superpin skrev:
Kablaget i garaget? Universalsensorn kanske är känsligare för sämre förhållanden.
Mycket möjligt. Det konstiga är att det fungerade i ca 3 månader innan den första ds18b20 lade av. Kopplade ur denna och efter 2 månader började ytterligare en sluta rapportera.
Var tvungen att byta samtliga för att få igång temperaturmätning igen då det inte hjälpte att byta ut dom som jag trodde var fel på eller ta bort/lägga till sensorn i veran igen. Med dom nya funkar allt fint igen (för tillfället).
 
Jag har märkt att min tappar sensorer, då stannar dom bara på ett värde. Det händer inte ofta, men har hänt 2-3 gånger på en 7-8 månader. När detta sker brukar jag bryta spänningen på fibaron någon halvminut (någon sekund räcker inte!). Jag har en känsla av att mjukvaran är lite känslig för störningar i fibaron. Taskig felhantering tror jag.
Ska flytta min till biorummet (sitter i pannrummet f.n.) förhoppningsvis funkar den bättre där.
 
Skulle vilja säga att jag upplever samma sak då jag kopplade på 2 sensorer på min fibara magnetbrytare. Fast dom
bygger väl troligtvis på samma princip
 
hek skrev:
@ericssonjorgen
En impuls kan du får till genom att sätta AutoOff parametern med valfritt fibaro relä.
Dock vet du inte om porten är öppen eller stängt. Då måste du nog också ha en dörrsensor eller liknande.
Tack för svar. Ok, då använder jag en 1x3kw som ligger kvar på hyllan.
Sätter sedan en Fibaro Sensor på porten. Kamera redan på plats om jag skulle misstro magnetbrytaren... ;-)

/J
 
Vesternet har måndagspriser på lite fibarogrejer idag.
 
Ja, usch! :)
 
hek skrev:
Fortsättning om DS1820B. Skall kolla om jag kan korta ner kabeln till den sensor som strular mest. Kommer även installera en liten kondensator över 3.3V->GND för att se om störningarna minskas.

[länk]

Måste bara byta klart träpanelen på vår södergavel (och måla!). Suck.

Hur långa kablar kör du med i dag?? Jag upplever samma sak, fast har bara den metern kabel på mina 2 sensorer som satt på när jag köpte. Å det ser ut att vara av samma modell som du hade. Dom sk vattentäta. :)
 
Ca 7+5+1 inkopplade som stjärna. Den består av en slaktad gammal s-video kabel. Men som sagt det är den längsta som strular mest.
 
Ja det är ju inga långa längder, för ett 1-Wire nät klarar ju betydligt längre, även om det brukar rekomenderas
att man lägger alla givare i en slinga. Men detta korta stjärn nät skall ju inte vara några problem ju.
 
vespaman skrev:
Ja, usch! :)
Hmm, beställde halvsju imorse men fick ett mail nu att lagret inte räckte för min order fast allt fanns enligt lagerstatus. Första gången Vesternet strular för mig, men en gång är väl ingen gång. Surt att jag la till för snabbare frakt...
 
Hm, jag lade min order strax efter 10. Bara en liten order, kunde inte låta bli. Några window sensors, några pluggar och en till everspring temp/fuktmätare.

Jag tycker dock att det var "bättre förr" med Vesternet, när frakten var gratis. Men det blev väl för många småordrar för dom, antar jag.
 
Hej.

Tänkte fråga om någon vet hur man gör för dölja den andra knappen som kommer upp när man installerat Fibaros Insatsbrytare? Varför jag vill dölja den är för knappen inte används och det känns förvirrande att den ska ligga där.

Om det inte går dölja knappen, kanske går det då ta bort knapp2?
 
10% på all zwave i morgon onsdag på m.nu
 
zuper skrev:
Hej.

Tänkte fråga om någon vet hur man gör för dölja den andra knappen som kommer upp när man installerat Fibaros Insatsbrytare? Varför jag vill dölja den är för knappen inte används och det känns förvirrande att den ska ligga där.

Om det inte går dölja knappen, kanske går det då ta bort knapp2?
Har du vera? Isf kan du flytta över alla paneler du vill se till Dashboard/Pinned devices, och låta "skräpet" ligga kvar på devices.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.