iSnobben skrev:
Hur långa kablar är det på dessa? Kan man förlänga dem? Om man kopplar in fyra stycken till en Fibaro Universalsensor får man då upp fyra temperaturenheter eller hur funkar det? Tänkte ha en i garaget för att se att det inte blir för kallt i garaget, sen tänker jag att jag även kan få utomhustemperatur samt poolvattentemperatur.

Är det 120:-/inkl frakt?

Någon som vet om det finns nivågivare som man kan koppla till Universalsensorn förresten? För isf skulle man ju även kunna hålla koll på vattennivån i poolen 
Kollade givarna gick på 122kr/inkl frakt. Du får upp 4st sensorer och de lev med 1m kabel skall gå att förlänga till 30m om jag minns rätt.
 
power650 skrev:
Kollade givarna gick på 122kr/inkl frakt. Du får upp 4st sensorer och de lev med 1m kabel skall gå att förlänga till 30m om jag minns rätt.
Det låter ju fantastiskt 😃 Vad använder man för kabel för att förlänga med?

Vad kan man mer koppla in för något på en Universalsensor?
 
Redigerat:
Nyfniken skrev:
Med fyra utgångar får du 16 kombinationer.
Sant! Så långt har jag faktiskt inte tänkt! :)
 
Så nu har även jag beställt lite tempsensorer :)

Hur strömsätter ni era Universalsensorer?
 
iSnobben skrev:
Så nu har även jag beställt lite tempsensorer :)

Hur strömsätter ni era Universalsensorer?
Jag kör med en 12V DC trafo, prövade först med AUX på larmet som ger 9V DC 200mA med det räckte inte till.
 
power650 skrev:
Tog 2,5 vecka, så det fungerade bra.

Ang "rule sunset" pröva och ändra Astro till något annat än 0, sedan tycker jag det är smidigt när man provar något att det skickar e-post som "action" så slippar man kolla i eventloggen.
Fungerade med Astro offset satt till 1. Hmm, varför fungerar det inte med 0 tro??

Tack för hjälpen!
 
Anders Nils Nilsson skrev:
Någon som fått detta att fungera? Har följande regel med det fungerar inte? Ser inga händelser i eventloggen....

[bild][bild]
Jag hade start tid 0 0 annars så verkar vi ha samma konfigurering, funkar klockrent.
Jag har testat -20, 0 samt plus 10 i morse och det gick perfekt.
Jag brukar också använda send mail funktionen för att testa att regler fungerar.
 
power650 skrev:
Vet inte om du kollat in Vesternets hemsida, finns lite matnyttig info.

[länk]
Tackar!
 
Nu har det äntligen kommit en uppdatering till Android appen :).
Så nu kan man ansluta lokalt, blir till att skaffa en billig surfplatta och montera den i hallen för att larma av/på larmet.
 
Jag fick min Zipabox i måndags o började lite lätt att testa den igår kväll.

Jag var dock tvungen att ställa om min router från att enbart ha statiska IP-adresser till att köra DHCP för att Zipaboxen skulle få kontakt med Zipato-molnen så att jag kunde regga in den med mitt serienr.

Funkar Zipaboxen bara på DHCP-aktiverade routrar?
OM det går att köra med statisk IP hur tilldelar man Zipaboxen en specifik IP eller kommer den by default att ha en förvald IP-adress och vilken i så fall?
Går det att få reda på MAC-adressen UTAN att behöva köra sin router i DHCP-läge (och där då kika på t ex "View DHCP-clients" som det brukar heta i de flesta routrar)?
 
Skall du köra statisk ip måste du ge Zipabox en adress, sedan måste du öppna någon port så du kommer åt Zipabox utifrån ditt nätverk
Om jag minns rätt så använder Zipabox port 8080
 
Redigerat:
power650 skrev:
Skall du köra statisk ip måste du ge Zipabox en adress
Yepp men hur kommer jag åt Zipabox nätverkskort för att assigna en statisk IP till den?

power650 skrev:
sedan måste du öppna någon port så du kommer åt Zipabox utifrån ditt nätverk
Om jag minns rätt så använder Zipabox port 8080
Ok tackar, skall testa ikväll om jag lyckas klura ut hur jag assignar IP-adressen till den. Å andra sidan behöver jag väl inte öppna porten så länge jag bara vill styra Zipaboxen från mitt lokala nätverk (dvs inte mecka med regler, scener etc)?
 
Varför vill du ha fasta ip på nätverket?
Själv har jag delat upp min router så ex min NAS har fast ip för att vissa utomstående skall få tillträde till den, sedan har har reserverat 50st adresser som använder DHCP "telefoner, surfplattor datorer mm".
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.