1 655 215 läst · 3 173 svar
1655k läst
3,2k svar
Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan
Lamellgångjärn: http://www.specialbeslag.se/lamellgangjarn-p-197-c-177.aspx
Har under vintern målat om och möblerat dotterns rum. Dock hittade vi inte rätt sängstomme med fövaring, alltså byggde jag en sådan. Sängen har tre lådor med gott om plats för prylar.
Lite om materialval:
http://www.byggahus.se/forum/mobelsnickeri/190912-material-till-lada.html
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lite om materialval:
http://www.byggahus.se/forum/mobelsnickeri/190912-material-till-lada.html
Något har saknats i mitt liv: En grillvagn. Slängde ihop denna under maj, mest på frihand, jag brukar annars rita allt innan. Här fick grillen + materialet diktera stora delar av utformningen. Planhyvlad furu laserad med Burma-teak för en lite mer exklusiv look
Beslaget på sidan är jag nöjd med (för grilltången), handtaget på gaveln skall bytas mot något liknande i smide är tanken.
Vagnen är sitter fast i grillen dels genom att den klämmer fast grillens underrede och dels i grillens gamla handtagsbygel.
Beslaget på sidan är jag nöjd med (för grilltången), handtaget på gaveln skall bytas mot något liknande i smide är tanken.
Vagnen är sitter fast i grillen dels genom att den klämmer fast grillens underrede och dels i grillens gamla handtagsbygel.
Logga in
Skapa konto
Snyggt jobbat. Var hittade du beslaget?Ellagård skrev:Något har saknats i mitt liv: En grillvagn. Slängde ihop denna under maj, mest på frihand, jag brukar annars rita allt innan. Här fick grillen + materialet diktera stora delar av utformningen. Planhyvlad furu laserad med Burma-teak för en lite mer exklusiv look
[bild]
Tack för berömmet!
Vi var i Estland över midsommar. Ett par dagar var vi på Ösel (Saaremaa) och där finns en smedja med bred produktion - http://www.sepad.ee/. Köpte även ett handtag, men väl hemma tyckte jag att det var lite litet, så det hamnade på dotterns lekstuga.
Vi var i Estland över midsommar. Ett par dagar var vi på Ösel (Saaremaa) och där finns en smedja med bred produktion - http://www.sepad.ee/. Köpte även ett handtag, men väl hemma tyckte jag att det var lite litet, så det hamnade på dotterns lekstuga.
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Den här skänken byggde jag i våras. Planhyvlad furu på sidan och stavlimmad furu till toppskiva. Allt laserat i vitt.
Först tänkte jag montera tre stycken underskåp med en bänkskiva ovan på. Men så småningom insåg jag att det inte alls skulle passa i stugan. Därför blev det MDF, stavlimmad furu och en bänkskiva i ek. Allt utom bänkskivan är helvitt eller vitlaserat. Tyget sydde sambon.
Så här ser det ut bakom skynket. Hinken är ett provisorisk avlopp som nu har suttit där i ett år
/Christian
Logga in
Skapa konto
Först tänkte jag montera tre stycken underskåp med en bänkskiva ovan på. Men så småningom insåg jag att det inte alls skulle passa i stugan. Därför blev det MDF, stavlimmad furu och en bänkskiva i ek. Allt utom bänkskivan är helvitt eller vitlaserat. Tyget sydde sambon.
Logga in
Skapa konto
Så här ser det ut bakom skynket. Hinken är ett provisorisk avlopp som nu har suttit där i ett år
Logga in
Skapa konto
/Christian
Blev klar med mitt utekök under sommaren. Huvuddelen av bygget skede förra sommaren men slutinstallation gjorde i år. Helgjuten betongskiva med ho och underrede i trä. Allt från byggbeskrivningar i GDS. Vatten och avlopp med hjälp av dunkar och en liten 12V pump för båt.
Många första gången för mig.
Gjuta i betong
Göra ramar
Spårfräsa plywood
Många första gången för mig.
Gjuta i betong
Göra ramar
Spårfräsa plywood
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Erik det där var inspirerande! Sådär tänker jag också göra fast utan diskhon Och ett annat underrede. Men poängen är att du inspirerade mig till att välja (gjuta) en betongbänkskiva
/G
/G
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Den här är jag skitstolt och nöjd över Byggde klart den idag! Så fort jag köpt rätt kapskiva så ska stenarna som sticker upp kapas.
Det är en Muurikka-grillplats Fast den kommer ju gå att använda till annat också, men den byggdes i första till Muurikkan.
Uppställningen är temporär tills nästa sommar då vi ska utöka gräsmattan och då även göra i ordning med plattor runtom. Sedan blir det lite bänkar och så. Men det här är dagens skrytprojekt i alla fall! Kanske inte något byggtekniskt under, men nog rolig att ha för att skryta lite med
/Christian
Det är en Muurikka-grillplats Fast den kommer ju gå att använda till annat också, men den byggdes i första till Muurikkan.
Logga in
Skapa konto
Uppställningen är temporär tills nästa sommar då vi ska utöka gräsmattan och då även göra i ordning med plattor runtom. Sedan blir det lite bänkar och så. Men det här är dagens skrytprojekt i alla fall! Kanske inte något byggtekniskt under, men nog rolig att ha för att skryta lite med
Logga in
Skapa konto
/Christian