Igår klöv jag ved, klippte äppelträd och skruva trall.
Idag testade jag min nya skruvdragare genom att bygga en altantrappan till föräldrarna.
 
P
Precis målat andra strykningen ute i verkstan och dessutom hunnit rengöra rollern.

Igår fixade jag till elen i den andra delen av verkstan så att den bara är att koppla in. Medan jag höll på med det insåg jag att jag "måste" komplettera undercentralen med jordfelsbrytare och några nya grupper för att få det som jag vill. Nåja lärpengar tror jag det kallas, får bli en utflykt till stora gubbdagis på måndag.
 
D09
Svingat motorsågen hos grannen, blir massa fin ved :)

Nästa vecka så ska jag hämta hem en massa :)

Förstärkt upp vedboden med xa plintar, blev lite svajigt ha ha men nu börjar det räta till sig.

Nu blir det muren på framsidan :)
 
D09
Gött, han med o dra fram kaminen och montera ner rökröret ( ska på ett nytt med avstängning ) men hade inget kitt hemma :( så det blev inte klart.

Kom någon meter på muren innan sambon jagade in mig :/

Sen lyckades jag limma fast en täckbit i köket och inse att sambon lagt galler till ugnen där bakom check.

Jobbigast idag var att koppla in ett Nintendo 8bitar till ungarna :)

Skruvat fast entretaket check
 
Idag har jag inte gjort ett skvatt. Har varit alldeles för varmt för att fixa. 34 grader varmt. Då ligger man i skuggan i hängmattan och sippar isvatten....
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09 skrev:
Svingat motorsågen hos grannen...
Så såghelvetet är igång nu? Goda nyheter!!!
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
KnockOnWood skrev:
Så såghelvetet är igång nu? Goda nyheter!!!
Tyvärr fel såg, den andra väntar på en ny bult till cylindern och två nya till ljuddämparen som satt som svetsat ha ha

men min stihlsåg var som gjord för dagens jobb :) lätt och kvick :)

men sat*n va varmt det var, speciellt i full skogshuggarmundering ha ha drack ca 5 liter under sågnöjet..

undrar om man inte ska komplettera med salt eller något när man dricker så mycket vatten
 
  • image.jpg
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
D09 skrev:
Tyvärr fel såg, den andra väntar på en ny bult till cylindern och två nya till ljuddämparen som satt som svetsat ha ha

men min stihlsåg var som gjord för dagens jobb :) lätt och kvick :)

men sat*n va varmt det var, speciellt i full skogshuggarmundering ha ha drack ca 5 liter under sågnöjet..

undrar om man inte ska komplettera med salt eller något när man dricker så mycket vatten
Bra jobbat!
En öl emellanåt kanske. Lär innehålla mycket B-vitamin ;)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Chips eller nötter kanske, eller variera med kolsyrat vatten/Ramlösa/Loka.
Enbart stora mängder vatten lakar ur kroppen.

/Running man :beer:
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Igår lät vi bli allt kroppsarbete i hettan (tomt i S-läge så vi har smockvarmt från 9 till 19 ungefär.
Målat ett fönster med linoljefärg (renovering pågår), monterat B&D arbetsbänk som jag köpte för ett par år sedan och inte lyckats deschiffrera monteringsanvisningen. Nu så. Fast sprintar för vevarna saknades så det fick blir bockad spik, funkar ju det också ...
 
Till slut fick jag till de sista två ursågningarna på stenläggningen, vid förrådet där el/tv går ner i backen. Tog bara fyra år. Klämde ner en bottningslist mellan sten och grund så slipper alla löv fastna där (hoppas jag).
 
D09
Inte något, idag blev det familjen till sommarstugan. Bada, grilla, konjak och surfa på byggahus :)
 
packat bilen full i fina grejjer inför påbörjandet av ett stugbygge på fel sidan av en sjö.. Till min sommarstuga å mitt hus; lessen ni får vänta..
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09 skrev:
Inte något, idag blev det familjen till sommarstugan. Bada, grilla, konjak och surfa på byggahus :)
Kolla runt på Tak & vind-delen i forumet = Vindsurfing :)
 
  • Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
Klippt ena häcken. Ca 50 meter avklarat.
Handlat en del möbler till barnens rum.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.