Var är ölen?

Mikael_L
Än så länge är det lite klurigt med vinklar och sån där skit, men du ser kaffekoppen som står där.

Jag får se om jag kan erbjuda en bild i herrns smak ikväll. ;)
(Jag är f.ö. fortfarande "skyldig" dig en hundring. Ska vi försöka sjösätta en ny liten BH-träff?)

Du är inte skyldig något, men en BH-träff igen vore trevligt! Länge sedan sist! Såg att du skrev något om det i en ny tråd :)

Mikael_L
Det här inte såna dagar man ska bygga altan.

Det är dagar man ska vara klar med altanen ... :rolleyes:
altanbygge-2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det tar alltid längre tid än man tänkt.

• Gilla
corre
  • Laddar…
Mikael_L
bjolo360 skrev:
Vad har du för bakgrund och har du gjort något liknande tidigare? Du verkar ju kunna det mesta... :)
Nja, jag har ingen direkt byggbakgrund.
Allmänt småhändig. Försökt att hoppa in och greja med allt möjligt, eller snickra eller ... hos kompisar och så.
Och så har jag ju en sjuk övertro på min egen förmåga, orubbligt självförtroende samt en osund inställning till att lära mig allt/vadsomhelst och försöka tillämpa detta i engångsprojekt.
Ja, jag har inte riktigt samma recept på livet som alla andra. :surprised:

Mycket att lära sig har det varit, Ja!. Och mycket tacksamhet till detta forum, Ja! :)

jkarlberg skrev:
dags att uppdatera igen!

Är det z-panel du har eller omvänd lockpanel?
Det är en panel som heter elingepanel. Men den finns nog under andra namn, misstänker jag.

(+@enk-proj,) jo det blev jätterisigt med uppdateringar. Jag ska se om jag kan göra någon liten bildresumé över de förlorade månaderna. :surprised:

berne88 skrev:
jag kan ha missat de, men vad är det för hus levrantör?
Egenritat, egenbyggt, men jag har inte fällt träden och sågat plankorna själv, nästan allt byggmaterial kommer från närmaste brädgården.
I övrigt har väl ställen som Biltema, Jula, Ekeby kakel, annonser på blocket, K-rauta m.m. fått leverera en smärre mängd av materialet.

Så här såg förresten tråden ut när jag ritade mina tre husförslag.
http://www.byggahus.se/forum/planlo...-tips-och-hjalp-med-planlosningen-onskas.html
Jag kan tänka mig att en del forummedlemmar blev lack på mig, först hade dom gett en massa bra input, sen sket jag i det hela och ritade ett nytt hus. :eek:
Men det var otroligt jättenyttig input. Det var genom att bearbeta detta såhär som jag kom fram till att det var bäst att skrota förslaget och börja på nytt papper.
Jag tycker huset blev jättebra. Nu har vi bott här snart ett år, sett alla årstider och sollägen osv. Och det hela funkar jättebra.
Återigen - TACK alla forummedlemmar !! :cool:

När du blir gammal Mikael så kommer du att kunna ALLT. :)

Jag gillar skarpt Mikael_L s energi kring sitt bygge, men också hur mycket läsvärt man fått här i alla trådar på forumet.

ullberg
Mikael_L skrev:
Altanbygge på gång just nu.
[bild]
Härligt att se att det enda synliga verktyget är en slägga!

Drog själv igång en minivariant i torsdags, farstukvisten på lilla stugan hemma, mindre projekt, så jag har bara behövt ta till handsläggan ;)

Just i helgen har jag dock åkt "till dig" (uppland, där vi har landställe) så bygget får nog vänta någon vecka.

/U - som om inte annat ville ha in tråden under "participated" i appen...

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Väntar med spänning på fortsättningen.... ;)

Ja jag vet....jag är inte bättre själv men det har inte hänt så mycket hos mig.....har mest skruvat Hot Rod.....och kör grävmaskin hos brorsan..... :D

Mikael_L skrev:
Det här inte såna dagar man ska bygga altan.

Det är dagar man ska vara klar med altanen ... :rolleyes:
[bild]

Det tar alltid längre tid än man tänkt.
Den där bilden får du allt ta om. GTA't är ju helt ur fokus. Måste ha blivit fel på kameran.

• Gilla
Dalbotant
  • Laddar…
MathiasS skrev:
Den där bilden får du allt ta om. GTA't är ju helt ur fokus. Måste ha blivit fel på kameran.
Inte då, man ser att jag och Mikael_L har samma märke på skruvdragaren - det måste ju betyda att jag har en vettig sådan eller?

Ja både glaset och skruvdragaren förstör romantiken i bosch-solnedgångsbilden. Detta liknar ju Brasses Lattjolajbanlåda fast det är två saker som ska bort....

• Gilla
Fredrik K
  • Laddar…
Mikael_L
Dalbotös skrev:
Inte då, man ser att jag och Mikael_L har samma märke på skruvdragaren - det måste ju betyda att jag har en vettig sådan eller?
Eller så har vi båda blivit lurad av skalman1 ... :p

Mathias, för att förstöra din romantik ännu mer kan jag bara säga:

På bilden finns inga produkter med namnet GTA* ... :D :cool:

Mikael_L skrev:
På bilden finns inga produkter med namnet GTA* ... :D :cool:
Hmm, tyckte verkligen det såg ut som en GTA 2500. Får väl skylla på fokusfelet.

ullberg
Jag tycker mer det ser ut som mitt dewalt, fast det är fel färg och stöden är lite annorlunda, så jag säger Hitachi / Niko.

/U

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.