jkarlberg skrev:
Reagerade på det första jag testa iaf, är väl ingen raketforskning då den bara ger utslag på metall?
Jaså, min går att ställa på reglar, metall, el och "deep", vad det nu är för något.

Begreppet "pendling" kom väl först på sticksågar (rätta mig om jag har fel), där löper ju bladet vertikalt upp/ner + en pendlingsrörelse fram & åter. Men på en tigersåg blir det kanske lite mer "abstrakt" för oss stockholmare....

Pendlande tåg
fail32.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

LilleNo skrev:
Begreppet "pendling" kom väl först på sticksågar (rätta mig om jag har fel), där löper ju bladet vertikalt upp/ner + en pendlingsrörelse fram & åter. Men på en tigersåg blir det kanske lite mer "abstrakt" för oss stockholmare....

Pendlande tåg
[bild]
Det där var väl mer ett exempel på en billig opendlande sticksåg som bara kör snett :)

• Gilla
PeterJeffrey
  • Laddar…
Nja, det här får vi nog allt betrakta som ett stickspår...

LilleNo skrev:

Pendlande tåg
[bild]

• Gilla
Kattvovven
  • Laddar…
Det är inget fel.. tåget "niger", precis som bussarna kan göra.
Det underlättar på och avstigning :)

• Gilla
PeterJeffrey
  • Laddar…
Erbjudande på Lidl: Färgsprutpistol Parkside "PFS 100 B2" för 189:- Nån som vet nåt om kvaliteten på den?

Tangentbordet till IPAD är ju även det ett verktyg för att kunna skriva på BH.... :)

Såg ett borrstativ på Lidl för 159:(tror jag det var).
Är det något att ha?

Ser ut som vilken jula clasohlson produkt i samma segment.
Funkar säkert för hobbybruk.

Nej undvik den. Riktigt skräp, köp hellre Jula eller Classes dyrare stativ på typ 400-500 kr om du måste ha billig stativ.

Tackar för svaren!
Har funderat nu och avstår detta.

Snailman
lidl säljer kapskivor diamant 1 st 110mm och 3st 115mm = 4 pack för 49kr från idag, jag tyckte de såg ok ut...

Denna vecka är det verktygsvecka på Lidl. De säljer bl.a. tigersåg och slagborr av märket ParkSide. Jag funderar på slagborren, 1050w och 3 joule. Jag kommer inte använda den särskilt ofta, men några små jobb. Något att ha? Eller bättre att hyra en ordentlig de få gångerna man ska använda den?
http://www.lidl-pageflip.com/se.html?kid=hLvGY3

Såg att de har en 2-cy, kompressor med 50l tank för 1995. 3-års garanti.

glinton skrev:
Denna vecka är det verktygsvecka på Lidl. De säljer bl.a. tigersåg och slagborr av märket ParkSide. Jag funderar på slagborren, 1050w och 3 joule. Jag kommer inte använda den särskilt ofta, men några små jobb. Något att ha? Eller bättre att hyra en ordentlig de få gångerna man ska använda den?
[länk]

Den duger säkert alldeles utmärkt till att borra ett par hål då och då. det verkar ju lite drygt att hyra för ett 20 min jobb?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.