25 208 läst · 98 svar
25k läst
98 svar
nu är elpriserna låga, teckna fast på 3 år eller köra rörligt?
mycke_nu skrev:
Vi får se om det håller, det är liiite för bra för att vara sant att få ett pris på 17 öre plus skatter mitt i vintern när det ligger på 22,6 öre (NordPool) idag.miksil skrev:
Skulle tro att dom ringer och försöker slingra sig på måndag..
mycke_nu skrev:
Enligt deras villkor är det bara du som är bunden än så länge. De kan fortfarande backa ur:
Telinet Energi skrev:
Även jag har tecknat Telinet dec-feb och brutit mina principer.
Det enda jag har som "bevis" är ju mailet från Elskling.se som bekräftar tidsperiod och pris. I samband med att jag sa upp avtalet hos min nuvarande leverantör så ville dom ge ett motbud... Efter några dagar kom det... Pffffffff... Det var inte mycket att satsa på.
När det gäller ångerrätt så gäller väl distansköpslagen även för detta.
Det enda jag har som "bevis" är ju mailet från Elskling.se som bekräftar tidsperiod och pris. I samband med att jag sa upp avtalet hos min nuvarande leverantör så ville dom ge ett motbud... Efter några dagar kom det... Pffffffff... Det var inte mycket att satsa på.
När det gäller ångerrätt så gäller väl distansköpslagen även för detta.
Har tecknat avtal där priset är rörligt from maj tom oktober och prissäkrat nov tom april.
Vintern (Nov-April) betalar jag 97,40 öre/kWh inkl skatt (29 öre) o moms.
Sommar (Maj-Okt) betalar jag NordPools månadsmedel + 2,5 öre (inkl moms).
Villa i Stockholm, Järfälla
Har med bergvärme en förbrukning på ca 25-27 000 kWh
Vintern (Nov-April) betalar jag 97,40 öre/kWh inkl skatt (29 öre) o moms.
Sommar (Maj-Okt) betalar jag NordPools månadsmedel + 2,5 öre (inkl moms).
Villa i Stockholm, Järfälla
Har med bergvärme en förbrukning på ca 25-27 000 kWh
Fortfarande det priset som gäller enligt deras hemsida.
http://www.telinet.se/default.pl?showPage=334
http://www.telinet.se/default.pl?showPage=334
dinel.se dök upp som nummer 2 hos elskling på 65 öre (3 månader fast, område 3). Gäller bara nya kunder. Jag knappade mig en bit in i beställningssystemet på dinel's hemsida, och den sista startdag som gick att välja var 1:e December!
Om det stämmer så kanske det är sant även hos Telinet.
Jag orkar inte chansa, så fort någon meddelar här i tråden att Telinet bekräftat så kommer jag också beställa!
(annars får man väl undersöka Din El lite närmare ...)
Om det stämmer så kanske det är sant även hos Telinet.
Jag orkar inte chansa, så fort någon meddelar här i tråden att Telinet bekräftat så kommer jag också beställa!
(annars får man väl undersöka Din El lite närmare ...)
Telinets erbjudande var bra men om man inte aktivt agerar övergår avtalet efter tre månader i ett nytt avtal "rörligt med garanti" som man är bunden till i 12 månader. Månadsavgiften på detta avtal är 99 kr så det gäller att räkna lite på om det lönar sig.
Vi erbjuder följande produkt:
Månadsavgift: | kr 99:- inkl moms |
Pris per kwh: | Inköpspris och avgifter, helt oberoende av förbrukning |
Prisgaranti: | 59 öre per kwt i genomsnitt genom året (exkl elskatt och moms) |
Påslag per kwh: | 0 öre exkl moms |
Bindningstid: | 1 år |
Elcertkost senaste månad: | 2.63 |
Redigerat:
Det gäller ju bara om du inte säger till senast 1 månad innan om att du vill göra något annat. Själv tänker jag nog gå över till helt rörligt igen.daddydj skrev:Telinets erbjudande var bra men efter de tre månaderna övergår avtalet i ett nytt avtal "rörligt med garanti" som man är bunden till i 12 månader. Månadsavgiften på detta avtal är 99 kr så det gäller att räkna lite på om det lönar sig.
Månadsavgift: kr 99:- inkl moms Pris per kwh: Inköpspris och avgifter, helt oberoende av förbrukning Prisgaranti: 59 öre per kwt i genomsnitt genom året (exkl elskatt och moms) Påslag per kwh: 0 öre exkl moms Bindningstid: 1 år Elcertkost senaste månad: 2.63
"AVTALSTIDAvtalet er löpande. Priset (elpris samt fast årsavgift) är fast under den tidsperiod som kunden har valt. Avtalet kan sägas upp av endera part senast en månad innan tidsperiodens slut. Om kunden inte meddelar nytt val av avtalsalternativ eller inkommer med uppsägning överföras avtallet till vår huvudprodukt ”Rörligt med garanti” till då rådande villkor och pris.. Avgift vid bruten bindningstid är 900 kronor"