Ja den är jag nöjd med! Den är på hjul och passar precis in mellan 2st stolpar jag har i garaget...
Har precis köpt in 2 nya Kapex maskiner som toapapper hållare på toaletterna här hemma! Dyrt - javisst, men pimpfaktorn är oändlig (y)
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Otroligt snyggt!
Jag har faktiskt gått och funderat på en liknande "Kapex bänk" nu under julhelgen bara så att jag är förberedd om det på något märkligt sätt skulle landa en Kapex hemma hos mig någongång. I mina tankar så står det en dedikerad dammsugare till Kapexen i mellanrummet under sågen. Men du kanske har löst spånhanteringen på annat sätt?

Min dammsugare är f.ö. redan införskaffad så det är bara resten som saknas ;)
 
Åhhh jäklar vad jag är sugen på att pimpa min verkstad här hemma! Håller på o gipsa, spackla, måla men det tar sån tid! Får inte så mycket tid över nuförtiden....vill oxå bygga snygga bänkar och smart förvaring!
 
Tack för tipset! Skulle absolut vara en möjlighet...

Botten ramen är 45x90 slot 10 och allt annat är 45x45 Slot 10.
 
Okej, trodde nästan det. Vad tror du om att bygga något liknande i 30x30 - blir det för svajigt?
 
Svårt att säga... Man stagar ju upp det ganska bra med sidopaneler, arbetsyta, lådor osv
Men det är ju ganska stort spann i botten utan stöd så där vete tusan om jag hade satt 30x30. Kanske med ett extra ben eller hjul i mitten i så fall
 
En snabb liten update. Efter att strömuttagen blev monterade hängde kablarna lite slarvigt. Det går även att trycka ner kabeln i rännan och försluta med den svarta plasta profilen man kan se här.
Kap8_4.png

Men jag har inte fler av den profilen så jag fick hitta en annan lösning för tillfället så jag ritade upp en kabelsamlare som passar i aluminium sloten och printade ut en batch i 3D printern. Blev mkt bra.

Kap9_0.png

Kap9_1.png


Går att få i många olika färger. Bland annat Festool grön (y)
Kap9_2.png

Testfit
Kap9_3.png

Over and out...
 
Redigerat:
  • Gilla
oceanis och 7 till
  • Laddar…
Masses skrev:
En snabb liten update. Efter att strömuttagen blev monterade hängde kablarna lite slarvigt. Det går även att trycka ner kabeln i rännan och försluta med den svarta plasta profilen man kan se här.
[bild]

Men jag har inte fler av den profilen så jag fick hitta en annan lösning för tillfället så jag ritade upp en kabelsamlare som passar i aluminium sloten och printade ut en batch i 3D printern. Blev mkt bra.

[bild]


Går att få i många olika färger. Bland annat Festool grön (y)
[bild]

Testfit
[bild]

Over and out...
Coolt!

Den festool-gröna var finast.

Kan man skriva ut pengar med den där?
 
masses skrev:
en snabb liten update. Efter att strömuttagen blev monterade hängde kablarna lite slarvigt. Det går även att trycka ner kabeln i rännan och försluta med den svarta plasta profilen man kan se här.
[bild]

men jag har inte fler av den profilen så jag fick hitta en annan lösning för tillfället så jag ritade upp en kabelsamlare som passar i aluminium sloten och printade ut en batch i 3d printern. Blev mkt bra.

[bild]

[bild]


går att få i många olika färger. Bland annat festool grön (y)
[bild]

testfit
[bild]

over and out...
fusk!!
 
  • Gilla
Masses
  • Laddar…
ullberg
Om mana bortser från investeringskostnaden i maskinen, vad blir styckepriset på en sån där liten plastpryl?

Dvs: är materialet en stor kostnad? är drift och underhåll stora poster?

Grymt fint i alla fall!

/U
 
Hmmm, nåt jag inte riktigt förstår......

Du bygger fräsbord, et stort (och grymt) kapexbord, har 3D-skrivare osv. Är du ogift månntro? :)

Hur som helst är jag inte alls avundsjuk.....nähä.
 
  • Gilla
Bjerre och 1 till
  • Laddar…
hantverkare1 skrev:
Coolt!

Den festool-gröna var finast.

Kan man skriva ut pengar med den där?
Inga problem, en 500 hundring i Festool grönt coming right up :D
 
ullberg skrev:
Om mana bortser från investeringskostnaden i maskinen, vad blir styckepriset på en sån där liten plastpryl?

Dvs: är materialet en stor kostnad? är drift och underhåll stora poster?

Grymt fint i alla fall!

/U
Svårt att säga, materialkostnaden är försumbar i detta fallet. 2 gram plast per styck gick åt så det är ingenting.
 
screamin-daemon skrev:
Hmmm, nåt jag inte riktigt förstår......

Du bygger fräsbord, et stort (och grymt) kapexbord, har 3D-skrivare osv. Är du ogift månntro? :)

Hur som helst är jag inte alls avundsjuk.....nähä.
Hehehe Nejhejdu, gift med 2 småbarn. Hade jag varit ogift hade det inte tagit 7 månader att nå så här långt, snarare några veckor (y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.