188 683 läst · 601 svar
189k läst
601 svar
Den funktionen hade jag ingen aning om!
När vi är inne på BMW så kanske inte alla vet att man kan trycka på larmknappen en andra gång direkt och då lyser "clownnäsan" i backspegeln med fast sken i ett par sekunder istället för bara blink. Då har man inte rörelsedetektorn påslagen i kupén. Vår stackars hund blev sittande en halvminut med larmet tjutandes när vi parkerat på en camping och han vaknade till en stund efter
pbengtsson skrev:
Besserwisser
· Västra Götalands
· 9 913 inlägg
Jag har också en HP 1320 (inget nätverk i den dock) och jag köpte den just för att den var den billigaste "bra" skrivaren som har sk duplexer, dvs som kan vända pappret och skriva på andra sidan också. Så grattis till att du valde rätt utan att veta om det!mycke_nu skrev:
Jag kan tipsa om att plastfolie från Ullared och alu-folie från Eldorado har flikar
Samt att tricket med rutorna även fungerar på Ford Focus 2009 (Där fick man för att man inte läste manualen för 3 år sedan...)
Det gick även att hissa upp rutorna genom att först låsa bilen, och sedan hålla in lås-knappen i några sekunder.
Samt att tricket med rutorna även fungerar på Ford Focus 2009 (Där fick man för att man inte läste manualen för 3 år sedan...)
Det gick även att hissa upp rutorna genom att först låsa bilen, och sedan hålla in lås-knappen i några sekunder.
Sköt ut en klammer i detta syfte för ca 1 timme sedan och undrar hur många klammer man gjort så med, måste ner och hämta häftaren för att provapbengtsson skrev:
Sent from my HTC One V using Byggahus
Det finns massor av sådana upptäckter i mitt liv och jag älskar dom. Här är mina senaste
Upptäckte nyss att man kan söka på en nedrans massa annat än låt/album/artist i Spotify. Me like.
http://www.spotify.com/se/about/features/advanced-search-syntax/
Eller
Om man håller nere ALT i OSX och klickar på WIFI ikonen så ser man vilka kanaler grannarna ligger på så man kan undvika dom=bättre prestanda. (Svep med muspekaren över WIFI nätet du vill kolla)
Eller
Om du har headset i din iPhone och har ljudsignal på så ringer det i telefon+headset. Om du slår av ljudet med brytaren på sidan så låter det enbart i headsetet.
Eller
Det sitter en nödnyckel inbyggt i min vanliga bilnyckel (VW) som man drar ur vid error.
Upptäckte nyss att man kan söka på en nedrans massa annat än låt/album/artist i Spotify. Me like.
http://www.spotify.com/se/about/features/advanced-search-syntax/
Eller
Om man håller nere ALT i OSX och klickar på WIFI ikonen så ser man vilka kanaler grannarna ligger på så man kan undvika dom=bättre prestanda. (Svep med muspekaren över WIFI nätet du vill kolla)
Eller
Om du har headset i din iPhone och har ljudsignal på så ringer det i telefon+headset. Om du slår av ljudet med brytaren på sidan så låter det enbart i headsetet.
Eller
Det sitter en nödnyckel inbyggt i min vanliga bilnyckel (VW) som man drar ur vid error.
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 891 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 891 inlägg
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 891 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 891 inlägg
Ett mer generellt trick som ska funka på alla bilmärken (jag har dock bara två SAAB 9-5 så jag har inte hunnit verifiera) är att den sidan bränslemätarens "pumpsymbol" har sin slang på, är samma sida man har locket på bilen, genial standardisering om det är sant, kan inte alla BH-medlemmar hjälpa mig att verifiera detta?Stefan N skrev:
S.k. Komfortöppning resp. stängning (hålla inne lås upp-, resp. låsknappen för att aktivera fönsterhissarna) är BMW långt ifrån ensamma om (vilket också kommit fram i tråden), dock saknar jag den funktionen...
Jag upptäckte att på min Golf -98 med centrallås utan fjärrkontroll, så fanns motsvarande funktion i dörrlåset. Genom att låsa upp och hålla kvar nyckeln i det läget i några sekunder extra så åkte alla rutor ner. Och genom att låsa och hålla kvar nyckeln så åkte alla rutor upp.Himmapularen skrev:
Funkade jättebra tills den dagen då dörrlåset på förarsidan gick sönder när jag låste upp bilen på en parkering en bra bit hemifrån. Nyckeln fastnade i "lås upp" läget och gick inte att ta ut, och alla rutorna åkte ner.
Det har jag aldrig tänkt på, jag brukar tänka på om bilen kommer från ett land med höger eler vänstertrafik, ex i Japan kör de på vänster sida och då sitter tanklocket till vänster.ullberg skrev:Ett mer generellt trick som ska funka på alla bilmärken (jag har dock bara två SAAB 9-5 så jag har inte hunnit verifiera) är att den sidan bränslemätarens "pumpsymbol" har sin slang på, är samma sida man har locket på bilen, genial standardisering om det är sant, kan inte alla BH-medlemmar hjälpa mig att verifiera detta?