1 160 410 läst · 6 151 svar
1160k läst
6,2k svar
Bosch Indego 10 robotklippare
Då får vi se om Bosch levererar sin klippare nästa vecka som de har lovat, visserligen i begränsat antal. Hoppas verkligen att de kan hålla detta nu, vi är många som vill se om deras nya teknik håller vad den lovar. Har själv en tuff tomt där klipparen skall visa vad den går för.
Ni får hoppas att det inte blir lika mycket jobb som en massa Landroid ägare verkar ha, ska man tolka den tråden så verkar dom lägga ner mer tid på gräsklippning nu än förr. Förvisso handlar det nu mer om att lägga om slingorna hela tiden istf att klippa.Granfot skrev:
har inte läst en enda LD ägare som inte är nöjd med sin robot. Sen att det kräver justering och så vidare är ju en sak, men det gör väl alla robotar. Sen tror jag inte att det är så vanligt att man skriver hur bra allt fungerar på forum, utan man tar upp de problem som man behöver hjälp med. Därav "många" frågeställningar.Nimajneb skrev:
De personer som skriver negativt om LD eller andra märken har ingen robotklippare så de vet inte vad de talar om. Hade sparat många inlägg om de inte hade kommentarat allt möjligt då det inte har någon erfarenhet. Vi har ju speciellt några stycken som älskar att göra detta, troll kallas de för.Felde skrev:har inte läst en enda LD ägare som inte är nöjd med sin robot. Sen att det kräver justering och så vidare är ju en sak, men det gör väl alla robotar. Sen tror jag inte att det är så vanligt att man skriver hur bra allt fungerar på forum, utan man tar upp de problem som man behöver hjälp med. Därav "många" frågeställningar.
Syftet med mitt inlägg var inte att klanka på Landroiden vilket deras fanboys alltid tror. Om du tittar i rubriken så handlar det om Bosch Indego som kommer ut på marknaden snart. Då vi kan se i LD tråden så krävs det mycket riktigt en relativt stor tidsinvestering att få en ny klippare på banan och det även med vedertagen kaoslogik.Felde skrev:har inte läst en enda LD ägare som inte är nöjd med sin robot. Sen att det kräver justering och så vidare är ju en sak, men det gör väl alla robotar. Sen tror jag inte att det är så vanligt att man skriver hur bra allt fungerar på forum, utan man tar upp de problem som man behöver hjälp med. Därav "många" frågeställningar.
Om samma sak inträffar med indegon som bygger på totalt ny logik så är risken att Bosch inte hinner få fram tillräckligt med data från köparna under hösten för att säkerställa en lyckad lansering nästa år.
Jag hoppas verkligen att Bosch backar upp med en bra telefonsupport som bla LD har gjort, då jag inte tror att tex Järnia butiken kan vara till så mycket hjälp här.
Redigerat:
Sen finns de som lägger enormt mycket av sin vakna tid på att läsa och kommentera diskussioner kring robotgräsklippare - som samtidigt inte ens äger en robotgräsklippare! Tänk om de skulle lägga denna tid på sin gräsmatta istället - eller hjälpa svältande i Afrika, eller något annat nyttigt - vad fin gräsmatta dessa skulle ha och vad lyckliga afrikanerna vore.Nimajneb skrev:
Angående Bosch Indego, så såg jag en dummy på Jordnära i Alingsås igår. De kommer uppenbarligen att sälja den. Idag är deras storsäljare Stiga.
Ser verkligen fram emot resultaten från de första testerna av Boschen. Har förvisso en Gardena R40Li, men kan överväga att sätta den på en annan tomt om Boschen är så bra som den lovar. Har en komplicerad gräsmatta, med mycket hinder och kan Boschen ta hand om den utan begränsningsslinga vore mycket värt.
Bosch Indego måste väl ha slinga???Gudahov skrev:Sen finns de som lägger enormt mycket av sin vakna tid på att läsa och kommentera diskussioner kring robotgräsklippare - som samtidigt inte ens äger en robotgräsklippare! Tänk om de skulle lägga denna tid på sin gräsmatta istället - eller hjälpa svältande i Afrika, eller något annat nyttigt - vad fin gräsmatta dessa skulle ha och vad lyckliga afrikanerna vore.
Angående Bosch Indego, så såg jag en dummy på Jordnära i Alingsås igår. De kommer uppenbarligen att sälja den. Idag är deras storsäljare Stiga.
Ser verkligen fram emot resultaten från de första testerna av Boschen. Har förvisso en Gardena R40Li, men kan överväga att sätta den på en annan tomt om Boschen är så bra som den lovar. Har en komplicerad gräsmatta, med mycket hinder och kan Boschen ta hand om den utan begränsningsslinga vore mycket värt.
Jag tror att det hänger ihop med kulturen på BH. BH är ett forum där man framförallt är aktiv INNAN man bygger alt köper något. Det är inget ställe där normalt okritiska fanboys hänger.Gudahov skrev:Sen finns de som lägger enormt mycket av sin vakna tid på att läsa och kommentera diskussioner kring robotgräsklippare - som samtidigt inte ens äger en robotgräsklippare! Tänk om de skulle lägga denna tid på sin gräsmatta istället - eller hjälpa svältande i Afrika, eller något annat nyttigt - vad fin gräsmatta dessa skulle ha och vad lyckliga afrikanerna vore.
Efter köpet så är det även bra att det finns möjlighet att ställa frågor som normalt sett besvaras i god ton. Tyvärr uppfattar jag det som att vissa medlemmar missuppfattat detta och blandar ihop frågor med ifrågasättande och ibland tom tar sakfrågor om en produkt personligt
Nimajneb skrev:Jag tror att det hänger ihop med kulturen på BH. BH är ett forum där man framförallt är aktiv INNAN man bygger alt köper något. Det är inget ställe där normalt okritiska fanboys hänger.
Efter köpet så är det även bra att det finns möjlighet att ställa frågor som normalt sett besvaras i god ton. Tyvärr uppfattar jag det som att vissa medlemmar missuppfattat detta och blandar ihop frågor med ifrågasättande och ibland tom tar sakfrågor om en produkt personligt
Nimajneb - Är väl medveten om att tråden är för Bosch. Mitt syfte var inte att klanka ner på dig heller, utan att tydliggöra att folk är nöjda med sina LD. Vilket kan missupfattas om man enbart läser din kommentar och inte undersöker mer djupgående
Samt en mer generell tanke om att forum ofta är till för att ta upp problem man upplever och sällan hylla något som bara fungerar. Därav tyckte jag det var relevant att notera att LD ägare är generellt väldigt nöjda med sina klippare även om det uppstår vissa frågor, fungeringar och problem.
och nej, jag äger varken en LD eller någon annan klippare
Samt en mer generell tanke om att forum ofta är till för att ta upp problem man upplever och sällan hylla något som bara fungerar. Därav tyckte jag det var relevant att notera att LD ägare är generellt väldigt nöjda med sina klippare även om det uppstår vissa frågor, fungeringar och problem.
och nej, jag äger varken en LD eller någon annan klippare