1 160 633 läst · 6 151 svar
1161k läst
6,2k svar
Bosch Indego 10 robotklippare
Medlem
· Östergötland
· 91 inlägg
Har precis lagt på luren till Bosch "servicecenter". Enligt den handläggaren ska det ända som är ändrat (han var mkt tydlig med att det var den infon dom hade fått) mellan 2012 och 2013 års modell vara att knivarna gjorts om så att de ska vara tystare. Det ska alltså bara vara att byta knivarna så är det samma modell. Hoppas det stämmer för jag ska unbox:a min 2012 i veckan.
Är det inte lite märkligt att det inte finns en enda uppdatering till Indego efter ett helt år...?Eriksgatan skrev:
Den är ju bevisligen ganska buggig.
Jag anar att Bosch har köpt mjukvaruutvecklingen av någon extern konsult och inte vill ta kostnaden för det alltid nödvändiga underhållet av mjukvaran.
Sir Longfellow - fast 2-3 tusen billigare borde motivera resan. Kan ju säker hitta nått skoj på vägen att göra
Annars så får du sätta in pengarna på mitt konto så åker jag förbi och köper den åt dig
hagi i Gais - härligt att se. Man kan spendera de 3000 kr på bättre saker! :-D
Annars så får du sätta in pengarna på mitt konto så åker jag förbi och köper den åt dig
hagi i Gais - härligt att se. Man kan spendera de 3000 kr på bättre saker! :-D
Eriksgatan
Besserwisser
· Sverige
· 869 inlägg
Eriksgatan
Besserwisser
- Sverige
- 869 inlägg
Jo. Det finns ju bevisligen minst tre olika programversioner installerade idag. Vilka fixar som skiljer dem åt verkar inte lätt att ta reda på. Kan vara så simpla saker som att de rättat stavfel i GUI - men det verkar de iofs inte ha prioriterat...
Vart klämmer skon då tro, ekonomiskt ? Eller hur fel som uppkommer vid uppdatering ska hanteras och rutin för detta m.m.. ?M J skrev:
Det tror jag är närmare sanningen. Samt att man säkerligen vill att den version man släpper för allmän spridning verkligen är rigoröst testad och utprovad så att man inte behöver korrigera den i sin tur omgående och därmed får flera versioner som sprids samtidigt. Senaste versionerna levereras nog med nya maskiner först, och kommer de att gå utan att nya problem rapporteras så kommer den nog att släppas skulle jag tro.mortimer skrev:
Min dag idag (och igår när GAIS vann derbyt)
Eriksgatan
Besserwisser
· Sverige
· 869 inlägg
Eriksgatan
Besserwisser
- Sverige
- 869 inlägg