Jag har en patriot och kör med rustas octenol så då bör den ju även passa era, precis lika dan som den jag tidigare köpt på granngården, luktar även identiskt.

Hej!
Jag tänkte investera i en mosquito magnet imorgon!
MEN? Är det värt att ta steget till en independence istället för storsäljaren patriot?
Jag var även in på rusta och kollade på deras maskin idag för 2995:- powertrap heter den.
Elförsörjning är inget problem men jag har rätt mkt mygg och vill veta att den verkligen fungerar?!:eek:

Jag är tacksam för såväl egna erfarenheter och tankar eller om ni vet någon som har haft någon av modellerna en tid med framgång?

Tack på förhand!:)

Jag har en patriot och har väl inte direkt haft någon större framgång med den, blir andra säsongen iår så jag hoppas det blir bättre iår.

Är du nöjd med den? Märker du stor skillnad? Hur länge har du haft den?
Jag var i kontakt med just dom tidigare idag och han jag pratade med rekomenderade independence, dock skulle jag gärna vija ha lite svar från folk som är oberoende och har lite erfarenheter och vetskap om dom olika produkterna.

Jag har en Independence som jag importerade från Kanada förra året. I mitt fall så funkar den bättre än vad jag trodde den skulle göra. Snabb reducering av svidknott förra året och i år var den snabb att ta stickflugor (heter säkert något annat men de ser ut som en korsning mellan mygga och fluga). Ångrar inte för en sekund att jag skaffade den.

Det om fick mig att till slut slå till var ett test som SP hade gjort där man jämförde de tre stora tillverkarna och Mosquito Magnet var klart bäst på knott.

Tack för svar! Kul att du är nöjd! Såg att du får en independence på ebay för under 4000:- men jag är inte så hemma på att handla där. Granngården som säljer dessa maskiner påstår att dom fungerar lika bra men att det är mer underhåll med en patriot, tömning och elanslutning osv. Det vet jag inte om jag tror på?
Finns det någon som har en patriot och är riktigt nöjd med den?

Det verkar som att folk har haft mer strul med de tidigare modellerna som Patriot. Bland annat får man vara noga med att göra rent den invändigt då myggen tenderar till att hamna på fler ställen än i nätet, exempelvis i styrboxen.

Insåg förresten att det är en Executive som jag har. :)

• Gilla
Denii
  • Laddar…
http://www.octenol.eu/ 45kr/st inklusive frakt om man köper 6-pack :-D
(har inte köpt själv ännu dock men letat efter lägre priser än dom hutlösa som dom ska ha för orginalet)

• Gilla
joflopp och 1 till
  • Laddar…
ullberg
orparn skrev:
[länk] 45kr/st inklusive frakt om man köper 6-pack :-D
(har inte köpt själv ännu dock men letat efter lägre priser än dom hutlösa som dom ska ha för orginalet)
Det där verkar ju bra, ungefär samma priser inkl. frakt (min produkt var billigare men frakten dyrare) som jag betalade för mina MM original octenol & CO2 från Ebay US, men enligt texten ska ju dessa vara mer octenol i (om det är sant vet jag inte).

Detta kommer jag nog prova nästa gång (fast jag har nog för nästan hela denna säsong)

/U

De är ju även rätt billiga på patronerna, ca 45 kr/styck.... Har också tabletter och patroner så det räcker ett par månader till men sen.... (y)

Vet inte om dom passar men teknikmagasinet säljer ju 5st co2 patroner för 69kr. Någon som provat om dom passar?

ullberg
sukke2k skrev:
Vet inte om dom passar men teknikmagasinet säljer ju 5st co2 patroner för 69kr. Någon som provat om dom passar?
Om det är patronerna till co2-vapen så har de ingen gänga och passar inte rakt av (har iof inte provat men fattar inte hur det skulle funka). Har dock för mig att jag sett någon övergång, men jag kan minnas fel.

/U

ullberg skrev:
Om det är patronerna till co2-vapen så har de ingen gänga och passar inte rakt av (har iof inte provat men fattar inte hur det skulle funka). Har dock för mig att jag sett någon övergång, men jag kan minnas fel.

/U
Jo det var dom jag menade, synd att det inte funka för det var då billigt iaf.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.