du behöver absolut ha festools skruvautomat!! vare sig du vet om det eller inte xD

• Gilla
Buuzzz och 1 till
  • Laddar…
PeterJeffrey skrev:
du behöver absolut ha festools skruvautomat!! vare sig du vet om det eller inte xD
Taget! Sms-lånen har börjat rulla in, så i natt beställer jag en!

• Gilla
PeterJeffrey
  • Laddar…
FreddaP skrev:
Körde detta på Ullevoll sjukhus i Oslo. Den orkade aldrig dra i skruven. Osb är betydligt mjukare, kan va av den förklaringen.
Och du hade skruv med fläns som försänker sig själv? Annars orkar inte makitan. Menar hårdgipsen.

Makita har förlängare till sina automater. Verkar grymt praktiskt till tak- &golv. Jag har inte sett något liknande till festool.

En Makita från Thomas fick det bli! :-D

• 1391015124796.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Flöjten5 skrev:
Toolstop?

Flöjten5 skrev:
Får man fråga vad du fick ge för automaten?

FreddaP skrev:
Får man fråga vad du fick ge för automaten?
Ett pris som jag var mycket nöjd med :) maskinen ser knappt använd ut!

Snor dem här tråden lite nu när TS har hittat sin skruvdragare. Jag har en Hilti SD 5000. Men vad jag förstår så kan man inte skruva trall med den?
Kanske måste sälja den och köpa en annan. Ska skruva ca 200 kvm trall så om jag ändå ska ha en automatdragare så vore det bra om den både kunde köra trall, gips och osb.

Vad skulle ni föreslå för automatskruvdragare för både gips och trallskruvande?

Anna1984 skrev:
Snor dem här tråden lite nu när TS har hittat sin skruvdragare. Jag har en Hilti SD 5000. Men vad jag förstår så kan man inte skruva trall med den?
Kanske måste sälja den och köpa en annan. Ska skruva ca 200 kvm trall så om jag ändå ska ha en automatdragare så vore det bra om den både kunde köra trall, gips och osb.

Vad skulle ni föreslå för automatskruvdragare för både gips och trallskruvande?
Varför kan du inte skruva trall med den? Så länge du bara ska ha Max 28mm tjock trall så funkar det.

Klart du måste köpa en ny automat. Denna är det du skall ha! ;)

http://www.youtube.com/watch?v=3iWvegWofMo

Högtrycks automat verkar vara rätt om man skall skruva gips hela dagarna. Verkar gå någon lite nu och då på Trader mfl för väldigt billiga pengar. Det är bara kruxet att man måste ha rundbandad skruv och en ny kompressor...

Att jämföra med en enpetare va väl ändå inte så relevant? Den verkar ju gå obetydligt snabbare än en vanlig batteridriven skruvautomat, och då är ju valet lätt.

Det stämmer säkert att den inte är så mycket snabbare än en bandad el-maskin. Men den är mer som att spika än skruva vad jag förstått.

Men bara att den måste ha en speciell kompressor och annan bandnings på skruven skulle göra alla dina grannar gröna och då måste man ha en sådan! ;)

Matti_75 skrev:
Varför kan du inte skruva trall med den? Så länge du bara ska ha Max 28mm tjock trall så funkar det.
Jag tänkte inte köra med tjockare än 28mm. Tyckte jag såg någonstans att man inte ska skruva i tjockare trämaterial in OSB skivor. Men trall på 28mm går bra eller?

Anna1984 skrev:
Jag tänkte inte köra med tjockare än 28mm. Tyckte jag såg någonstans att man inte ska skruva i tjockare trämaterial in OSB skivor. Men trall på 28mm går bra eller?
Ja det funkar.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.