Jag kör med ved. Baxis båda finns kvar. Lite över 10200kr kostar 53:an och 33:an kostar ca 9200kr.
Tänkte om det fanns billigare någonstans.
Jag behöver även en laddomat 21-60 och dessa är bra mycket billigare på Ebay Tyskland men det var ingen som skickade till Sverige. :-/
Jocke
Tänkte om det fanns billigare någonstans.
Jag behöver även en laddomat 21-60 och dessa är bra mycket billigare på Ebay Tyskland men det var ingen som skickade till Sverige. :-/
Jocke
Jag blev sugen på att bygga en själv efter att fått ett PM med länk mm till ett hemmagjort TVA. Undrar vilken plattvärmeväxlare kan köra med? Gärna en liten och smidig. Kanske kommer beställa från tex Tyskland eftersom euron är billig. Vilken storlek på pumpen ska man ha?
Funderar också på att bygga en själv men inte förrän nästa år eftersom jag har fullt upp med husbygget. Posta gärna tips och ideer längs vägen.
Vvx behöver väl inte vara större än nån kW lr? Då borde det ju inte bli så stora fysiska mått heller... Hur har ni tänkt o styra det? Ska det gå mest hela tiden behöver ju pumpen inte heller va så stor för att hålla varmt i slingan heller.
Det går väl lättare att pumpa varmt vatten, men i och för sig så är det försumbart när det gäller något så litet som en cirkulationspump.