Här har det under dagen satts gips i vardagsrum och hall.

Nu frekventeras uterummet i ett stillsamt bröllopsdagsfirande :)

Skål!

• ImageUploadedByByggahus.se1342983750.758304.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
verktygsgurun skrev:
Här händer det grejer! Hur orkar du ? :)
*Mja, lite mer händer det allt. Har dragit upp tistlar som perforetat asfalten på min uppfart, klippt gräs, käkat middag och lagt en bra kabel i gustafsbergaren också.;)*
Annars lägger jag energin på att vara semesterledig.

Mikael_L
Jag börjar bli sugen på öl pga den här tråden.

Jag överväger alltså att öppna en öl med vårt hus idag.
oloppnare_vagg.jpg

Fotografen skrev:
*Mja, lite mer händer det allt. Har dragit upp tistlar som perforetat asfalten på min uppfart, klippt gräs, käkat middag och lagt en bra kabel i gustafsbergaren också.;)*
Annars lägger jag energin på att vara semesterledig.
Dä ä jobbi mä sämäster :)

P
Jobbat kring huset.
  • Rensat en rabatt
  • Sågat upp lite sly till framtida ved. Tröttnade på att snubbla på pinnarna.
  • Var och hämtade ett kök. Ska användas i förrådet. Nu måste jag snart ta tag i det där förrådet för just nu är det fullt och jag hittar ingenting. Fördel med det: Jag måste köpa nya verktyg så fort jag ska göra något.
  • Gjorde en lista med alla påbörjade, oavslutade projekt. :surprised: Allt för att slippa avsluta dem...

* Monterat ventil för frånluften i fasaden
* Målat några fönsterfoderbitar
* Borrat ett hål i en stenhäll i grunden inför fas 2 av mitt spräckkilsprojekt. Skoj prylar! Men jag borrar lite i taget för att spara maskin och borr.
* Satt upp ett stuprör

Dotterns farmor, entusiastisk barnvakt, är tyvärr bortrest men storebröderna har fått rycka in så jag kan få lite gjort. (Sambon pluggar och har redan allt för lätt att distraheras av lill-fröken. Som INTE är sorten som sover mycket på dan).

Varit på Ikea och kommit igenom snabbkassan med 21 varor, killen innan fick gå ur kön för kontrollanten räknade till 22, det måste varit mitt superseriösa uppsyn som gjorde susen.
Så nu sitter jag här med 18 vinglas och tre 100-pack vita servetter.

Jobbat i badrummet hela dagen! Det har byggts/monterats badrumsskåp och väggskåp. Har även målat lite lister. Sen fick sig två element ny färg också. Nu är det tänkt att jag ska lägga mig för att börja jobba på morgonen igen:)

Har kommit till återuppsättningen av teglet efter ny råspont och papp. Nu fattar jag varför alla har suckat när jag berättat att jag tänker återvända det gamla lerteglet. Ingen panna är ju den andra lik!

Men heder åt arbetarna på Heby tegel 1949 :)

Riggat ställning och börjat måla farstukvisten. Få se hur långt man kommer innan det öser ner igen.
Nu ska jag sätta mig på nämnda veranda med en cigarr och ett glas skotsk saft.

Korvgubbe
Åkte och köpte en vindskiva till sommarstugan, grundmålad från fabrik. Visst, det kostar lite mer med färdigmålat men om grekerna ska ha råd att gå i pension innan barnen flyttat hemifrån måste vi andra dra vårt strå till stacken. Solidaritet kallas det visst.
Blev även ett stopp vid leksaksbutiken där en oerhört läskig gummiorm inhandlades, den får ett liv i snurrebåten vid stugan vilket förhoppningsvis innebär slutet på fåglarnas liv&leverne i samma båt. När jag ändå var ute och for så passade jag på att plocka upp lite kataloger från Biltema, Jula etc. så man har något att läsa på dass; fan, så här produktiv har jag nog inte varit sedan förra årets semester! (y)

Gjuit fundamentet till nya brevlådan:
616241_418646114837432_192798311_o.jpg

Tog en tupplur och vaknade av att det sade PLING i skallen.

Hade just i drömmen insett att det inte är ett fel på termostaten i extrafrysen som gör att den håller -23 med kraftigt nedvriden inställning, utan att det i stället är termometern som är trasig.

Gick ut uthuset och mätte med Fluken och termoelement. Jodå, precis. -15.

Det har varit så i två år. :banghead::banghead::banghead: :surprised:

• Gilla
Nyfniken och 4 till
  • Laddar…
Målat om friggeboden och monterat ett par lyktor samt en rörelsesensor. Passade på att byta lite äldre elinstallationer också som sett sina bästa dagar. Nu ska jag bara spetta upp gräsmattan och byta kabeln till en som är godkänd för markförläggning och koppla ihop lyktorna med husets ytterbelysning.... :)

Rensa 60 meter hängrännor hann jag med också, men attans vad mörkt det var på slutet. Sommaren börjar ta slut tror jag minsann :(

Inget direkt med huset men städat lite i förrådet och samlat ihop ett par års skörd av petflastor och pantburkar, blev en hel säck.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.