Vad finns det för bra utomhussiren?

Har möjlighet att ha den trådad och med 220v matning.

hek skrev:
Jag använder en sådan här till mitt powermax+

[länk]
Vad får jag ut för signal från larmet?
Vill ju ha något utomhus som låter riktigt högt och 110db verkar lite klent.

Hehe. 110db räcker hos oss.. Powermax+ ger 12V ut.. Har dock inte riktigt koll på hur stor last den klarar så kolla upp det innan du köper en kraftigare siren.

hek skrev:
Hehe. 110db räcker hos oss.. Powermax+ ger 12V ut.. Har dock inte riktigt koll på hur stor last den klarar så kolla upp det innan du köper en kraftigare siren.
Tack. Får se vad jag hittar. Om det behövs kan jag ha 12V till ett relä och sedan mata sirenen med 220V.

Jag tänkte också beställa ett Powermax complete snart... men ca 1000 kr i frakt från Powermaxshop känns dyrt.. (93.54£)

Hypernative: Samma här men landar på 105 pund. Motsvarande paket kostar 18 i frakt på securitywarehouse.

Nu är Powermax complete inköpt från England :)

Vilka har bäst pris, bra service och gärna lite support i England?

Fick detta tipset tidigare

berberis skrev:
Jag har beställt ett Powermaster-10 kit med diverse tillbehör från powermaxshop.co.uk som var något dyrare i frakt men kompenserade det med lägre pris jämfört med securitywarehouse (som inte redovisar momsen förrän sista steget innan köp). Det kan vara värt att veta att det var så pass stor prisskillnad som ca 20% mellan dessa två när det gäller Powermaster-prylar.
Jag har haft två orderfrågor till powermaxshop idag och fått svar på båda inom en timme. Hoppas nu att leveransen är lika smidig!

Är plåtskåp så bra för trådlösa grejer? Blir det inte typ en Faradays bur?

Polykarbonat?

Göm den väl i stället.

Det blev inte riktigt så smidigt som jag hoppats att beställa från England... jag tar det från början:

10/1
Beställde ett Powermaster-10 kit med diverse tillbehör från Powermaxshop.co.uk
Dom meddelar att manöverpanelen KP-160 PG2 Touch-screen inte finns inne men att dom ska få in den följande dag. Bra service så här långt, med korta svarstider på mailen.

15/1
Fraktfirman plockar upp paketet från Powermaxshop. Får inte spårningsnr skickat till mailen som jag bett om.
:thumbdown:

16/1 - 21/1
Frågar efter spårningsnummer utan att få svar från PMS. :mad:

22/1
Får äntligen svar från PMS, men fraktbolaget har returnerat paketet med hänvisning till nya bestämmelser som trätt i kraft 1/1 2013: litiumbatterier med hög kapacitet måste hanteras som farligt gods! :eek:
PMS är smått chockerade över detta. Dom försöker skicka via andra fraktbolag men även om paketen packas om vill ingen frakta dom med flyg enligt dom nya bestämmelserna.
Här visar dom dock på bra service och lovar skicka larmet utan batterier med expressfrakt. (y)Batterierna kommer dock inte med flyget utan ska skickas på annat sätt...

Nu återstår ytterligare väntan men förhoppningsvis har jag allt utom batterierna på fredag och kan börja sätta ihop larmet under helgen.

Här kan ni läsa mer om dom nya reglerna:
www.ups.com/media/news/sv/intl_lithium_battery_regulations.pdf

Tack för informationen. Bra att veta. Lite tramsigt känns det ju dock... Hur ofta exploderar plan på grund av litiumbatterier?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.