Första intrycket av brandvarnarna:
Sinnessjukt vad små de är!

ImageUploadedByTapatalk1388759047.444607.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Uppdatering: Enkla att sätta upp, stilrena och smälter snyggt in.

39FimMc.png
 
Redigerat:
Enkelt och lätt som med alla fibaros saker. Och jag blev med impad av att de fått in allt i den lilla enheten.
 
Fibaro har precis släppt 3.580 Beta med lite uppdateringar i alarm-panelen (framförallt).
 
Angående ljussensor för utomhusbruk - hur har ni löst det? Jag har sett att det finns en multisensor från Aeon men hur väl lämpar den sig för utomhusbruk - tänker främst på regn och kyla. Ser dessutom att den är batteridriven (alternativt 12v?) - vill helst slippa detta.

Går det att använda en "traditionell" ljussensor och kombinera denna med någon annan z-wave modul?
 
Fick också hem mina två fibaro brandvarnare idag och kan bara instämma: riktigt snygga, små och smidiga samt enkla att få igång. Kan även meddela att dem låter riktigt högt. Vet att någon oroade sig för det. Rekommendation: köp!!
 
cjk1975 skrev:
Angående ljussensor för utomhusbruk - hur har ni löst det? Jag har sett att det finns en multisensor från Aeon men hur väl lämpar den sig för utomhusbruk - tänker främst på regn och kyla. Ser dessutom att den är batteridriven (alternativt 12v?) - vill helst slippa detta.

Går det att använda en "traditionell" ljussensor och kombinera denna med någon annan z-wave modul?
Jag kör en sån, men använder den inte till något direkt konkret. Den varma vintern har inte direkt påverkat batteriet negativt än så länge. Men det ryktas om att Fibaro har nåt på G, avvakta det är mitt tips.
 
ImageUploadedByTapatalk1388778705.028151.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByTapatalk1388778714.475311.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fibaro retas lite i senaste ios-versionen.
 
  • Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
Jag efterlyser screenshots likt den ovan från användare med olika lösningar för att hjälpa mig som velar mellan olika controllers att välja rätt.
 
  • Gilla
vilpi
  • Laddar…
cjk1975 skrev:
Angående ljussensor för utomhusbruk - hur har ni löst det? Jag har sett att det finns en multisensor från Aeon men hur väl lämpar den sig för utomhusbruk - tänker främst på regn och kyla. Ser dessutom att den är batteridriven (alternativt 12v?) - vill helst slippa detta.

Går det att använda en "traditionell" ljussensor och kombinera denna med någon annan z-wave modul?
Aeon är gjord för att kunna sitta utomhus. Har min inne för tuning just nu men den ska upp på garaget inom kort.
 
@dhanjel
Din energiförbrukning verkar vara ~347W .....känns lite lågt ;) :D
 
ImageUploadedByTapatalk1388791619.399260.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByTapatalk1388791629.053641.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByTapatalk1388791636.945881.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lite bilder från ipad. Hc2 är snyggt och enkelt
 
jocke4u skrev:
@dhanjel
Din energiförbrukning verkar vara ~347W .....känns lite lågt ;) :D
Det är bara det som är inkopplad i Wall plugs. Man kan inte få in den riktiga förbrukningen där än tyvärr. Har dock en northq så får upp det som en vanlig enhet.
 
Någon mer än jag som har planer på att använda Fibaro HC2 som alarmsystem? Funktionaliteten idag har ju kanske mer att önska, men det uppdateras kontinuerligt.

Just nu har jag sensorer på alla dörrar. Larmar man på via mobilen eller en ipad som är på väggen så har man 30s på sig att ta sig ut i huvudentrén eller 60s i garaget (via dörr eller port). Alla andra dörrar larmas direkt. Bryter man larmet har man samma tider på sig att larma av.

Går larmet tar en kamera i garaget en bild och mailar till mig, en högtalare informerar att larmet har gått, vi notifieras via push och mail samt en siren kör igång.

Jag avvaktar lite och ser om Fibaro släpper någon motion sensor snart, så man kan integrera det med. En eller två kameror ska upp till med så man täcker hela huset så man kan se direkt om det är inbrott eller falsklarm (så länge man har tillgång till internet där man är)

Tips på lämpliga vidareutvecklingar? (Jag har kompletterat med larmdekaler på alla fönster och dörrar med)
 
Skulle sätta dit en ups och en siren som även mstas via ups. För annars bryter man bara huvudsäkringarna och går in.
 
Uhm bra tanke, den är batteridriven, men inte HC, så den borde nog få en UPS framöver.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.