iSnobben skrev:
Multimedia låter mer spännande än att kunna vinka  Fräck grej dock.
Håller med.
Försöker påverka dom att göra det möjligt att spela in egna ljudfiler som man sen kan spela upp vid olika event eller lämna meddelande till frugan att jag blir sen från jobbet idag osv. Visst visst man kan ju messa men detta vore ju trevligare ;).
Varför inte göra det möjligt att använda högtalarsystemet till att ropa på ungarna att nu är det käk kom ner och ät osv, :)!
 
  • Gilla
Mr L
  • Laddar…
Har tänkt samma tanke. Tycker text-2-speech med HC2 och Sonos funkar dåligt. Kanon om man kunde skapa egna ljudfiler och ladda upp för att koppla dessa eller skriva in text och få det uppläst som google translate voice. Kommer nu stöd för Sonos, så kan man hoppas det blir enklare och stabilare.
 
Jobbiga är om det kommer bra stöd för sonos så kommer man bli sugen att byta ut sina 6 AirPort express mot sonos connect == Dyrt :)
 
KumlaEkeby skrev:
Varför inte göra det möjligt att använda högtalarsystemet till att ropa på ungarna att nu är det käk kom ner och ät osv, :)!
Japp, snart slipper man äta själv också!
 
Nyfniken skrev:
Japp, snart slipper man äta själv också!
Vi kan ju hålla tummarna för det ;) hehe. Men det är ju så förbannat kul att automatisera allt som går.
 
KumlaEkeby skrev:
Vi kan ju hålla tummarna för det ;) hehe. Men det är ju så förbannat kul att automatisera allt som går.
Då föreslår jag att du beställer en sån här bums:
http://www.youtube.com/watch?v=BI2KWOa9k6U

Den otålige hoppar till 0:50
 
IMG_1887.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Födelsedagspresenten funkar bra!
 
  • Gilla
pb76 och 9 till
  • Laddar…
Galaxy Gear med Vera Alerts appen @hek ?
 
Nyfniken skrev:
Då föreslår jag att du beställer en sån här bums:
[länk]

Den otålige hoppar till 0:50
Jag är störd jag vet men får väl erkänna att jag redan försökt få min käresta för länge sen att hon ska acceptera att vi måste importera en japansk toalett! En med uppvärmd ring tvätt, tork och fjärrkontroll, tror den även sprutade ut lite lukta gott i toan om man ville ;). Kanske skulle dra ihop ett samköp i denna tråd ska bara hitta en Z-wave variant av den först hehe....
 
En kanske gammal fråga men inte hittat nåt bra svar: har installerat en NorthQ mätare i elskåpet vid garaget. Har svårt att få kontakt med den. Förstår att det är lite åt Faradays bur hållet. Men någon måste väl ha lite bra tips om hur man löser detta?
Har satt en Fibaro Wall plug som sitter i huset ca 10 meter ifrån. Dock en tegelvägg emellan.
 
MangeGBG skrev:
En kanske gammal fråga men inte hittat nåt bra svar: har installerat en NorthQ mätare i elskåpet vid garaget. Har svårt att få kontakt med den. Förstår att det är lite åt Faradays bur hållet. Men någon måste väl ha lite bra tips om hur man löser detta?
Har satt en Fibaro Wall plug som sitter i huset ca 10 meter ifrån. Dock en tegelvägg emellan.
Hade samma problem som du. Har fasadskåp i garaget och Vera i huset. Satte Fibaro wall plug inne i garaget (träväggar) på ca halva vägen till Vera och det funkar.

Kan du borra ett lite hål in i byggnaden från fasadskåpet kan du dra in sensorkabeln den vägen och ha själva NorthQ inomhus. Detta kommer jag själv göra framöver eftersom jag vill mata den med ström via USB-kabel.
 
Jag har en dimbar LED-taklampa som jag har tänkt att styra med en Fibaro Dimmermodul. Jag har förstått att jag behöver använda en bypass. Placerar man den i lampans takkupa eller vid pucken?

Förbereder så mycket jag kan inför leveransen som förhoppningsvis kommer på måndag. Har redan installerat Fibaroappen på alla enheter samt registrerat ett konto 😃
 
Så länge den är parallellt med lampan kan den sitta vid dimmern.
"Eltako-En bottenlast (PTC) används om laster inte kan upptäckas på grund av kapacitans. Bottenlasten måste konsekvent starta eller driva parallellt med den relaterande lasten och även stängas av med den. Typiska applikationer: Lysrör, dimmer kretsar och elektroniska transformatorer." hämtat från solar elgrossist
 
Fast dom flesta har ju inte noll vid pucken så då blir oftast att man sätter den vid lasten/lampan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.