76 444 läst · 236 svar
76k läst
236 svar
behöver fler som drabbats av Mathe Kakel&Bygg AB!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så här såg plattorna ut då MK&B hamrat loss dom...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så här mkt togs bort och lite till då väl sågen kom hit... och bild på tätskiktet som besiktningsmannen underkände.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bild på golvbrunnen då de tagit bort klinkersen... en reva i tätskiktet gjordes men det var inget konstigt med det sades det...?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så här trevlig ser latexfogen ut efter att de fogat om i golvet...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Siliconkladd på möblerna samt att det inte ens är snyggt precis runt uttaget.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så här flammig blev fogen i golvet...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rören är insiliconade i väggen utan lucka eller "rör" för att kunna se läckage...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Siliconfogen runt toan ser fräsch ut...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Snygg siliconkant mellan golv och vägg... flertalet ställen ser ut så här!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
fula kanter vid kakel och lister...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
fogsprång för stora med skarpa kanter mellan plattorna på både vägg och golv. Orena kryss som ni ser exempel på här samt så ojämna fogbredder överallt. inte fint!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Detta har vi klagat på samt att det står delar av detta i besiktningsprotokollet.
Nu har firman även sagt att all kontakt med elektriker och vvs-are enbart ska gå via firman! elektriker och vvs-are svarar inte oss då vi önskar kontakt för att firman sagt till dom så...
Jag skulle inte rekomendera ARN. De är tandlösa och ger enbart en rekomendation. Problemet med att driva till tinsrätten är hur det blir om företaget går i konkurs. Min rek är att anlita en välrenomerad o dyr advokat. Dyr pga att oftast avspeglar detta erfarenhet. Det skall vara en som är specialiserad på området. Diskutera fallet o även, vad händer vid konkurs? Advokaten kommer om han är seriös titta på detta o rekommendera. Den som förlorar i rätten betalar även den andres kostnad. Men, fortsätt med försiktighet......kräv inte för mycket. Att ha en advokat i 3 år är dyrt och om tingsrätten anser ni båda till viss del ha rätt kan de bli en delad dom, det vill ni inte. Så inget lull. Kräv det ni har rätt till, ingen sveda o värk eller påhittade uppskaddade saker. Fakta. Ljug inte, det slår tillbaka.Elkludde skrev:
Jag är inte advokat eller ens jurist så min rek är baserad på personlig erfarenhet. Lita på den advokat ni ber titta på fallet o diskutera med honom.
http://www.radron.se/svarta-listan/sargar skrev:
Moderator
· Stockholm
· 52 427 inlägg
Den där svartlistningen hävs efter kort tid, har för mig att det är 12 månader. Nästan löjligt.
Men DU som kund vinner inget på att de svartlistas. Det jag skulle tro händer är att de btyter namn på företaget.....det är jättelätt. Tom att starta ett nytt företag o flytta över pengarna är väldig tlätt i Sverige. För lätt!
Om det du vill uppnå är att ge dåliga referenser ett år, inte att de återbetalar dina pengar så är ARN ett alternativ.
Om det du vill uppnå är att ge dåliga referenser ett år, inte att de återbetalar dina pengar så är ARN ett alternativ.
Annars finns bara advokat-alternativet??
Om nu detta företag utger sig för att vara så seriösa å först är sååå måna om att kompensera oss så borde de stå för det och därmed professionellt prata med oss utan att anklaga oss för att vi som kundinte är nöjda!!!
när detta inte sker önskar vi inte någon att drabbas av dom!
Dom lät så bra och vi var nöjda med att dom lyssnade på oss och faktiskt åtgärdade våra klagomål i början...
sen skedde elolyckan och då borde dom verkligen ta till sig och lyssna men icke. Vi anser att om ett företag är seriöst så ser man till att kunden blir nöjd! Inte att man skäller ut kunden, hotar och svär... Och man gör om gör rätt!!
Dry skarvades ju flera gånger trots att vi sa till!va fan liksom! vill vi därför få ut att företaget inte är seriöst!!! Tills de visar motsatsen!! Vi har inte sagt nej till kontakt angående deras arbete... Det är dom som menar att arbetet är avslutat å skriver 'vad fan vill du' etc... Så proffsigt så det är inte klokt!
Vi anser ändå att kunden har rätt att reklamera å är man i serviceyrket får man ta det!! Tycker inte våra reklamationer är för petiga, eller vad säger ni av de bilder vi lagt upp??
Firman hade gärna fått kommentera i denna tråd, vi vet att dom läser...
Om nu detta företag utger sig för att vara så seriösa å först är sååå måna om att kompensera oss så borde de stå för det och därmed professionellt prata med oss utan att anklaga oss för att vi som kundinte är nöjda!!!
när detta inte sker önskar vi inte någon att drabbas av dom!
Dom lät så bra och vi var nöjda med att dom lyssnade på oss och faktiskt åtgärdade våra klagomål i början...
sen skedde elolyckan och då borde dom verkligen ta till sig och lyssna men icke. Vi anser att om ett företag är seriöst så ser man till att kunden blir nöjd! Inte att man skäller ut kunden, hotar och svär... Och man gör om gör rätt!!
Dry skarvades ju flera gånger trots att vi sa till!va fan liksom! vill vi därför få ut att företaget inte är seriöst!!! Tills de visar motsatsen!! Vi har inte sagt nej till kontakt angående deras arbete... Det är dom som menar att arbetet är avslutat å skriver 'vad fan vill du' etc... Så proffsigt så det är inte klokt!
Vi anser ändå att kunden har rätt att reklamera å är man i serviceyrket får man ta det!! Tycker inte våra reklamationer är för petiga, eller vad säger ni av de bilder vi lagt upp??
Firman hade gärna fått kommentera i denna tråd, vi vet att dom läser...
Ja, det är inte alltid den som har rätt som får rätt i svensk domstol. Det gäller att kunna bevisa med avtal, besiktningsprotokoll mm. Och så kan det bli dyrt även om man har rätt, pga att företaget går omkull. Då står man där o skall btala 100,000 till sin advokat.....trots att man skulle fått rätt.....
Ja så kan det bli ju tyvärr. Frågan är vad som smakar bäst - att betala för att bara få rätt eller att betala och dom går under...
dom har inte varit intresserade av att gr oss någon kompensation alt åtgärda utan vi får sura svar som 'ni får åtgärda själva.. Å enligt advokat får vi rätt helt klart! Vi samlar ihop allt nu bara för att kunna vara sakliga gentemot firman så de förstår vad vi vill...
dom har inte varit intresserade av att gr oss någon kompensation alt åtgärda utan vi får sura svar som 'ni får åtgärda själva.. Å enligt advokat får vi rätt helt klart! Vi samlar ihop allt nu bara för att kunna vara sakliga gentemot firman så de förstår vad vi vill...
i stora drag så har vi gått igenom tänkbara scenarion ja...
Personligen så är vi inte såna att vi önskar andra olycka om man kan komma överens så vår förhoppning är ändå att firman ska vara proffsiga nog att kompensera eller åtgärda felen så småningom. Vi önskar att dom tar emot det så slipper vi alla långdragna tråkigheter å alla kan gå vidare å slippa varandra.
Personligen så är vi inte såna att vi önskar andra olycka om man kan komma överens så vår förhoppning är ändå att firman ska vara proffsiga nog att kompensera eller åtgärda felen så småningom. Vi önskar att dom tar emot det så slipper vi alla långdragna tråkigheter å alla kan gå vidare å slippa varandra.
Redigerat: