Har du fjädrande brytare (monostaila) skall som du säger param 14 ändras till 0.
P14 mono/bistable 0/1 dec 1, default värdet är 1 bistable.

Det gör du i veran. Öppna inställningar för den pucken (device), välj fliken för parametrar och ändra att parametervärdet 14 skall ändras till 0 och spara ut det till pucken (tror nog att spara finns på denne eller fliken innan).
Du ser en lista med tomma parametervärden, man kan välja att få se värdena eller ställa in dem (decimalt eller med hexvärde - med värden under 10 funkar båda lika bra).
När värdet lagrats i pucken kommer veran att visa inställt värde. Vill de bara se värden på en parameter väljer du det alternativet istället för att ändra något, det är bra för att kunna skanna vilka parametrar pucken egentligen har.
De vanligaste kan man låta vara kvar i listan och den du ändrade bör ju ställas om till att bara visa sitt värde efteråt.
 
Försäkra dig om att när du trycker på brytar-knappen går Fas genom brytaren vidare in in i S1 resp. S2?

parameter14.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
@Hek

Du är en klippa, Det va lösningen... För att Fasen gick igenom hade jag redan kollat.... För lampan
tändes ju när jag tryckte in knappen men slocknade ju när jag släppte :)
 
Nu klagar den ena halvan av modulen följande.
Failed at: Setting user configuration, VA innebär detta nu då?
 
Att den inte klarade av att sätta parametervärdet.
Fast egentligen är det att den inte får tag i pucken och kan läsa den. For som du skrev så fungerade det ju efter att param 14 ändrats.
Fungerar allt behöver du inte bry dig så mycket om det, för det fungerar ändå. Tyvärr är det inte världens bästa lösning. Vi får hoppas på bättre styrning/hårdvara till våra Z-wave-puckar. Då den är betydligt mer undermålig jämfört med puckarna..
 
Du skall endast konfigurera "huvudenheten". Den andra (barnet) får samma konfig.
Du ser vilken som är huvudenhet genom att kontrollera att den är cotrolled by "Zwave[]" under advanced.

controlledviazwave.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kan också vara så att du har lite dåligt med enheter mellan noden du installerat och placeringen av din vera. Isåfall är det bara att installera fler z-wave pryttlar :)
 
@Hek & Qunaki

Va gött å ha folk som kan å är snabba med svar.. Skulle man göra utan er... Har många
fler frågor som jag funderar på, Men det tar vi när det e dags för dom funktionerna...
 
Den som klagar är den som är controllerad av Zwave,

Men om jag kan styra av å på så borde man väl ha minst lika bra signal mellan modulen å min Vera.

Fast nu verkar det som om larmet har försvunnit :)
 
Redigerat:
@hek

Lite nyfiken på hur du har löst din funktion med att det händer/säger nått i dina sonos när du e på g hem.
har du nån App i mobilen till hjälp för detta??
 
@Hoffan
Egentligen ganska enkelt.

Skapa en scen som kör sonos-say kommandot med lämplig text (under advanced-fliken)

passerar.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ladda ner apparna Llama (stavas med dubbel-L) och Authomation HD.

Llama kan man lära områden (den sparar vilka GSM-master som finns i området). Så du får "spela in" ditt område som du vill trigga din scen. När detta är gjort skapar du ett event som triggas av att du kör in i zonen (fick trixa lite för att den inte skall repetera samma sak flera gånger). Detta event startar i sin tur en scen i Authomation HD.

Screenshot_2013-05-18-09-55-44.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Screenshot_2013-05-18-09-55-57.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
nejo skrev:
Har inte hunnit läsa hela tråden men undrar redan nu om man kan styra en luftvärmepump mha några av z-wave tillbehören?
Det beror lite granna på vilken luftvärmepump, och vad du vill kunna göra.

Jag styr en Mitsubishipump som jag har i biorummet med en Remotec ZXT-120 http://www.remotec.com.hk/zaspx/product_content.aspx?aboutno=36&subaboutno=45&main=f med den kan jag styra av/på/cool/heat samt temperatur. Dock saknar jag fläkthastighet och vinkel.

Men det är svårt att rekomendera ZXT-120, eftersom det finns 100miljoner olika IR-koder till 100miljoner olika varianter av värmepumpar. Många har problem med att hitta rätt koder..
Bäst vore om du kunde testa innan köp. Det finns listor på Remotecs hemsida men obs att det är olika kodlistor för olika versioner.

Det går även att lära ZXT120 egna koder, men det är inte något jag provat själv, och det verkar som att folk har problem med detta likaså (men jag har inte någon koll på detta, så det kan mycket väl funka)
 
@Hek

Ser att du kör Android, Själv tillhör man ju den andra sidan om man säger så :)
 
Ingen som har en bild.png fil på en sonos playbar.
 
Hej på er,

Installerade ju för några veckor sedan 3 stycken DS18B20 temperatursensorer mot en fibaro universalsensor. Allt har varit frid och fröjd. Men idag gav alla sensorerna bara 0 grader för alla inkopplade DS18B20:r. Efter lite felsökning/uteslutningstaktik verkar det som om en av sensorerna är trasig.

Är det någon annan som haft problem med såna här one-wire sensorer? Den som var trasig har legat i frysen. Tål dom inte det? I.o.f.s var det ju kina-importerade vattentäta probar .. men man tycker ju att det ä ju ganska lite som kan gå fel...

http://www.ebay.co.uk/itm/Digital-T...304?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item416f649270
 
@ Hek

Hur presenteras dessa, Får man upp dom som tre separata sensorer som man kan ha för å ex styra tre olika
grejer eller? Har bara testat med en givare, men inte flera
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.