Samma sak här, tror dom haft den i 3 månader hade kontakt med dom för en månad sedan och jag fick samma svar som Siles.
 
Siles uppdatera gärna i tråden vad du får för svar.
 
Samma här skickade in min Worx 2 i september i november ringde jag och frågade vad som händer fick till svar att dom hade en hel hög med klippare som väntade på reservdelar så min skulle dom skicka till mig i mars så vi får se vad som händer känns lite konstigt. Batteriet kommer förmodligen inte att bli bra dom står väl inte på underhållsladdning
 
peternicklas
Är det någon som vet hur vi ska underhållsladda våra klippare. Är ju Li-Ion batteri i dessa så en vanlig laddare fungerar ju inte. Hittade denna http://www.ctek.com/se/sv/chargers/LITHIUM XS men vi har väl inte den typ av batteri?
 
peternicklas skrev:
Är det någon som vet hur vi ska underhållsladda våra klippare. Är ju Li-Ion batteri i dessa så en vanlig laddare fungerar ju inte. Hittade denna [länk] men vi har väl inte den typ av batteri?
Normalt sett så ska inte li-ion behöva underhållsladdas. Rekommendationen är att man laddar ur till 70% och sedan kan man förvara dom svalt i flera månader. Men hur man gör det med landroiden vet jag inte.

Antar att bästa om man är osäker är att koppla in laddplattan och ladda med den par gånger över vintern. Gissar att det är den bästa laddaren hur som helst. Själv har jag bara tagit ut batteriet ur maskinen och låter det stå bredvid i källaren under vintern.
 
peternicklas
solvalla skrev:
Normalt sett så ska inte li-ion behöva underhållsladdas. Rekommendationen är att man laddar ur till 70% och sedan kan man förvara dom svalt i flera månader. Men hur man gör det med landroiden vet jag inte.

Antar att bästa om man är osäker är att koppla in laddplattan och ladda med den par gånger över vintern. Gissar att det är den bästa laddaren hur som helst. Själv har jag bara tagit ut batteriet ur maskinen och låter det stå bredvid i källaren under vintern.
Förra året så fanns det en guide hur man skulle vinterförvara Landroid 1.0, har inte sett någon för 2.0.
 
Yes!

Fick ett mail idag från Landroid Sverige att en kostnadsfri uppgradering och service av klipparen kunde beställas. Låter mycket bra, jag hakade givetvis på direkt.
Nån som har mer info om nedan? :)

Detta var highlightsen i mailet:
_____________
Sedan du köpte din Worx Landroid har vi gjort ett antal tekniska förbättringar av maskinen för att göra den smartare. Genom att uppgradera din Landroid nu kommer du att få ett ännu bättre klippresultat i framtiden. Med programförbättringarna får du:

  • Uppdaterade programspecifikationer för 2014
  • Ökad klippeffektivitet
  • Förbättrad navigering
  • Förlängd och optimerad batteridrifttid
  • Ökad medvetenhet hos maskinen
Maskinen kommer också att inspekteras, kontrolleras och rengöras innan den återlämnas till dig. Vi till och med byter ut dina gamla knivblad mot nya!

_____________
 
peternicklas
lazy rick skrev:
Yes!

Fick ett mail idag från Landroid Sverige att en kostnadsfri uppgradering och service av klipparen kunde beställas. Låter mycket bra, jag hakade givetvis på direkt.
Nån som har mer info om nedan? :)

Detta var highlightsen i mailet:
_____________
Sedan du köpte din Worx Landroid har vi gjort ett antal tekniska förbättringar av maskinen för att göra den smartare. Genom att uppgradera din Landroid nu kommer du att få ett ännu bättre klippresultat i framtiden. Med programförbättringarna får du:

  • Uppdaterade programspecifikationer för 2014
  • Ökad klippeffektivitet
  • Förbättrad navigering
  • Förlängd och optimerad batteridrifttid
  • Ökad medvetenhet hos maskinen
Maskinen kommer också att inspekteras, kontrolleras och rengöras innan den återlämnas till dig. Vi till och med byter ut dina gamla knivblad mot nya!

_____________
Har du fått något svarsmail från dem?
 
Jag fyllde i ett formulär med mina kontaktuppgifter
Fick en bekräftelse av dem, samt att de skulle höra av sig och boka en tid att hämta roboten
 
Vad kul för er😊. Något sånt mail har inte jag fått😔.
 
Jag har oxå fått ett mail med samma info. Såg bra ut, men blev lite nojig :eek:. Vet man att det är från Landroid? Annars är det ett smidigt sätt att stjäla klippare :) Har inte fyllt i formuläret själv ännu.
 
peternicklas
Matkja skrev:
Jag har oxå fått ett mail med samma info. Såg bra ut, men blev lite nojig :eek:. Vet man att det är från Landroid? Annars är det ett smidigt sätt att stjäla klippare :) Har inte fyllt i formuläret själv ännu.
Brevet är OK.
 
  • Gilla
Matkja
  • Laddar…
Har oxå fått detta.

Blir ju otroligt nyfiken på vad mjukvaruppdateringen innebär.
Kantklippning och kanske kompensering för lutande trädgårdar. Isåfall skulle denna klipparen bli typ 10ggr bättre :)
 
Jag fick version .47 i min på service precis innan sommaren va slut, och jag blev lätt förvånad när den klippte på vägen hem. Detta va dock efter jag tryckt på "home" knappen. Det va det jag hann testa...
 
peternicklas
Birdtwig skrev:
Har oxå fått detta.

Blir ju otroligt nyfiken på vad mjukvaruppdateringen innebär.
Kantklippning och kanske kompensering för lutande trädgårdar. Isåfall skulle denna klipparen bli typ 10ggr bättre :)
Se #693
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.