Det förekommer ju rätt ofta i nästan alla butiker (utom de som har elektroniska hyllkantsskyltar).

Jag skulle köpa en ryggsäck på Stadium som kostade 149 med Stadium-kort (ordinarie pris 199). 99 kostade den i kassan, utan Stadium-kort.
 
F
Har utnyttjat prisgarantin hos både Bauhaus och Hornbach. Bauhaus mest på Elhandverktyg där dom är mycket bättre än Hornbach med riktiga märken och en 5-årig garanti. En gång på Hornbach blev det lite tjafs då jag nyttjade prisgarantin på två gasolgrillar och en prissänkning med ca 6000kr men det löste sig. En gång nekad på Hornbach för ca 4-5 år sen då ByggMax fortfarande var billiga på tryckt virke. Motiveringen var att det inte var samma kvalitet (dock samma leverantör).
 
Förra sommaren köpte jag trall på Hornbach prismatchat mot byggmax eller om det var Bauhaus som vid tillfället hade lägre pris på kortlängd, 3600mm tror jag. Hornbach körde samma pris för alla längder men eftersom jag skulle ha just den längden så prismatchade de den.

Sen vet jag inte vad du menar med att de inte säljer riktiga märken då mitt Hornbach har både blå Bosch och Hitachi. Blå Bosch skyltat de just nu i entrén med just ett prismatchningspris mot krauta.
 
  • Gilla
tecla
  • Laddar…
Felde skrev:
Någon som upplevt att man fått betala mindre för varan än priset på hyllkanten hos bauhaus?
Enligt teorin här i tråden går det alltså till såhär:

1. En kund köper varan för 1200:-
2. Samma kund åberopar prisgarantin då det går att köpa varan för 1100:- i en annan butik.
3. Kunden får sina pengar.
4. Kassapersonalen rapporterar in priset till Bauhaus centralt.
5. Bauhaus sänker priset centralt i kassasystemet för att slippa betala ut fler prisgarantier.
6. Nu är priset lägre i kassan än på alla hyllkanter. Några sura miner riskerar man inte.
 
F
MMR skrev:
Förra sommaren köpte jag trall på Hornbach prismatchat mot byggmax eller om det var Bauhaus som vid tillfället hade lägre pris på kortlängd, 3600mm tror jag. Hornbach körde samma pris för alla längder men eftersom jag skulle ha just den längden så prismatchade de den.

Sen vet jag inte vad du menar med att de inte säljer riktiga märken då mitt Hornbach har både blå Bosch och Hitachi. Blå Bosch skyltat de just nu i entrén med just ett prismatchningspris mot krauta.
Vet inte om jag sett Blå Bosch på Hornbach men så kan det nog vara. Hitachi har dom gott om. Bauhaus har enligt mig fler kvalitetsmärken med Makita, Bosch, AEG, Metabo mm och en (på pappret) väldigt frikostig garanti på 5år. Vad det betyder i praktiken vet jag inte då jag aldrig utnyttjat den. Föredrar att handla på Hornbach, bättre sortiment och mycket bättre drive-in men elmaskiner köper jag hellre på Bauhaus.
 
  • Gilla
tecla
  • Laddar…
fsn skrev:
Vet inte om jag sett Blå Bosch på Hornbach men så kan det nog vara.
I Fitja-butiken står det en hyllsektion med blåa Bosch nere vid företagsdisken (där man går in/ut till kalllagret). Såg däremot inte prisläget.
 
5 års garantierna fungerar faktiskt mest sådär. Problemet är att dom släpper 5 års garanti mot fabrikationsfel.

Lämnar man in maskinen efter säg 3 år så kommer leverantören som inte släpper 5 års garanti då det är Bauhaus garanti säga att det ej är ett fabrikationsfel då maskinen fungerat i 3 år och att fabrikationsfel till 99.9% märks omgående på ett elverktyg. (Finns alltid undantag ifrån regeln :) )

Bauhaus kommer således att rapportera tillbaks att garantin tyvärr ej gäller längre då det ej är ett fabrikationsfel. Problemet ligger nog faktiskt i att vem som helst hade kunnat ge livstids garanti mot fabrikationsfel, men att påvisa ett fabrikationsfel efter ett antal är är inte alldeles lätt......

"Livstids Garanti" (mot fabrikationsfel) - Känns lite bluff och båg om du frågar mig.

Släpper man dock rätt och slätt livstids garanti oavsett fel så är det ju helt ok. Finns ju en del som gör detta på handtverktyg och har man bara kvar ett kvitto när man köpt den så gäller ju detta livet ut :)
 
Iom att Bauhaus står för garantin så är det väl dom som skall påvisa att det är kunden som har förstört maskinen. Vad som händer mellan leverantör o Bauhaus är väl irrelevant, Bauhaus betalar ju för reparationen.
 
Om garantin är mot fabrikationsfel så betyder det ju INTE att de garanterar att maskinen håller för daglig användning i 5 år... Slitage är slitage.

Tyvärr verkar folk i allmänhet tro att "5 års garanti" betyder att produkten ska hålla minst fem år, men det gör det ju inte alls.

Nu finns det ju vissa saker, t.ex. luftmadrasser som har 5 års garanti mot läckage i fogar. Om den börjar läcka i fogen gäller garantin, men börjar den läcka på grund av att det gått hål på ytan så täcks det ju såklart inte.
 
Någon som prismatchat virke lpm pris mot fast längd?? Tex hittat en sockel för 179:- 3,6m =49,70:- mot 129:- 4,2m=30,7:- stor skillnad blir det. Funkar det??
 
Testade just Hornbach. Skulle köpa en färgspruta (Bosch pfs 65) som jag såg fanns på Cheapy för 995. Bauhaus ville ha 1300 för den, så jag tänkte att nu var det läge att prova. Men svängde in på Hornbach på vägen dit (gillar dom bättre) och dom hade den också fast för 1039, det blev ju inte så mycket rabatt men iom att jag läst tråden tänkte jag testa. Man ska inte gå till kassan direkt, för där skickades jag tillbaka till färgavdelningen där ingen visste hur man gjorde. Efter ett tag kom en kille som som kunde hjälpa och han satt och granskade cheapys nätpris väääldigt länge och jämförde varenda siffra, sen tog han typ massa uppgifter på mig och tillslut (efter typ 40 min) fick jag mitt kvitto. Iofs aldrig nåt tjafs men verkligen inte värt de 150 kronorna jag tjänade...
 
Jag testa hornbach prisgaranti på en bosch linjelaser. Den gick på 1690 på hyllkanten. Förjävla mycket tyckte jag. Hitta den för 1200 på nätet på en hemaida jag aldrig hört talas om. Visade det för dom i butiken och då fick jag lasern till samma pris - 10%. De blev 1100 istället för nästan 1700. Bra pris tyckte jag.
 
Ingen som testat trä i lpm pris....mot fasta längder.
 
bjolo360 skrev:
Testade just Hornbach. Skulle köpa en färgspruta (Bosch pfs 65) som jag såg fanns på Cheapy för 995. Bauhaus ville ha 1300 för den, så jag tänkte att nu var det läge att prova. Men svängde in på Hornbach på vägen dit (gillar dom bättre) och dom hade den också fast för 1039, det blev ju inte så mycket rabatt men iom att jag läst tråden tänkte jag testa. Man ska inte gå till kassan direkt, för där skickades jag tillbaka till färgavdelningen där ingen visste hur man gjorde. Efter ett tag kom en kille som som kunde hjälpa och han satt och granskade cheapys nätpris väääldigt länge och jämförde varenda siffra, sen tog han typ massa uppgifter på mig och tillslut (efter typ 40 min) fick jag mitt kvitto. Iofs aldrig nåt tjafs men verkligen inte värt de 150 kronorna jag tjänade...
Köpte precis samma färgspruta på Bauhaus förra veckan. Gick till Kundtjänsten och hänvisade till Cheapy's pris, visade att den fanns hemma i Karlskoga, och fick sedan köpa den för 895 kr istället för 1295 kr. Nu på lunchen var jag där och köpte 8 förpackningar Stroller T-kombi Plus i och med att Jula rear ut sina. 215 kr per 8,75 kg's förpackning fick jag betala mot deras ord pris på 439 kr. Gjorde samma när Jula sålde ut förra året... Inga sura miner och inget vidare dröjsmål men man får ju kolla upp lite själv.
 
  • Gilla
ramafred
  • Laddar…
Var iväg på Bauhaus sjäv idag och utnyttjade prisgarantin inga strul där. Köpte rollerset och beckers målartvätt på Uppsala färg, sedan skulle jag in på Bauhaus i annat ärende visade då upp kvitto och vara från Uppsala färg där rollersetet kostade 98 kr medans på Bauhaus kostade det 129 fck köpa det för 86.79 då de går ner till konkurrentens pris +12%. ålartvätten kostade 69.95 på Bauhuas och 69.00 på Uppsala färg och ja fick den för 60.79 ^^ Så jag är nöjd med prisgarantin var inga problem där.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.