451 939 läst · 512 svar
452k läst
512 svar
Bygger hobbygarage
Obehagligt vackert det där, Skruffse! Jag bor själv i en slänt och hoppas kunna bygga mig en verkstad så småningom, nu har du visat mig hur jag ska göra Jag hittade den här tråden i förra veckan, men var tvungen att stänga ner den eftersom den gav mig lite för bra inspiration till sånt jag inte har råd med... Nu ska jag stoppa in tungan i munnen igen och torka upp dregel-pölen från bordet så jag kommer iväg till jobbet.
Roligt att många tycker det jag bygger blir lite halvroligt.ErikC304 skrev:Obehagligt vackert det där, Skruffse! Jag bor själv i en slänt och hoppas kunna bygga mig en verkstad så småningom, nu har du visat mig hur jag ska göra Jag hittade den här tråden i förra veckan, men var tvungen att stänga ner den eftersom den gav mig lite för bra inspiration till sånt jag inte har råd med... Nu ska jag stoppa in tungan i munnen igen och torka upp dregel-pölen från bordet så jag kommer iväg till jobbet.
Dock är det ju aldrig någon som skriver frågor hur tänkte jag där som man gör i andra byggtrådar men det är väl ett bevis på att det jag bygger är rätt
Har haft lite problem igen att ladda upp bilder men lagt dom på en annan webplats istället.
Annars har jag absolut inte haft semester har istället varit på Nordsjön och skruvat på en ångturbin så helt tvärt om men nu är jag hemma med del av norrmännens oljepengar i min plånbok
Har fått upp och svetsat kryss emellan stolparna som skall va ytterhörnen i trapphuset samt balkar i toaletten som skall hålla upp regelverket för taket.
Även fått upp en stolpe som skall hålla lättraversbalekn som skall gå över liften.
Blir rätt stabilt med kryss
Gjorde en reflektion när jag satt och läste en annan tråd här när jag va på SNB.
Var en kille som hade en traversbalk i sitt garage och det tyckte någon kommer inte ihåg vem va kanon och kallade honnom kung.
Då tänkt ejag att jag skall ju ha en lättraversbalk över liften samt två X/Y traverser i två fack samt en liten pelarkran vid svarven vad är jag då Farao? (dock kanske inte med dom sadisiska och onda sidorna)
Har fått riktat balken som är över portarna är iofs en IPE 330 men den är inte så grov i godset så då tog jag helt sonika två entons taljor som jag fäste i fastsvetsade öron i golvet.
Första gången jag fick använda balkarna som är ingjutna.
Annars har jag absolut inte haft semester har istället varit på Nordsjön och skruvat på en ångturbin så helt tvärt om men nu är jag hemma med del av norrmännens oljepengar i min plånbok
Har fått upp och svetsat kryss emellan stolparna som skall va ytterhörnen i trapphuset samt balkar i toaletten som skall hålla upp regelverket för taket.
Även fått upp en stolpe som skall hålla lättraversbalekn som skall gå över liften.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Blir rätt stabilt med kryss
Gjorde en reflektion när jag satt och läste en annan tråd här när jag va på SNB.
Var en kille som hade en traversbalk i sitt garage och det tyckte någon kommer inte ihåg vem va kanon och kallade honnom kung.
Då tänkt ejag att jag skall ju ha en lättraversbalk över liften samt två X/Y traverser i två fack samt en liten pelarkran vid svarven vad är jag då Farao? (dock kanske inte med dom sadisiska och onda sidorna)
Har fått riktat balken som är över portarna är iofs en IPE 330 men den är inte så grov i godset så då tog jag helt sonika två entons taljor som jag fäste i fastsvetsade öron i golvet.
Första gången jag fick använda balkarna som är ingjutna.
Kom på en sak jag glömde skriva.
Kollade en dag på skarvarna och upptäckte att Lättklinkerbetong hade varit här och mjukfogat alla skarvar som skall va över mark.
Detta ingick inte MEN dom gjorde det ändå trots att jag skulle fixa det själv det e SERVICE!!!
Har även en balk över en HEB 360 som är 3250mm lång över som jag vill sälja och bli av med maila på andreas@skruffse.se om du är intresserad.
Du kan lyfta ett järnvägslok i den så den håller för ditt bygge
Kollade en dag på skarvarna och upptäckte att Lättklinkerbetong hade varit här och mjukfogat alla skarvar som skall va över mark.
Detta ingick inte MEN dom gjorde det ändå trots att jag skulle fixa det själv det e SERVICE!!!
Har även en balk över en HEB 360 som är 3250mm lång över som jag vill sälja och bli av med maila på andreas@skruffse.se om du är intresserad.
Du kan lyfta ett järnvägslok i den så den håller för ditt bygge
Redigerat:
Medlem
· Kronoberg
· 12 inlägg
Vilket bygge!!! Himla skoj att följa =)
Då förstår jag.cust3000 skrev:
Vad vi gjorde, du kan kolla med Marcus på eran serviceavdelning vad vi sysslade med när vi var på SNB när han kommer hem ifrån nästa jobb.
Var ju total översyn men det drog ut på tiden men det berodde kortfattat på Flenderlådan.
Sedan kan du kolla vad min ´Simens t-shirt har tagit vägen han skulle skicka till mig