kindvall skrev:
Lite roligt om man tittar på firmans sida för referenser.
[länk]

Håll muspekaren över bilden längst ner (entrédörren) och läs texten!
:eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek:

LOL nisse manpower :D
 
När jag läser besiktningsprotokollet så tänker jag bara på att det är mer text som friskriver Anticimex från något som helst ansvar än som beskriver objektet. Bara mer radbrytningar på den senare delen.

Jag tyckte väl inte spontant att det var så mycket att säga om besiktningsprotokollen. Det var ju mer än fråga om vad som var synligt och inte. Har för övrigt också en genomföring i tvättstugans golv... enda möjligheten att dra centraldammsugaren då stålreglar förhindrar passage tvärs mellanbjälklag. Jag sover trots detta ganska gott om natten. :)
 
Skönt att man har ett hus från sekelskiftet. Inga klåpare som byggde de husen som fortfarande står kvar nu. :)

Personligen är jag mycket skeptisk till att köpa hus som är byggda alena för att säljas. För extraval äter risk och försämrar kalkylen för byggaren. När man betalar de här beloppen som det rör sig om för TS skall man ha kvalitet.
 
Så hus från 2000 är mycket bättre än de från 2013? ;-)
 
Jugend skrev:
När man betalar de här beloppen som det rör sig om för TS skall man ha kvalitet.
Fast, tro mig. För 5-6 miljoner i Huddinge får man inget lyxhus. Man behöverkomma upp mellan 7-10 miljoner för ett hus med bättre kvalitet i dessa områden. Även om jag också tycker att det borde vara rätt byggt....
 
phattrance skrev:
I besiktningsprotokollet ( [länk] ) så står det följande:

(sida 9 av 18)
Vind
Mindre mikrobiell påväxt noteras på
underlagstaket.
Bedöms ha uppkommit under
byggnationen.

Är det Garaget eller Huset dom syftar på?

Jag skulle tolka det som huset. Tecken på att de kanske byggt in fukt, de har inte bemödat sig att hålla saker torra under byggnationen.
 
phattrance skrev:
Frågelistan: [länk]
För privatpersoner är denna ganska ointressant, den är svagt juridiskt bindande. Någon som vet om dokumentet stärks då det är ett företag som signerat?
 
Om du fortfarande är intresserad av huset så ta dit ordentlig jordabalksbesiktningsman, tex densia. Se till att ha klausul om avhopp efter besiktning. Var med på besiktning och var aktiv.

Du har ju ev. prispressarläge. Mäklaren (den nöten) har ju svarat dig att alla fel är åtgärdade. Du och vi vet att detta är sanning med modifikation. Strunta i att diskutera mer med mäklaren. Han är okunnig o ointressant.

Om du börjat tvivla pga misstankar (jag skulle personligen inte köpa detta objektet) så vänta o se vad buden blir, ev ge underbud?
 
"Det finns samtliga kvalitets dokument, intyg och egenkontroller: el, VVS, va, ventillation, våtrum med mera.
Alla dessa dokument krävs för att få ett slut bevis."

Varför har dom inte sett till att slutbeviset är fixat?

Jag skulle aldrig köpa ett hus om inte det var klart.....
 
  • Gilla
b8q
  • Laddar…
Skulle tro att det varit stressigt på slutet, det är NU de vill sälja för att just NU är prisläget bra ser man på tomten är den hjälpligt nysådd, och det sticker upp media rör vid tomtgräns och asfalten på uppfarten är trasig, lagad med grus.
Hade man lagt krutet på att färdigställa så hade nog utgångsläget varit ett annat, en nyrullad gräsmatta och tillfixad uppfart hade höjt en hel del. Att det är "nästan" färdigt väcker en hel del frågetecken men min misstanke är att man vill rida på höstvågen och få in pengar nu och slippa sitta uppbundna till våren med ett osäkrare ränteläge.

Med andra or finns nog en del prutmån.

/Peter
 
Ja, de där uppstickande rören, vad är det måntro?
 
Redigerat:
Eftersom det är ett grönt och ett orange så utifrån färgen är det ett rör för telefoni och ett för fiber/bredband.
Jag skulle kollat att minst telefon är indraget i huset, samt att anslutningsavgifter för el mm är betalda.
/Peter
 
Hummm. Intressant. Ja, då kan det ju vara värt att kolla om alla anslutningsavgifter är betalda och när anslutning skall ske.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.