Stefan N skrev:
Sladd kan du glömma, det är inget alternativ.
Jag kör Makita 550 och den är lagom, den tar upp till 55mm skruv. Den du länkade till tar bara 41 vilket kan bli litet.
41mm fungerar ju för TS behov som han har beskrivit
Men rätt vad det är ska det byggas altan och då har du inte mkt nytta av en som bara klarar 41mm
 
Makitan är kanon med tanke på priset. Ska du köra hårdgips+plyfa så orkar den tyvärr inte med. Men sånt förekommer oftast på sjukhus.
 
Okej, jag är övertygad. Blir sladdlös!

Och altaner kommer jag självklart att skruva, så tack för era tips om längdkravet där!
 
FreddaP skrev:
Makitan är kanon med tanke på priset. Ska du köra hårdgips+plyfa så orkar den tyvärr inte med. Men sånt förekommer oftast på sjukhus.
Min klarar hårdgips galant och osb. Plyfa har jag inte testat än.
 
  • Gilla
Flöjten5
  • Laddar…
Är det någon som faktiskt provat festools?
 
Flöjten5 skrev:
Det är ju onekligen tacksamt att ha en laddare, ett gäng batteriet och maskiner i samma serie. Därav mina tankar på en sladdlös. Kör du med flera laddare för att alltid ha laddade batterier?
Håller med i princip, men just gipsautomaten går väldigt länge på ett batteri. Jag har en 14.4 V Senco med två batterier och det är helt omöjligt att köra slut på båda.

För att göra en lite utvikning så köpte jag fö endast DeWalt 18V maskiner under många år just pga batterikompabiliteten. Nu har DeWalt bytt batteridesign, och de jag behöver kostar 2,000 kr st..:mad:

Det blev billigare att börja köpa blå Bosch än att fortsätta med DW.

Så min något dyrköpta erfarenhet är att satsar men på endast ETT fabrikat blir hela maskinparken urmodig samtidigt.

noone70 skrev:
Se bara till att köpa några extra bits, man kör slut på 1-2 bits innan man fått in tekniken...:)
Skumt, jag har aldrig bytt bits på min Senco, och tekniken min är ingen vidare..
 
ullberg
fiskbuggaren skrev:
Är det någon som faktiskt provat festools?
Ja, men bara just provat, någon skiva för att se om det var bra, och det tycker jag det var. Min kompis som köpte festoolen har sålt sina tre makitamaskiner (både sladd och sladdlösa) så han är i alla fall helsåld.

/U
 
  • Gilla
PeterJeffrey
  • Laddar…
mycke_nu skrev:
Skumt, jag har aldrig bytt bits på min Senco, och tekniken min är ingen vidare..
Förmodligen bättre än av min var :)
 
  • Gilla
Flöjten5
  • Laddar…
Upplever ni någon skillnad mellan olika skruvmärken?
 
Jag har endast använt Sencos skruv, och dom är det absolut inget fel på. Förutom priset.
 
Flöjten5 skrev:
Upplever ni någon skillnad mellan olika skruvmärken?
Jag har bara provat essves (har ett paket makita som jag ska använda mig av i helgen). Kan återkomma med en recension efter helgen eftersom jag kommer köra både essve och makita skruv :)
 
Flöjten5 skrev:
Upplever ni någon skillnad mellan olika skruvmärken?
Har både Senco och Makita, båda med sladd. Maskinerna är likvärdiga tycker jag.

Jag köper de skruv jag kommer över. Aldrig märkt någon skillnad.

Passa dig för biltema bara, tror deras skruv har pz-spår istället för ph
 
ullberg
hantverkare1 skrev:
Passa dig för biltema bara, tror deras skruv har pz-spår istället för ph
Då funkar de perfekt med festools dragare, den satt det ett PZ i vid leverans och innan jag såg det var min kompis lite missnöjd med sitt svindyra inköp. När vi bytt till ett PH gick det utmärkt med såväl Essve som Aerfast och lite andra okända vi hittade.

/U
 
Efter att ha sett Festools nya DWC så skulle jag aldrig tveka.
http://www.youtube.com/watch?v=5iDyoGjN80w

Kostar runt 5000 (plus moms tror jag tyvärr)

Lite dyrare men helt fantastisk i mina ögon. Har bara provat den sporadiskt.
 
Och vilken av de två (för det är väl två) festoolerna vill man ha?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.