tror jag att den funkar med andra märken? Sen tryckknappen bara en vinklad metallbit som man ska justera in så den tar på knappen.
Nackdelen med förlängningsskaftet t är att den inte flyttar batteriet, så den blir lite klumpig. Skulle vara mycket trevligare att få bort batterivikten från maskinen och till basen av förlängningen isället
*OFFTOPIC* Sk*t Chrome krasha när jag just skulla skicka in det, blev lite sur, sen såg jag knappen "Återställ automatsparat innehåll". Tack för den funktionen!
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 527 inlägg
Menar du att du köpt en 550 för strax över en 1000-lapp?Dekker skrev:har en makita 550 som jag knappt använt, men har den kvar till dagen då mycket skruv skall dras, har även makitas förlängningsskaft till den för att skruva tak/golv.
I så fall vart?
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
När jag köpte min 750 för 3år sedan tror jag det var runt tusingen jag gav. De var typ 100kr billigare än 550.
En naken 750 får du för ca 1500kr i USA och på Ebay..
En naken 750 får du för ca 1500kr i USA och på Ebay..
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Hittade fakturan och jag betalade 118 GBP för min BRF750 2010.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 527 inlägg
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Jag köpte min 2010 så de verkar ha gått upp ordentligt i pris senaste åren.
jo jag köpte min för ca 3 år sedan, verkar som alla hade det priset i england/usa. Sett flera makita maskiner har minst ökat till dubbla priset mot 3-4 år sedan(i england, här i norden verkar det alltid varit högt)
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 527 inlägg
Tycker att många nakna makita maskiner ökat en hel del. För ett par år var de flesta 25% billigare, minst.Robert-san01 skrev:
Det är väl egentligen bara makitas kit med vanlig samt slagskruvdragare som legat på samma, ca 3000kr
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Vilken stolpe på ett staket i 45grader vinkel.(övriga stolpar 95x95)
Utbyggnad och tillbyggnad -
Vilken ytpapp på 6 graders tak? Längder på rullar
Tak & Vind -
Vilken underlagspapp betongpannor och 9 graders lutning?
Tak & Vind -
Vilken robotgräsklippare klarar 30 grader?
Robotgräsklippare -
Vilken Takvinkel /Grader i tillbyggnad
Utbyggnad och tillbyggnad