4 368 772 läst · 32 115 svar
4369k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Skrubbat rent entrén, lite stuprör och garaget. Det ända jag har bilder på är garaget där jag var minst nogrann, men skillnad blev det även där.
Före
Efter
Före
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Efter
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
P
p.lundgren
Husägare
· Värmlänning vilse i Storstockholm
· 750 inlägg
p.lundgren
Husägare
- Värmlänning vilse i Storstockholm
- 750 inlägg
Inte så mycket hus, som trädgård.
Klippt gräset och klippt ned pionerna och andra buskar inför vintern. Tvättat och servat gräsklipparen som tack för en god insats hela sommaren.
Klippt gräset och klippt ned pionerna och andra buskar inför vintern. Tvättat och servat gräsklipparen som tack för en god insats hela sommaren.
Bytt ut 6 m läckande 90-årigt vattenrör i källaren. Det satt ordentligt. Men lite värme gjorde susen.
Intressant att se hur de rör som vårt dricksvatten åker igenom ser ut invändigt. Det var ett 1 1/4"-rör men hålet inuti var inte större än ca 10-12 mm. Resten var rost och väggarna i röret var så tunna att jag tryckte ihop röret med rörtången när jag skulle lossa på det.
Intressant att se hur de rör som vårt dricksvatten åker igenom ser ut invändigt. Det var ett 1 1/4"-rör men hålet inuti var inte större än ca 10-12 mm. Resten var rost och väggarna i röret var så tunna att jag tryckte ihop röret med rörtången när jag skulle lossa på det.
men det höll i 90 år iaf...-RB- skrev:Bytt ut 6 m läckande 90-årigt vattenrör i källaren. Det satt ordentligt. Men lite värme gjorde susen.
Sambon är iväg på tjejhelg, men jag fick lite gjort iaf, skönt när även den minste på 2,5 år börjar bli så stor att han kan vara med o man faktiskt kan få lite gjort om man varvar det med lite lek. Han satt för det mesta i sandlådan medans jag klippte buskar.
Fast en gång när jag kollade till honom så hade han ju valt att klättra, men de lär sig väl inte respektera höjder om de inte får falla ner från de antar jag...
Fast en gång när jag kollade till honom så hade han ju valt att klättra, men de lär sig väl inte respektera höjder om de inte får falla ner från de antar jag...
Medlem
· Östergötland
· 452 inlägg
Har tömt kylskåpet i fritidshuset och kört några tiimmar i krypgrunden med http://www.oxysol.com/index.php?id=how-it-works&lang=sv . Fungerar bra.
Hans storasyster var lite äldre när hon fick gungställningen, han har klättrat upp o ner på den där hela sommaren utan att trilla ner, men det känns ju egentligen bättre om man är i närheten när han klättrar
Reglat ned/riktat innertaket i gillestugan på 22kvm och fick väl dit sisådär 5 rader spont innan hustrun kommer ned och säger att det inte blev som hon tänkt...
Riva skiten, flytta alla reglar för att matcha 900 gips istället och nu får det vara nog för idag! Har ändå inte läkt så att det räcker... bah! Tror jag tar och river en vägg för att få ur lite aggressioner!
Knepigt det där - Det skulle minsann vara spontat... då... - Fruntimmer! :x
Någon som behöver 5 paket Moelven 120 spontat?
Riva skiten, flytta alla reglar för att matcha 900 gips istället och nu får det vara nog för idag! Har ändå inte läkt så att det räcker... bah! Tror jag tar och river en vägg för att få ur lite aggressioner!
Knepigt det där - Det skulle minsann vara spontat... då... - Fruntimmer! :x
Någon som behöver 5 paket Moelven 120 spontat?
Redigerat:
Putsat smygar i källaren. Börjar få in snitsen, snart blir det nog snyggt också.
Sen satte jag storkapen i en blockvägg för att öppna för en ny dörr. Nu har jag betongdamm i varenda kroppsöppning så det får räcka för idag....
Sen satte jag storkapen i en blockvägg för att öppna för en ny dörr. Nu har jag betongdamm i varenda kroppsöppning så det får räcka för idag....
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Har satt upp återstående knutbrädor på stallet.
Gör väldigt mycket för utseendet.
Se'n började det regna
Nästa helg blir det garagets tur. Om det inte regnar.
Gör väldigt mycket för utseendet.
Se'n började det regna
Nästa helg blir det garagets tur. Om det inte regnar.
Monterat väderstationen (gubbleksak) som jag fick när jag fyllde 30. (Fyllde 30 för ett år sen). Kompisen som gav mig den motiverade det med att "nu när du blir gubbe ska du f*n i mig ha en riktig gubbleksak". Rätt pryl faktiskt. Det hade regnat 4000mm på en halvtimme. Det visade sig att jag förväxlat kablarna mellan regnsensorn och vindmätaren... Klättra upp, gör om, gör rätt. Nu funkar den!
Har även monterat en utelampa på garaget. Frun ville ha en sen dom siktat björn i området...
Har även monterat en utelampa på garaget. Frun ville ha en sen dom siktat björn i området...