13 718 läst · 67 svar
14k läst
67 svar
Vilken skruvautomat råder ni mig att köpa?
du behöver absolut ha festools skruvautomat!! vare sig du vet om det eller inte xD
Medlem
· Stockholm
· 2 188 inlägg
Makita har förlängare till sina automater. Verkar grymt praktiskt till tak- &golv. Jag har inte sett något liknande till festool.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 527 inlägg
Snor dem här tråden lite nu när TS har hittat sin skruvdragare. Jag har en Hilti SD 5000. Men vad jag förstår så kan man inte skruva trall med den?
Kanske måste sälja den och köpa en annan. Ska skruva ca 200 kvm trall så om jag ändå ska ha en automatdragare så vore det bra om den både kunde köra trall, gips och osb.
Vad skulle ni föreslå för automatskruvdragare för både gips och trallskruvande?
Kanske måste sälja den och köpa en annan. Ska skruva ca 200 kvm trall så om jag ändå ska ha en automatdragare så vore det bra om den både kunde köra trall, gips och osb.
Varför kan du inte skruva trall med den? Så länge du bara ska ha Max 28mm tjock trall så funkar det.Anna1984 skrev:Snor dem här tråden lite nu när TS har hittat sin skruvdragare. Jag har en Hilti SD 5000. Men vad jag förstår så kan man inte skruva trall med den?
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Klart du måste köpa en ny automat. Denna är det du skall ha!
http://www.youtube.com/watch?v=3iWvegWofMo
Högtrycks automat verkar vara rätt om man skall skruva gips hela dagarna. Verkar gå någon lite nu och då på Trader mfl för väldigt billiga pengar. Det är bara kruxet att man måste ha rundbandad skruv och en ny kompressor...
http://www.youtube.com/watch?v=3iWvegWofMo
Högtrycks automat verkar vara rätt om man skall skruva gips hela dagarna. Verkar gå någon lite nu och då på Trader mfl för väldigt billiga pengar. Det är bara kruxet att man måste ha rundbandad skruv och en ny kompressor...
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Det stämmer säkert att den inte är så mycket snabbare än en bandad el-maskin. Men den är mer som att spika än skruva vad jag förstått.
Men bara att den måste ha en speciell kompressor och annan bandnings på skruven skulle göra alla dina grannar gröna och då måste man ha en sådan!
Men bara att den måste ha en speciell kompressor och annan bandnings på skruven skulle göra alla dina grannar gröna och då måste man ha en sådan!