Monterat maströr och 4G-antenn och satt upp TV-antennerna ordentligt som bara varit utslängda på vinden tidigare. Passade på att snygga till en massa kablage på vinden när jag ändå var däruppe och stökade. Känns väldigt bra att få ordning på det !

Nu är jag förpassad till källaren av frugan för att dammsuga, sen blir det tända en brasa. Det gick inte tidigare för någon stolle hade monterat en 4G antenn på skorstensröret...

Sen ska jag knäppa upp en öl framför TV'n och fira ett gott dagsverke! :)
 
Mikael_L
Jag kan kanske nöja mig med att knäppa en öl framför en film strax, för något gjort i huset blev det ju inte.

Eller tja, ifall det räknas. Burit in lite ved och städat en aning i det svarta hålet som den oinredda vinden känns som.
 
Tog bort en ingjuten tröskel till pannrummet. Gjöt igen och passade på att flytspackla hela pannrummet.
Skönt att söndagen hade något kul att bjuda på.
Just det, slapp följa med och köpa nytt bord. :)
 
hahalj
Har byggt ett isolerat lock till vindsluckan så jag minimerar kallraset oavsett om luckan är stängd eller öppen och stegen uppfälld eller nere. Har också spikat 10 kvm råspontgolv på vinden ovanpå nya isoleringen så nu kan vi börja kånka upp lådor igen...
 
Blev till at ta sig an två nya innerdörrar i källaren. Schabblade/experimenterade med sprutan på första lagret så det blev skit. Hann bara ett lager till efter det. Funderar på att plocka fram värmefläkten för att få upp tempot. Med den bruka man kunna slipa grunden efter en halvtimme..
 
phl skrev:
Blev till at ta sig an två nya innerdörrar i källaren. Schabblade/experimenterade med sprutan på första lagret så det blev skit. Hann bara ett lager till efter det. Funderar på att plocka fram värmefläkten för att få upp tempot. Med den bruka man kunna slipa grunden efter en halvtimme..
Vad är det för färg du kör med, och vilken spruta?
 
Fixat luftspalt i taket i badrummet och reglat lite vägg. Isolerat ett fack i taket.
 
Monterat toarullehållare och en krok i badrummet. Och satt på golvvärmen för första gången. Mysigt!
 
  • Gilla
p.lundgren
  • Laddar…
Satte upp några paket trägolv på vardagsrumväggen med stomspikaren. Blev precis så rustikt som jag tänkt mig. Ska målas när jag får tid.
 
HenrikHuslöse skrev:
Satte upp några paket trägolv på vardagsrumväggen med stomspikaren. Blev precis så rustikt som jag tänkt mig. Ska målas när jag får tid.
Gött å se att jag inte är ensam. Dock skruvade jag mitt värmlandsgolv dolt på väggen i garaget :)
 
thomasx skrev:
Vad är det för färg du kör med, och vilken spruta?
En HVLP från CA Technologies, Wedevågs vattenbaserade snickerifärger.
 
Parkerat bilen för första gången i nyrenoverade garaget. Vattensäkringen i hörnet mellan golv och vägg verkar göra sitt jobb. I morgon skall vi se om avfuktaren har gjort sitt också.
 
15:45, ena jordfelsbrytaren löser ut och går inte att återställa.

16:00, felet lokaliserad till 20 år gamla Cylinda tvättmaskinen.

Sist jag fixade liv i den lovade jag mig själv att nästa gång skulle det vara slutet för den ...

17:00 hemma igen med en ny tvättmaskin, marknadsundersökningen var i nivå med "vilken av följande modeller, eller motsvarande, har ni hemma". Blev en Bosch från ELON, demo ex.

17:40, har lyft ut torktumlaren, gamla tvättmaskinen, brutalt kapat gamla slangarna som bara var i vägen och bytt ut 3-fas kopplingsdosan mot ett uttag.

17:45, lyft in nya maskinen men inser att jag saknar anslutningsslangen som skulle legat i trumman, skulle kollat när det är ett skylt-ex.

17:59, in som sista kund hos Bauhaus i Väsby, 13 minuter från Täby till Väsby var rätt OK med tanke på en traktor som plogade längs vägen.

18:30, första tvätten med nya maskinen, män kan tvätta :)
 
  • Gilla
Kjell_G och 5 till
  • Laddar…
Ingenting på huset, men har bytt stötdämpare, fjädrar runt om och bromsbelägg fram samt en drivaxel på skåpbilen. Skönt med en billyft då, även fast det endast är en låglyftande sax.
 
Redigerat:
Gårdagens insats innan kylan och mörkret tog över:
 
  • Photo 2014-01-18 15 00 11.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Photo 2014-01-19 13 24 44.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Photo 2014-01-19 17 29 22.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
p.lundgren och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.