ullberg
D09 skrev:
Grym bil :)

Den hade plog också ?
Tack, nu när den äntligen funkar är jag väldigt nöjd. Jo den har plog också, tydligen har jag inga vettiga bilder på den delen, får återkomma i frågan, men det är ett enkelt diagonalblad med hydraulisk justering av vinkeln (och höjden förstås)

/U
 
  • Gilla
MTech och 1 till
  • Laddar…
Häftig maskin!
 
Spenderat dagen på auktion då lokala trävaru affären lägger ned!
Tänkte fynda men i princip allt gick dyrare än på byggmax!
Ha ha hur tänker folk?
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
ullberg skrev:
Sidotipp (heter kanske nåt annat egentligen) är inte dumt ibland, jag flyttar bara en sprint, sen är hydraulkolven ledad så den börjar trycka och så får det gå åt nåt håll...

Ang. Arbetsmoralen; vi är inne på sista semesterveckan, så det är inte mycket att välja på...

/U
Tycker du som jag att sommarsemester är ett arbetsläger... :D
 
D09
Flytspacklat golvet i pannrummet

Kan inte ha blivit bra ha ha

Borrvisp sönder X2, ut o svetsa ihop i garaget och fick övertala lilltjejen att hämta vatten mitt i all panik ha ha

Ska bli kul o se puckelpisten imorgon :p

Har insett att mitt flytspackel skvätter men flyter inte

Är blött men man kan inte gå i det 🙈

Ska bjuda henne på bio för insatsen

ImageUploadedByByggahus.se1374948331.770987.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
Y
Klippt gräset vilket är ett sisådär 3½timmes projekt.. Samt slipat knivarna efteråt.. :thumbdown:
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Satt in ett fönster och spikat panel, hos frugans syster, inte undra på att man aldrig blir klar hemma när man håller på hos andra hela tiden ;)
 
  • Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
Krilleman
buspojken skrev:
Satt in ett fönster och spikat panel, hos frugans syster, inte undra på att man aldrig blir klar hemma när man håller på hos andra hela tiden ;)
Jag tror många kan känna igen sig i det! Samma syndrom hos mig..............
 
  • Gilla
buspojken och 1 till
  • Laddar…
ullberg
Totem skrev:
Tycker du som jag att sommarsemester är ett arbetsläger... :D
Nja, jag har definitivt haft sådana arbetslägerssemestrar, men det beror lite på situationen. Om man är mitt i ett bygge / renovering och ska försöka färdigställa så mycket som möjligt på de få veckor man har, ja då känns det gärna som ett arbetsläger.

Om man däremot som jag är mitt emellan byggen (avslutad renovering och lågintensiv planering av tillbyggnad), ja då är det inte speciellt jobbigt med "semesterfixet", rent av roligt om man är kontorsråtta som jag är.

Dock måste man ju slutföra det man påbörjat, så då får man ju hugga i i slutet av semestern...

/U
 
P
Öppnat en vägg i verkstan och dragit 3 st flexslang (inkommande el, utgående el och nätverk) för att kunna dra in elen snyggt. Jag sammanfattar den övningen som att jag gjort om efter någon annan och gjort mer rätt...

Kört en del häckklipp genom kompostkvarnen och klippt gräsmattan, vilket tog hand om resten av häckklippet.
 
D09
Inspekterat flytspacklingen :/

Vilken katastrof... Speciellt när jag börjat rota i det ha ha

Skrapade upp snyggare fall runt brunnar med spackelspade, klafsade upp där det inte torkat, hittade bakfall vid bortre vägg och en jäkla kulle som stelnat :(

Får bli vinkelkapen på den.

2,5 tim på knä i en jäkla gruva fy f@n... Lätt min sämsta flytspackling men förbereder sig en amatör dåligt så... He he

Nu ett glas vin sen sängen, imorgon blir det " epic " på Bergakungen iaf :) alltid något
 
  • Gilla
Yrrol
  • Laddar…
Igår: klippt gräset och rest partytält
Idag: haft namnfest och festat i partytält
Imorgon: städa och riva partytält

Oj vad mycket det blev över av både mat och alkohol... Kanske ska bjuda in till lite mer fest:rolleyes:
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Har du fest varje gång du klipper gräset? :)
 
  • Gilla
Drömhus2012
  • Laddar…
pjodden skrev:
Igår: klippt gräset och rest partytält
Idag: haft namnfest och festat i partytält
Imorgon: städa och riva partytält

Oj vad mycket det blev över av både mat och alkohol... Kanske ska bjuda in till lite mer fest:rolleyes:
De flesta här kommer nog.:p
 
  • Gilla
Crebel
  • Laddar…
Mikael_L
D09 skrev:
Inspekterat flytspacklingen :/

Vilken katastrof... Speciellt när jag börjat rota i det ha ha
Isch så trist. :(

Det är ju inte roligt att måsta göra om, särskilt om det är en tråkig/jobbig grej.
Jag håller tummarna blåa att det går bättre nästa omgång. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.