16 569 läst · 50 svar
17k läst
50 svar
Bygge av köksbord
hmm har en liten fundering, tror ni de räcker att man bygger en rektangel i 20X45 höftanågot mått nu
fäster dom i alla ben, sen så kan man göra ett X eller några extra reglar under skivan, vad tror ni?
fäster dom i alla ben, sen så kan man göra ett X eller några extra reglar under skivan, vad tror ni?
eller är de någon som har lite tips på vad man ska ha för matrial?
tänkte först ta ek till ben, men kom på att de springer i väg i pris, å jag ska måla de så de spelar inte någon större roll då.
vad heter sånt man har till bordsben, som sitter i vinkel?
tänkte först ta ek till ben, men kom på att de springer i väg i pris, å jag ska måla de så de spelar inte någon större roll då.
vad heter sånt man har till bordsben, som sitter i vinkel?
Det finns många bra böcker i ämnet på bibblan som tar upp konstruktioner. Det är inte för inte som man gör på ett vist sätt för att det skall hålla eller inte slå sig som trä är bra på att göra.
Det är väldigt tråkigt att lägga ner massor av tid och framför allt pengar på något om man är lite osäker på hur man skal gå till väga, men det är jag.
Mvh Pär
Det är väldigt tråkigt att lägga ner massor av tid och framför allt pengar på något om man är lite osäker på hur man skal gå till väga, men det är jag.
Mvh Pär