Jag har nu vid två tillfällen blivit "lurad" på prisgarantin på 12%. Visst, jag har fått varan billigare än konkurrenten men inte 12% utan istället några få kronor billigare.

Först var det en skruvdragare för 1495 kr på Bauhaus som jag hittade för 1399 kr hos konkurrenten. Jag fick då veta att de "central-sänkt" den till 1399 kr så det blev ingen prisgaranti alls trots a
tt det stod 1495 kr på hyllkanten.

Idag skulle jag köpa en gräsklippare som i Bauhaus reklamblad, på webben och på hyllkant säger att den kostar 2995 kr. Jag hittade den i en annan butik för 2799 kr så jag vill ha den 12% billigare än det på Bauhaus vilket ju prisgarantin säger att jag har rätt till.
När jag kommer och ska betala den och vill ha prisgaranti så knappar personen i informationen som jag blev hänvisad till lite på datorn och säger att den är sänkt just nu till 2795 kr, alltså 4 kr billigare än vad jag hittat den för. Jag får köpa den på Bauhaus för 2795 kr men några 12% blir det inte tal om som skulle gett mig 336 kr billigare istället för de 4 kr som jag nu fick.

Det är ju så fantastiskt konstigt att de har ett pris "i datorn" men ett annat på hyllkanten. Jag undrar vad jag skulle ha fått betala i kassan för gräsklipparen?
Förmodligen 2995 kr vilket skulle ha gjort att jag faktiskt skulle kunnat utnyttja prisgarantin!

Läxan lärd här då; betala ALLTID FÖRST!
Kräv tillbaka pengarna efteråt, annars "central-sänker" de priset medan du står och tittar på...
:mad:
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Men är det inte 12% på mellanskillnaden??
 
  • Gilla
RedAlert och 1 till
  • Laddar…
anders07 skrev:
Läxan lärd här då; betala ALLTID FÖRST!
Kräv tillbaka pengarna efteråt, annars "central-sänker" de priset medan du står och tittar på...
Låter som ett klokt förslag
 
  • Gilla
RedAlert och 1 till
  • Laddar…
Såg just att det faktiskt var12% på konkurrentens pris..... Ganska mycket och en bra deal om dom nu inte strular så som ts beskriver
 
Ja, precis 12%! Här är saxat från deras webb-sidor:

"Skulle du, mot förmodan, inom 30 dagar efter köpet hitta samma vara (samma varumärke och modell) till ett lägre pris någon annanstans, så får du köpa varan 12% BILLIGARE än hos konkurrenten"
 
  • Gilla
Zlatje
  • Laddar…
Konstigt beteende av bauhaus.
Det hade jag inte accepterat.

Då är hela idén med prisgaranti åt skogen jue. Låter som något se satt i system
 
Mikael_L
Jag har nyttjat bauhaus 12% prisgaranti några ggr.
Det har alltid fungerat bra för mig. Men det blir ju lite jox och ska givetvis ta sin tid, innan dom blir färdig med alla papper, tyvärr.

Nu var det nog ett eller två år sedan jag sist använde mig av prisgarantin, så jag kan ju inte garantera (haha) att dom inte har ändrat på något i sina rutiner.
 
Det känns ju märkligt att jag råkat ut för samma sak två gånger inom ca. 6 månader... :surprised:
När jag idag frågade hur de kan ha ett lägre pris i "datorn" än på hyllkant och på skylten samt i "erbjudande-bladet" sa hon att de gör så ibland och sänker i vissa varuhus.
Priset på 2795 kr gällde alltså bara just över helgen eller så fick jag svaret.
Eftersom jag nu köpt den för 2795 kr redan har de ju säkerställt att jag inte kan komma tillbaka och kräva mina 12% eftersom jag ju redan fått den billigare... :(
 
anders07 skrev:
Det känns ju märkligt att jag råkat ut för samma sak två gånger inom ca. 6 månader... :surprised:
När jag idag frågade hur de kan ha ett lägre pris i "datorn" än på hyllkant och på skylten samt i "erbjudande-bladet" sa hon att de gör så ibland och sänker i vissa varuhus.
Priset på 2795 kr gällde alltså bara just över helgen eller så fick jag svaret.
Eftersom jag nu köpt den för 2795 kr redan har de ju säkerställt att jag inte kan komma tillbaka och kräva mina 12% eftersom jag ju redan fått den billigare... :(
Hade jag blivit behandlad så, så hade jag nog gått in igen och bara köpt en till i en annan kassa för att se resultatet och lämnat tillbaka den igen om priset varit sänkt. Bara för att kolla.
 
  • Gilla
nissenhj och 6 till
  • Laddar…
En arbetskompis fru är typ mellanchef på Bauhaus,40 eller om det var 70 000 i bonus för förra året så nog går det bra för dom..
 
Skall vi se. jag köpte en färgspruta på Bauhaus, och Cheapy hade den ute för 796:- (vill jag minnas), och bauhaus hade på hyllan 1295.-, i kassan hade dom 995.- på den, efter köpet går jag till info- och visar annonsen och får ner den till 700,46:- så för mig fungerar garantin bra.
 
Har utnyttjat prisgarantin en del och det har funkat mycket bra. Bauhaus alby.
 
  • Gilla
aron89
  • Laddar…
Handlar alltid på Hornbach. Deras prisgaranti gäller även mot webbutiker, dvs många produkter går att få mycket billigare än vad Bauhaus någonsin skulle ge. Alltid mycket smidigare med prisgaranti där och man får en tydlig översikt som visar prissänkningen (dem drar av 10% från konkurrentens pris). Bauhaus är alltid massa tjafs fram och tillbaka när jag försökt få prisgaranti innan de motvilligt fixar det till sist.
 
  • Gilla
TeHa och 1 till
  • Laddar…
Men läser man deras villkor, så är det efter köpet, man kan få 12% billigare än konkurrenten.
"Skulle du, mot förmodan, inom 30 dagar efter köpet hitta samma vara (samma varumärke och modell) till ett lägre pris någon annanstans, så får du köpa varan 12% BILLIGARE än hos konkurrenten"
Att som TS innan köp påtala ett lägre pris för att få denna rabatt är i så fall fel. Först köpa varan och sedan gå till informationen och visa att konkurrenten är billigare, är nog rätta sättet.
 
  • Gilla
MetteKson och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.