• Gilla
helder
  • Laddar…
Kommer även 10,8V batterier på 4,0Ah. :)

Nu väntar vi bara på att få testa några "gratismaskiner" :)

Det där bältesclipset hade jag gärna sett på min lilla gröna (som jag är mycket glad åt).

• Gilla
MB77 och 1 till
  • Laddar…
Ja bältesclipset gör den extra intressant. Använder hex-varianten till säkert 90% av all skruvning.

P
Redigerat:
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Kul nyheter, såg att de kommit nå Boschmail i telefonen, men tog mig aldrig tid och kollade.

Cirkelsågen bör ju inte vara något kraftmonster, men riktigt smutt med adapter så den passar på FSN skenorna.

Tyckte priserna såg lite saftiga ut, men såg att det var med 2x2.0Ah batteri, laddare och L-Boxx och priset för naken maskin låg i paritet med 10,8V-dragarna. :)

Inga spår av FSN RS32 i nya hantverkartidningen dock :(

Redigerat:
Det Bosch Proffsnytt e-mailet "Heat+ jacka 10,8 V" jag fick idag, var helt tomt.

Ja ser rätt tomt ut här med ser jag nu :)

'Ser mailet konstigt ut, klicka här'

FredrikR skrev:
Ja ser rätt tomt ut här med ser jag nu :)

'Ser mailet konstigt ut, klicka här'
Jag har inte ens det. Men tar jag "visa källa" så finns det endel html kod.

Har inte läst så mycket om boschs nya 10,8v maskiner här på forumet. Är det någon som köpt mini cirkelsågen?
Jag själv köpte sticksågen GST 10,8V så fort den gick att beställa då jag ändå var på jakt efter en ny sticksåg.
Har inte hunnit använda den så mycket än, men den verkar prestera betydligt bättre än min uttjänta gamla gröna bosch i alla fall.

Har en kompis som köpte makitas motsvarande sticksåg och vid en snabb jämförelse är jag glad att jag valde boschen.
Fördelar brosch:
Lättare
LED-belysning
Limp-modell (Vilket jag personligen föredrar)
Snabbfäste för bladbyte (Makitan kräver insex-nyckel)

Boschen levereras även med lite detaljer för bättre dammutsugning vilket fungerar rätt så bra. Vet dock inte om det finns möjlighet till dammutsug på makitan?!

Bifogar några telefonbilder för den intresserade
bild 1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
bild 2.jpg
Skapa konto
bild 3.jpg
Skapa konto
bild 4.jpg
Skapa konto
bild 5.jpg
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Hur är det med orken och bladstyrningen? :)

Vilken näpen liten maskin :)

FredrikR skrev:
Hur är det med orken och bladstyrningen? :)
Orken går så klart inte att jämföra med en sladdmaskin. Den kan "sacka" lite när man kör i tjocka bitar, kan även bero på att jag matar på lite för mycket. Men låter man maskinen jobba utan att man trycker på så går det bra :)
Bladstyrningen har jag inget att anmärka på, med denna maskin kan man såga rakt i alla fall, det hade min gamla sticksåg problem med ;) Konstruktionen är en klassisk rulle i bakkant på klingan som styr.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Kan du inte ställa den bredvid en sladdmaskin och ta en bild,
så man får en uppfattning om storleken?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.