Dauzz skrev:
Ny multisensor från Fibaro presenterades nyss på CES.
[bild]
Intressant hoppas det kommer fler godsaker från Fibaro 😃
 
New Features added to #Fibaro Home Center 2! Multi-Media integration like SONOS and Alarm Panels.
Låter ju lovade med Sonos :).
 
Designen får ju en att känna sig övervakad om något :)
 
Funderar fram och tillbaka på att börja med lite automatisering. Men får väl fundera lite till...

En fråga så länge...
Om jag vill styra tex en taklampa med en "puck", kan jag även styra den med vanliga kontakten?
Vad jag kommer ihåg av skolan, så borde det bli en AND koppling, men jag vill ha en OR.
 
Pucken vill spänning för att funka. Fas, nolla och tändtråd. Finns inte nolla så splittar man täntråden. Sen kopplar du in tryckknappen på pucken istället för lampan. Och får då den OR-funktionen du vill ha.
 
Var är det för skillnad mellan fibaro dimmer, 2x1,5 switch och 3k switch
Tack
 
Shad skrev:
Var är det för skillnad mellan fibaro dimmer, 2x1,5 switch och 3k switch
Tack
Dimmern kan dimma 500W, 2x1,5 kan bryta (enbart av/på) två poler om 1500W vardera (alltså t.ex. två olika lampor på max 1500W vardera). 3K kan bryta en pol om 3000W.


// Joakim
 
Syversen skrev:
Dimmern kan dimma 500W, 2x1,5 kan bryta (enbart av/på) två poler om 1500W vardera (alltså t.ex. två olika lampor på max 1500W vardera). 3K kan bryta en pol om 3000W.


// Joakim
Kan man mäta förbrukning med alla tre?
 
Shad skrev:
Kan man mäta förbrukning med alla tre?
Nej, inte med någon av dem.
 
hur kan man mäta alla sina stora maskiner hemma förutom att ha en fibaro wall plug?
 
På Fibaros hemsida visar som hur man kan sätta igång sin ugn innan man är hemma? är det någon som vet lösningen till det?
 
hek skrev:
Sådärja.. nu jag vi tillbaka efter 3 härliga veckor i Thailand med familjen. Därav lite dålig aktivitet här på forumet ;)

Vi har känt betydligt mindre oro för huset under semestern. Temperatur har övervakats och huset ha sett bebott ut genom att tända upp belysningen.

Innan vi för hem igår loggade jag in och satte upp värmen så vi skulle komma hem till ett varmt hus imorse. Nice!
Vad har du för värme system som gör att du kan styra det ?
 
Shad skrev:
Vad har du för värme system som gör att du kan styra det ?
Nibe Split. Hittade en potentialfri ingång på innedelen där man kunde styra vilken värmekurva som skulle vara vald. Jag kan alltså bara sänka/höja temperaturen mellan två förinställda lägen. Men detta räcker för våra behov.

Då det installerades använde jag en fibaro switch som styrning. Idag hade jag använt Arduino med relä :)
 
  • Gilla
Shad
  • Laddar…
Shad skrev:
På Fibaros hemsida visar som hur man kan sätta igång sin ugn innan man är hemma? är det någon som vet lösningen till det?
Du kan ju enkelt göra det med en kontaktor i centralen och ett fibaro relä. Sen ställer du bara in ugnen innan du åker. Ugnen brukar ha egen matning.
 
  • Gilla
Shad
  • Laddar…
Om jag har 4x1w led belsyning i bokhyllan som jag vil styra till HC2 , idag är de kopplade till en knapp dimmer,
Vilket är det bästa att koppla de med? en dimmer eller en switch?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.